Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

257.bölüm..


ben heyecanla içeride konuşulanlardan bahsettim.. 
 galip beyin dediklerini.. aktardım gururla... 
varol beyle tanıştığımızı söyledim... 
 
ir---- ee, ne diyorsun.. 
tu---- (gülümsedi... ) ne diyeyim.. çok güzel,güzel de.. çevrendeki ..parazitleri ne yapacağız... 
hani tarladaki ürünü ilaçlıyoruz ya... seni mi,ilaçlasaammm... 
onları, başka yoldan mı öldürsem .. karar veremiyorum... 
 
ir---- (güldüm..)  ikisini de yapma.. canım.. muhatap olmadım,zaten.. 
 masamız kalabalıklaştı... 
 
dönüp baktı.. 
tu---- evet,bu gördüğün kişilerle bire bir iş yapıyoruz.. gübreden tut, ürün pazarlamasına kadar...
mesela başta oturan.. kerim beyin..fabrikalarında işleniyor ,pamuk.. 
karşısında oturan.. davut beyin un fabrikası var.. buğdayımızın neredeyse tamamını..
 ona veriyoruz.  
 fıstıklar toplanınca.. kooperatif kanalıyla.. üç yere satılıyor... 
meyve tarlada alınıyor.. bekir bey gelmemiş herhalde.. dedim,geldi... kapıdan giren, eşiyle o..
bizim,maddi getirisi olan... önemli dört kalemimiz var zaten.. narenciye.. buğday,pamuk ve fıstık... 
üretip veriyorum.. hammadde olarak..
.. bunların dışında aklına gelen her türlü ürünü yetiştirsek de..  paraya çevirmiyoruz..
 
ir---- (gözlerinin içine bakarak...)  tunam,sana pinti dediğim için afedersin.. 
 
 gülümseyince.. gamzesi belli oldu yine... 
tu---- yok ya.. bugün kaç kere dedin.. affetmek,o kadar ..kolay mı ...
 
ir---- lüüütttfeenn...
tu---- hah hah hah..  şımarığım...bir de ,kucağına al dersen.. tam olacak..
 
ir---- (kıkırdadım...)  bir tanemm... onuu.. yukarıda derim. 
tu---- tamam.. hadi masaya geçelim...
ir---- bir dakika.. meyve,bekir bey...buğday,davut bey.. pamuk ,kerim bey.. doğru mu..
tu--- doğru... 
 
 
**********
 
masaya geçtiğimizde.. tokalaştık önce.. tuna ,beylerin hepsiyle tanıştırdı.. 
eşlerini de ,kendileri tanıttılar.. 
kırk kişi varız herhalde... başka çiftçiler ve.. onlara, ürün bazında hizmet sunanlarda... varlar..
 
bize ayrılan yere oturduk.. 
 
 zirai ilaç satan ,bir şirketin.. müdürü ve eşi tam tarşımızdalar... 
Ankaradan , üç ay önce taşınmışlar.. yeni evlilermiş daha... ihsan ve sude çifti..
onlarla ve diğerleriyle konuşuyoruz... çok neşeli ortamımız... 
 
yemekler, içkiler.. geliyor devamlı.. 
tuna, o kadar alkole rağmen .. hiç sarhoş olmuyor.. hayret valla... 
 
bir ara sudeyle lavaboya gittik... 
sonrada, hava almak için.. terasa çıktık.. 
 
yemek salonunun kapısı görünüyor,tuna merak ederse.. 
görürüm diye ,bakıyorum bende... 
sude,konuşmaya hasret kalmış sanki... 
 
s---- sen de, benim gibi.. içki içmiyorsun.. içenleri ,dinlemek..izlemek  sıkıyor beni..
sen de ,durum nasıl..
ir---- fazla rahatsız değilim.. öyle bir ortamda ,çok bulunmuyorum.. belki ondandır.. 
 
s---- olabilir.. bizim ,iş gereği.. aylık toplantılarımız var... 
şirket politikası olarak,Adana bölgesinde çalışanlar bir araya geliyoruz... eşlerle birlikte.. 
dört ayda bir de, genelde.. İstanbulda toplanılıyor muş..tüm bölgeler geliyormuş... 
bu ay sonunda gideceğiz,inşallah... 
 
ir----( gülerek...) sude ya,içki içmeye başlayacaksın... yada kafa dengi ,bir arkadaş bulacaksın... 
başka yolu yok.. 
 
s---- (o da güldü.. ) haklısın.. aslında ,Ankaradayken..
 eşi ilaç firmasında çalışan..kendisi öğretmen .. bir ablamız vardı..
onunla çok iyi anlaşıyorduk.. 
onlarında buraya gönderilme  gibi bir durumları vardı.. 
eğer gelirlerse.. sen de çok seversin,neşe ablamı.. 
 
ir---- neşe ablamı dedin.. (........) ilaç firması ve lütfü abinin eşi de bir de... 
 
s---- aaaaaaa... nerden bildin.. tanıyormusun yoksa... 
 
ir---- onlar mıı.. yani.. 
neşe abla, anne tarafından akrabamız.. 
çok iyi tanırım..ve severim.. konuşursan,selamımı söyle.. 
 
s---- söylerim tabi.. okumasaydın.. seninle de..iyi anlaşırdık.. evlerimiz de yakınmış... 
bekleriz her zaman... ihsanın seyahatleri,olduğu için ben tek başıma çok sıkılıyorum.. burayı da
bilmiyorum... zaten.. gezdiğim yer ,bulvar sadece.. 
 
ir---- zor olmalı.. tatilde görüşürüz bizde ,sude.. ne yapalım şartlar bunu gerektiriyor.. 
bizde bekleriz... ama çiftliğe gelin.. serinlik açısından yani... 
çünkü,bundan sonra sıcaklar başlayacak,asıl o zaman gör ..sen Adanayı... 
 
s---- ayyy, sahi mi.. ben Ankaraya giderim öyleyse... hiç dayanamam sıcağa.. 
ir---- ya biz ne yapalım.. 
 
 
tunanın meraklı bakışlarla,kapıdan çıktığını görünce... 
ir---- tuna beni arıyor,sude.. 
s---- niyee... 
ir---- ....... 
 
teras kapısından.. seslendim..
ir--- tuna buradayız.. 
 
geldi yanıma... 
tu---(- kısık sesle.. )aşkolsun irem...neredesin sen.. çok geciktiniz.. 
ir---- n'apim,canım.. sudeyi bırakamadım... 
tu---- beni bıraktın, ama... 
ir---- ııımmm.. hiç bırakırmıyım seni.. 
 
tu---- bilmem artık.. çookk sevdiğin birisi geldi de, yan masaya.. görünce.. şaşırma diye geldim..
ir---- kiimm... yok artık.. gülen deme sakın... 
 
tu---- ben demedim.. sen bildin.. onun da ,seni merak ettiğine eminim..
ir---- sudee.. içeri girelim.. çabuk çabuk... 
 
******
 
yerimize geçerken, gülenin fısıldadığını duydum... 
---- aman da ,sevsinler.. 
tunaya ,çaktırmadan.. onun duyacağı şekilde mırıldandım... 
ir---- beni,kocam seviyor.. sadece... sen kendine bak..
 
karşısında da, bir erkek var ki... evlere şenlik.. 
güleni bakışlarıyla soyuyor.. niyeti ,o derece belli ,yani.. 
 
gülümseyerek.. oturdum.
 
meyve,tatlı ..dondurma servisi yapılıyor... 
tu---- oh oh.. iremin en sevdiği şey.. 
ir---- (kulağına yaklaşıp...) yanlış...en sevdiğim, sensin.. 
 
gülerek.. 
elimi tuttu masanın altından... 
tu---- pardon.. yiyecek diyecektim.. 
ir---- (gülümseyerek..)  ıı, o da yanlış..
tu--- hah hah hah... 
 
masada ki sohbet tüm sıcaklığıyla devam ediyor... 
davut beyin eşi.. çok candan... orada ki,herkesi çiftliklerine davet etti... 
yarın için... 
davut bey de bir alem... ''ekmeğinizi getirin ha ''diyince hepimiz güldük..
bekir bey... ''ben meyve getiririm abi ''dedi... 
kerim bey atladı hemen... ''ya ben pamuk mu getireceğim..şimdi... ''
kahkahaların arasında... birisi,"ertuna bey de... benzin tankerini getirir.. 
hepimiz bedava doldururuz ..artık ''dedi... 
 
ben... olmaazzz.. diyince... susup, bana baktılar... tuna da şaşırdı... 
ir---- verdirmem.... ben cimriyim.. abi.. 
 
nasıl güldüler, anlatamam... çok eğlendik.. çokk.. 
 
gecenin sonunda.. vedalaşıldı.. 
yarın görüşmek üzere denildi de... gidermiyiz bilmiyorum... 
gülen de.. gitmiş.. tuh...bir iki laf daha söyleseydim diye, hayıflandım... 
 
ihsan bey, birlikte gidelim isterseniz..evlerimiz yakınmış ..  dedi... 
tuna teşekkür edip, arabamız var diyince... onları da gönderdik.. 
 
ir---- ilk biz geldik, son olarak da biz gideceğiz.... 
tu---- öyle oldu.. çıkalım hadi.. 
ir---- ıııı,ıııııııııı.... şeyyyy.. 
tu---- neee.. 
ir---- haniii, evden birşey alacaktık ya... 
tu---- eve gidip,tekrar buraya gelmek.. zor geliyor irem... ben gitmeyelim diye ,kalalım istemiştim..
yarın versen olmaz mı.. 
 
ir----- peki, haklısın... 
tu---- bozulmadın dimi.. 
ir---- yoo.. çok yorgunuz zaten..ama ne kaçırdığını bir bilsen... 
 

Hiç yorum yok: