Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

255.bölüm..


eve geldik.. 
tuna askıları getirdi yukarı.. ben de,kahve yaptım.. sakinleşmem lazımdı..
sessizce ,koltuğa oturup.. içtik... 
tu--- irem.. elinden başka birşey gelmez.. 
ir---- hıımm.. biliyorum.. nuriye üzülüyorum ben....
tu---- ........ bende ama... 
hadi hazırlanalım... 
elimden tutarak, kaldırdı beni... omuzuma sarılıp... odaya götürdü...
çabucak duş alıp, giyindik.. saçlarımı, topuz olarak topladım. 
isteksiz isteksiz... makyajımı yaparken... 
ir---- tunaa.. bana şu dergiyi okurmusun.. dinleyeyim de.. kafamdaki düşünceler dağılsın... 
tuna sesli olarak  okurken.. bilmediğim kelimeleri de söyledi.. açıkladı.. 
artık  biraz fikir sahibiyim, konu hakkında.. ve daha iyiyim.. açıldım.. 
ir---- canıımm.. sağol, sesli sözlüğüm benim... 
tu---- sende sağol hayatım...
 yanıma gelip,uzattığım  gerdanlığımı taktı... yanaklarımı avucunun içine alıp..... 
tu---- toplantıya bu kadar şık ,katılmayacaksın değil mi..
ir----- yok yanıma aldım, gömleğimi... otele gitmeden değişirim...
tu---- tamam...
****
nikah salonundayız.. 
tanıdıklar,akrabalar.. herkes orada.. içeri girerken.. ergün abiye .. nurinin gelebileceğini.. 
görürse ,ona engel olmasını söyledim...
saadet teyzem ve arif eniştem... 
damadın anne ,babasıyla birlikte... içeride hoşgeldiniz diyorlar... misafirlere.. 
zuhal elini kaldırdı.. bizi görünce.. yer ayırmış..çağırıyor.. 
bende gördüğümü belli ettim..
teyzem ve eniştemle tokalaştık... 
s---- kuzumm.. hoşgeldin.. 
ir---- ..... hoşbulduk teyze.. 
s---- (gülerek.. ) tuna ,aldın kızımızı..hiç görüşemiyoruz..  özledik sizi..
tu---- (güldü ,o da.. ) biz buradayız,teyze nasılsa görüşürüz... siz ,kızını özlemeyecekmisiniz..
s---- gittiği yer ,rahat olduktan sonra..gider,geliriz.. tuna.. kısmet böyleymiş... 
ben arif eniştemle... konuşmayı denedim.. 
ir---- ikisinin de ,vebalini alıyorsunuz... enişte.. 
a---- .................
arkadan gelenler bekliyor diye, uyardı teyzem.. 
çaresiz.. sevim teyzemlerin yanına yürüdük... tokalaşıp.. 
zuhalin yanına oturduk..
dayımlar,
diğer tarafta oturuyorlar.. selamlaştık.. 
konuştuk falan.. 
nuri gelirse diye,kalbim çarpıyor hala... tam  önümüzde nikah masası da... 
dönüp dönüp ,kapıya bakıyorum... 
tu---- yeter artık.. irem.. sakinleş..
ir---- offff of... 
konuşmalar kesildi ,birden... alkışlarla.. gelin ve damat içeri girdi... 
oturdular yerlerine.. 
nikah memuru ve şahitler de geldiler... 
saadet teyzem ve eniştem de.. yan tarafta ayakta bekliyorlar... 
memur soruyor hülyaya... 
---- hiç bir baskı altında kalmadan... beyhan......... kocalığa kabul ediyor musun... 
hülya başını kaldırdı... duvağa rağmen... göz yaşını görebiliyorum... 
herkes gergin.. üçüncü kez soruyor memur... 
hülya bir an ,babasına baktı... 
sonra da,ileriye... 
başımı ,çevirdim nereye bakıyor ki, diye... kahretsin, nuri kapıda duruyor... 
ir---- tunaaa.. 
misafirler merakla ,fısıldaşıyorlar...  
hülyanın sesi duyuldu... 
h---- evet.. 
alkışlandı tabi... 
içimden birşeyler, koptuuu... 
beyhan da ,evet dedi o arada... 
ben nurinin yaklaştığını görünce ,panik oldum.. 
nikah memuru ,cüzdanı verip ayrıldı...bile... 
ir---- tuna bişi yap.. 
tu---- nee.. üstüne mi atlayım... 
ir---- (kısık sesle...)  nuriiiiiii... durrrr... 
nuri hiç aldırmadan ilerleyip... masanın yanına geldi... 
beyhan.. duvağını açıyordu ,hülyanın... bekledi... 
sonra.. beyhana elini uzattı.. tebrik etti... 
ben bayılacağım ,neredeyse..
hülyaya elini uzattı... 
tokalaştıktan sonra , öyle bir sarıldılar ki... 
bütün salon ,bunların aşık olduğunu anladı da... 
bir beyhan anlamadı.. 
ona yanarım... ot gibi durup ,baktı bunlara... 
öptü alnını.. yanaklarını tuttu elleriyle... 
nu---- mutlu olmanı, dilerim... 
h---- bende, senin mutlu olmanı diliyorum.. 
nu---- öyle bir ihtimal ,var mı... 
döndü arkasını.. ağır ağır yürüyerek.. yanımızdan geçti... kapıdan.. çıkıp gitti.. 
****************
"""''ben ,nuriyi sonraki beş yıl hiç görmedim... karşılaştığımızdaysa.. bambaşka konumlardaydık... 
bitmiş,tükenmiş umutlarıma..  ışık olmaya gelmişti.. 
onu gördüğümde ki, bakışlarını ve dediklerini ... hiç unutamam.. 
nu--- affettim de.. 
ir---- ettim.. allah ne muradın varsa versin.. 
nu--- onu geç.. senin, yüzün gülsün.. 
ir---- hepimizin gülsün.. artık ,ağlayacak gözyaşım yok abi.. kalmadı..kurudu.. 
benim gibi.. çorak ,verimsiz.. topraklara döndü... 
nu--- yanılıyorsun.. yaklaş yanıma.. 
yatağın yanına gittim.. 
elimi tuttu.. 
zaten sinir sistemim ,iflas etmiş.. 
abimin elinin yumuşaklığı, hissettirdiği güven duygusu.. özlem..
boşlukta gezinen ,çaresizlikle kıvranan ..ruhumu ısıttı..  
ben bir ağlamaya başladım... 
göz yaşlarım ,dökülüyor boncuk boncuk... 
nuride ağlıyor tabi... 
nu---- bak,  kurumamış.. ''""""
***********
arabaya bindiğimizde... 
daha  herkes içerideydi... 
ben kalmaya dayanamadım... altını, sevim teyzeme verdim... 
hülyaya, benim bekleyemediğimi söyle dedim.. 
tebrik etmedim hiç birisini... 
tuna hareket etti... ağır ağır.. gidiyoruz...baraj yoluna doğru.. 
çok berbat hissediyorum kendimi... 
ağlayamıyorum da... çookk kızgınım hülyaya, teyzeme ..enişteme...kadere.. nuriye.. 
(...... ) mu vardı da.. onu sevdin... diyorum..
en çok da beyhana...söyleniyorum... 
ona niye kızgınsın dedi ,tuna... konuşuyormuşum meğerse... 
ir---- salak da, ondan... ben damat olsam.. hülyayı derhal bırakırdım... 
tu---- ................ tarafsız düşün..o kadar kolay mı.. bırakmak... 
ir---- kolay tabi.. aralarında ki, sevgiyi görmedi mi.. nasıl ona karım diyecek.. 
tu---- o onun sorunu.. nurinin ,son yaptığı da yanlıştı... 
ir---- niyeymiş... bir umutla,sonuna kadar bekledi işte... o da salak.. madem o kadar seviyorsun..
kaçırsana.. aslında ,ikisine de müstehak... sürünecekler.. ama iş işten geçti... 
tu---- evet.. o artık evli bir kadın...konuşmak da,üzülmek de faydasız... 
vee  canımın içi.. üçümüzü de.. rahatlatmak senin elinde... 
deriinn bir nefes alarak.. elimi karnımın üstüne koydum... 
varlığına ,orada olmasına hala alışamadığım bebeğime.. dokunuyormuşcasına ..
kıpırdadı parmaklarım... 
tunaya baktım... 
ir---- kız halaya,oğlan dayıya çekermiş derler... bebeğimiz,erkek olursa.. dayısı gibi sünepe olmasın.. 
adını bahadır koyalım mı.. sevdiğini ,yaban ellere bırakmasın.. babası gibi, söküp alsın... 
tuna gülerek.. içini çekti...
tu----olur.. koyalım.. isimleri bulduk.. sıra da.. ne var... 
ir---- hiii.. toplantı vaarrr... tunaa.. 
tu---- hah hah hah... anne adayımız ,kendine geldiiii... 
ir---- baba adayı ,biraz acele etse nasıl olur... 
gömleğimi aldım ,poşetin içinden... 
tu---- ne yapıyorsun... burada mı değişeceksin... olmaazz.. 
ir---- hııı, striptiz yapacağım yine.. 
tu---- iremm.. arabadayız unutma... otele gittiğimizde çıkarırsın.. 
hızla döndü kavşaktan... 
ince şifon bluzümün eteğinden tutarak birazcık ,kaldırdım... 
ir---- bak içimde ..
tu---- içinde ,ne olduğunu gayet iyi biliyorum.. acele etmene gerek yok.. 
yaslandım arkama... hava karardı... nuri otobüse binmiş olmalı... 
hülya da ,Antebe doğru gidiyordur... diye düşünüyordum ki... 
tatlıcı fehminin, önünden geçtik... 
ir---- tuu naa.. 
tu---- ne gördün yine... 
ir----  biliyorsun da, niye durmuyorsun..
tu---- toplantı çıkışında alırım.. hatırlıyorsun değil mi.. acele et dediğini.. 
ir---- aaa.. duurr.. lütfeenn.. fehmiden,dondurma istiyorum.. tabi tatlıyla beraber... 
iki top, antep fıstıklı.. bir top vanilyalı.. bir top da kakaolu.. üstüne .... çikolata sos ve... 
sağa yanaşıp ,durdurdu arabayı... 
tu---- ireemmm.. 
ir---- yaa.. lütfeenn.. 
tu---- streslisin diye,yemeğe verme kendini.. 
frenliyecektin hani.. öyle  iştahla anlatıp... istiyorsun ki.. seni duyan.. 
benim ,hiç almadığımı düşünür.. 
ir----...........  fıstıklı kalsın.. 
tu---sen,dalga mı geçiyorsun... 
ir---- yoo, hülya geldi de aklıma.. Antebe gitti ya... ondan şey ettim... 
tu---- bir top dondurma alırım.. o kadar.. 
ir---- pintiii.... 
tu---- diyene bak... 
indi arabadan... 
*****
oy ben yerim onuuu... 
dondurmayı demiyorum, canım... onu büyük bir zevkle ,yedim zaten.. 
tunadan bahsediyorum..
tatlı da,istedim ya.. kıyamamış yine.. bir dilim havuç dilimi ve iki top dondurma koydurmuş tabağa.. 
iki de, plastik çatal... 
arabaya getirdiğinde... 
tu---- yarısı benim.. bak,böldüm.. bu taraftan alma sakın.. 
ir---- (kaptım elinden...)  iyi iyi.. almam... 
saldırmışım resmen.. 
giderken.. tunaya da yedirdim.. az bir şey.. 
ir---- ayy ..  pintisin falan ama..  sağol tunamm.. 
tu--- afiyet olsun.. ben senin için diyorum ,hayatım.. 
ir---- biliyorum, biliyorum... 
otelin önünde,durduğumuzda.. 
galip bey de.. yeni geliyordu.. 
daha yarım saat var.. toplantının başlamasına... 
benim elimde, beyaz ceketim.. inip tokalaştık..ikimizde.. 
g---- ooo.. irem hanım, bu ne şıklık böyle.. 
ir---- sağolun hocam.. nikahtan geliyoruz da.. 
g---- tuna sen de, buradaymışsın bu gece.. 
tu---- (gülerek) evet.. galip bey.. bu ,tesadüf iyi oldu..
ir---- girelim mi.. üstümü değişeceğim ... daha.. 
tu---- tamam... 
galip bey, önden gitti.. ben de, tuvaletlerin olduğu tarafa doğru döndüm... 
tu---- pıştt.. nereye.. 
ir---- ............ nereye mi.. 
tu---- (elimi tuttu..asansörü çağırırken.. )  gelll.. yukarıda değişirsin.. 
yemekten sonra .. ikimizde yorgun olacağız.. 
bugün yaşadıklarımızı ,saymıyorum bile... burada kalırız ,dedim... 
(asansöre bindik... ) 
iyi yapmışmıyım... hayatım.. 
ir---- (gülümsedim...)  çookk iyi düşünmüşsün.. sözümü geri aldım.. sen pinti değilsin... 
belki, azıcık olabilir .. 
tu---- (sarıldı belime.. ) yeme konusunu diyorsan.. o sizin sağlığınız için di.. 
içeri girip .. vazodaki bembeyaz gülleri...şarap ve çilekleri görünce..
ir---- tunamm.. bunlar da ne.. unuttuğum birşey mi var... 
tu---- yoo, doğum günümü .. seninle,önceden kutlayalım demiştim.. şarap benim.. sana, süt gelecek.. 
ir---- (sarıldım boynuna.... ) sevgilimm.. sen, sen... bayılıyorum sanaa... 
tu---- (öptü boynumu .. ) ben de, sana.. amaa... acele et... gece bayılırız birbirimize... 
gülerken.. aklıma gelen şeyle beraber.. durgunlaştım... 
tu---- irem, bir dakikan.. bir dakikanı tutmuyor ha... yine ne oldu.. 
ir---- hediyeeen.. evden almam lazım...
tu--- (üstümdeki, şifon tuniği çıkarırken...) iyiii .. alırız.. asma yüzünü..
 bady min..incecik ,ip askılarını düzeltti.. gömleğimi giydirirken..
toplantıda..konuşurken, nelere dikkat etmem gerektiği hakkında ip uçları verdi.. 
tu---- acelecisin ya... anlamadığın şey hakkında... ne sorulursa sorulsun ,yorum yapma...
galip beyden de,fazla uzaklaşma.. kokteyl varmış.. son bölümde.. 
bir yandan da.. siyah gömleğimin,düğmelerini ilikliyor.. allahım çok komik..durumumuz..
 yani ..o son derece ciddi de, 
anlatışı, ilgisi.. sanki çocuğunu ,okula gönderiyor gibi... 
ir---- tuna.. tamam canım.. sende yemeğe mi ineceksin.. hemen.. 
tu--- yok.. vaktim var ,biraz daha... heyecanlanma tamam mı.. 
ir---- (yanağını okşadım...gülerek.. ) aşkımm.. sende dinlen biraz.. 
yüzümü  temizledim,çabucak.. yeniden yaptım makyajımı... 
parfümümü sürüp.. 
ir---- bana,eşlik edecek misiniz beyefendi.. 
tu---- (elimi tuttu.. ) büyük bir zevkle hanımefendi..  
**********

2 yorum:

yusufum dedi ki...

Nuri'ye bravo. Bence en doğrusunu ve kendisine yakışanı yaptı. Demek ki gerçekten sevmiş Hülya'yı.Bölümleri sürekli takip edemediğimden size soracaktım İrem Nuri'nin nikaha gelmesini neden istemiyor diye. Ancak bu bölümü okumaya devam ettikçe anladım ki Nuri ile Hülya daha önceden arkadaş veya sevgiliymiş. Niye evlenmediler bilmiyorum onu da önceki bölümleri okuyarak öğrenebilirim. Yüreğinize sağlık. Kaleminizi kutluyorum Meral Hanım. Sevgiyle kal. U/mutlu kal.

013061351 dedi ki...

Evet ,çok sevmişler birbirlerini.. Teyze çocukları onlar ama Hülyanın annesi-Saadet teyze- evlenmelerine razı olmadı. Belki kendi açısından -karakterlerinin uyuşmayacağını düşündüğünden yada beklentileri nedeniyle- haklıydı ,bilemeyiz.. Hepimizin evlatları var,büyük konuşmamak lazım ama İkisinin de mutsuzluğuna sebep oldu ne yazık ki..
Çok teşekkür ediyorum,Yusuf bey :)Sizin de yüreğinize sağlık:)