Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

256.bölüm..


önce yemek salonunu,gösterdi..
sonra da az ileride ki.. toplantı salonunun kapısına ilerledik.. aynı koridorda olacağız yani.. 
tu---- hadi, kolay gelsin.. sana güveniyorum..
ir---- sağol.. 
içeri girdim.. 
epeyce kalabalık.. 
 erkekler bir araya toplanmış,gruplar halinde.. konuşuyorlar... 
tek bayan benim herhalde..
henüz oturulmamış.. 
galip beyi .. yabancı misafirlerinin yanında görünce, yaklaştım ... 
ingilizce olarak.. konuşuyoruz..
ir---- iyi akşamlar beyler... ben irem kara.. galip beyin ,asistanıyım... nasılsınız.. 
tokalaştık,hepsiyle... 
galip bey, gayet gururlu... onları ,bana tek tek tanıttı..  işlerini.. ticaret yaptıkları konuları.. 
istedikleri teknik bilgi desteğinin ,çoğunu galip bey sağlayıp.. 
yazışmalarını hazırlıyormuş... 
40-50 yaşlarındalar... konuştuk epeyce.. 
tunadan öğrendiğim, bir iki komik fıkrayı anlatarak.. havayı yumuşattım.. galip bey de.. 
gülerek.. izliyor bizi.. 
yanımızdaki gurupta... iki bey var.. 35 yaşlarında.. dikkatle inceliyorlar beni... 
gösterip, aralarında konuşuyorlar ..hatta.. 
ortamdan kopmadan.. kulak misafiri oldum... 
ingilizce olarak.. 
"---- kız galibinki mi, ne dersin.. 
--- ağzının tadını biliyor.. derim..
---- nasıl cezbetmiş,acaba.. manken gibi yaa.. bu kart zamparaya mı kalmış.. 
---- güç, iktidar.. ne dersen de..
---- az kaldı.. ben de güçlü olacağım..bunu istiyorum.. 
---- olduu.. sipariş veririz.. parasıyla değil mi...  
---- tamammm... reklam filminde oynatalım... 
---- iyi fikir, gel tanışalım... galip bir iyilik yapsın canım... "
yanımıza geldiklerinde... 
galip beye.. Türkçe olarak.. duyduklarımdan bahsediverdim.. özet olarak.. 
galip beyi ,hiç kızgın görmemiştim... 
g---  şu uzun masadaki yerine ,otur sen.. adın yazıyor... git hadi..
ben şunların,icabına bakayım..
tamam diyip.. yanlarından ayrıldım.... 
artık o toplulukta mı, konuştu.. ikisiyle tek mi.. bilmiyorum... 
ama adamlar kıpkırmızı bir yüzle ,yerlerine oturdular... 
toplantı başlamadan ,galip bey de.. yanımda ki yerini aldı.. .. 
önündeki dosyaları  dizdi ,itina ile.. bana da.. kağıt , kalem verdi.. 
g---- şimdi konuşmalar olacak.. dinle,not al.. kendi fikrini istiyorum.. 
anlatılan konu,konuşanın performansı.. 
inandırıcılığı.. tekstil konusunda, sorunlar.. ihracat ,ithalat yaparken.. olması gerekenler ..aksayan yanlar falan.. objektif ol..
benden ve bazı arkadaşlardan.. yardım talebinde bulunuyorlar.. yani, gerçek iş adamları ile 
çalışacağız... onlar müşterimiz ,olacağı için.. kendi fikrini istiyorum.. ingilizce olsun.. 
pratik amaçlı... tamam mı.. 
ir---- tamam galip bey.. şeyy,o iki kişi.... 
g---- unut onları... 
benim konuştuklarım,gerçekten iş için burada olanlardı.. ve sen ilk artılarını aldın..  başaracağını biliyordum da ,çok çabuk oldu..
philip seninle çalışmak istiyormuş.. gelecek yıl .. 
ir---- (gülümsedim.. ) sahi mi.. galip bey.. ben ne diyeceğimi bilmiyorum.. nasıl çalışacak yani.. 
g---- (o da gülerek.. ) sahi,irem hanım.. bağlantımı ,seve seve sana veriyorum.. 
şimdiden alışman, için.. onun çevirileri artık senin..
teknik detaylar da, benim.. 
burada pazara yeni giriyor.. bir şube açacak.. ev tekstili  ,üzerine... 
gelecek yıl, herşeyiyle ilgilenebilecek düzeye geldiğinde.. detaylı anlatırım... 
eveett.. bu gelen arkadaş da.. başkanımız..varol bey.. senin gelecekte ki  dekanın.. yani..  
başlıyoruz.. kolay gelsin... 
*****
benim için,çok değişik bir ortamdı.. aklımın karışıklılığını bir kenara ittim.. can kulağı ile dinledim,öğrenmek ve galip beyin güvenine layık olmak için.. 
sıkılmak şöyle dursun.. bir saat ,nasıl geçti anlamadım bile.. 
not aldığım kağıdım bittikçe, galip bey yenisini veriyor.. 
varol bey,güzel bir konuşma yapıp.. oturdu.. 
tek tek söz aldı konuşmacılar.. bürokrasiden tutun da... mallarının  ulaşımına kadar.. 
bir çok şikayet dile getirdiler...  içimden, tunaya diyeyim de.. 
birkaç tır alsın ,diye geçirdim ne yalan söyleyeyim... meğerse.. taşımacılık yapanlar da oradalarmış... 
onlarda karşı taraftan..istediklerini söylediler... ... 
gerçek bir tanışma toplantısıydı... uçak şirketi temsilcileri, otel işletmecileri.. emlak danışmanları..
yani,iş adamlarını ilgilendiren ..bütün yan sektörler oradaydı... 
varol bey.. teşekkür edip.. kokteyl  salonuna davet etti.. herkesi.. 
g---- evet ne düşünüyorsun.. 
ir---- ilginçti... epeyce büyük bir pasta var ortada.. iş hacmi olarak.. 
bizim dilimimiz ,büyük olsun diye.. insanlar uğraşıyor... 
g---- güzell.. şu an ihracat-ithalat kotalı... kota kalkacak ,olsa.. yada fazlalaşsa.. 
ve sende bu pastadan ,daha önce tadına bakmış ..birisi olarak..  
bir dilim kesip yiyebilecek , konumda olsan fena mı olur... 
ir---- olmaz tabi.. ama çok erken değil mi.. galip bey.. 
g---- bende hemen demedim ki.. olgunlaşsın bilgilerin.. ondan sonra... 
(dosyalarını , benim notlarımı da aldı... klasöre yerleştirdi.. ) kokteyl salonuna gel.. 
varol beyle ,tanıştırayım seni... sonra serbestsin... 
beraberce kalktık.. herkes ellerinde içecekleri... yiyeceklerden atıştırarak.. konuşuyorlar... 
galip bey elindekileri ,kenarda bir masaya bıraktı.. 
varol beyin yanına yaklaştık... 
g---- varolcuğum... 
---- merhaba galip.. (bana bakarak..)  herkes ,bu güzel bayandan bahsediyor..
g---- tanıştırayım,asistanım irem hanım 
 varol bey de.. çukurova üniversitesi..ingilizce bölümünün dekanı.. 
---- öğrencin öyle mi.. memnun oldum,irem hanım... gelecek yıl,balcalıya geldiğinizde.. performansınızı ,
merakla bekliyor olacağım.. 
ir---- bende memnun oldum ,efendim.. inşallah ,hayal kırıklığına uğramazsınız... 
---- galip seni,asistanı yaptıysa... mutlaka iyisindir... 
g---- evet, gayet başarılı irem hanım... okul birincimizdir ,kendisi... 
---- tebrik ederim.. 
ir---- sağolun.. ben izninizi istesem ,kabalık olarak algılamazsınız umarım...
---- daha erken di.. anne ,babanız mı bekler yoksa..
ir---- hayır, eşim bekliyor.. galip bey, varol bey.. iyi akşamlar.. 
g---  size de.. irem hanım.. 
arkamı dönüp uzaklaştım... 
varol beye sinir oldum .. ısınamadım yani.. 
içimden söyleniyorum.. ''sana ne kimin beklediğinden..'' çıktım kapıdan... 
yemek salonuna doğru ilerlerken.. 
iki yılışığın ,konuşmasını duyuyorum arkamdan... koridordalar..
"---- galipten sıkılmışşş...
---- başkasını arıyor sanırım.. sen gitsene... "
yemek salonunun kapısına gelince..tuna gördü beni...gülerek ,bardan kalktı geliyor... 
girdim, onun gelmesini beklemeden...şunları duymasın istedim.. tadımız kaçmasın şimdi... 
elimi tuttu.. 
tu---- hoşgeldin.. yüzün bembeyaz.. neyin var..
ir---- yok birşeyim tunam..
arkamda ki,adamlara baktı...  konuşmalarını anlamasa ,neyse diyeceğim.. ama..
tu---- seni rahatsız mı ,ettiler.. 
ir---- yok canım... oturalım,lütfen... 
tu----peki... 
ilerleyip, bara oturduk..
ir---- yalnız mıyız.. başkaları da ,olacaktı hani... 
tu---- şu masa bizim... gelirler birazdan.. birşey içermisin.. 
ir---- su içerim... 


Hiç yorum yok: