Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

248.bölüm..


 annem odaya girince... açtım kapıyı... 
sahiden tuna gelmiş...
 
ir---- hoşgeldin.. şimdi geldim bende..
tu---- hoşbuldum.. köşeyi dönerken,gördüm seni.. 
 
ir---- tunaaa..takip mi ,ettin beni... bak doğru söyle.. 
tu---- yok yaa.. valla etmedim. eve giderken ,geçiyorum ya buradan... 
ir---- iyi,inandım.. 
 
tu---- aşkolsun irem... niye araban yok.. 
ir---- yürümek istedim.. hava çok güzel... 
tu---- ne bekliyoruz.. 
 
ir----- annemden, örgü şişi alacağım... 
tu---- hıı.. sen örgüde mi biliyorsun.. bak sen..
 
ir---- ne sanmıştın, çok da güzel işlerim... beyefendi.. 
tu---- ne öreceksin yada ne zaman öreceksin.. demek daha doğru...
 
annem elinde şişlerle.. çıktı koridora.... 
 
ne---- hoşgeldin tuna... buyur  geç..
tu---- hoşbulduk... sağolun.. gelmeyelim.. 
 
ir----- anne ,hepsini mi getirdin ya.... 3,5 ve 5 yeterdi.. 
ne--- al al, lazım olur...belki başka şeylerde işlersin.. 
 
ir----( kaşlarımı çattım.... ) anneee... intikam mı alıyorsun.. babam nerede..
 
ne---- baban yaylaya ,gitti.. gelir birazdan... ben ne dedim ki,intikam olsun.. 
 
ir---- bence,çok iyi biliyorsun... sevim teyzemle görüştün mü.. 
ne---- ergünü mü diyorsun.. aradı kuzum.. haberim var.. yemişsiniz ,içli köfteleri.. 
 
tu---- sevim teyze, yedirdi... yetmedi ... birde eve  gönderdi.. 
ne---- öyledir o.. afiyet olsun.. 
 
ir---- annem, biz gidelim.. yürüdüm biraz.. bacaklarım ağrıyor.. babam gelir dimi..tek kalacaksın ya..
 
ne---- niye kalamam mı.. gelin diyorum, gelmiyorsunuz... yemek... 
 
ir---- ay annee.. deme ya.. yemek lafı ,bana bile fazla geliyor.. anla yani...
dün teyzem, şimdi sen.. 
(öperken kulağına ) annee.. babam oğlu olacağını öğreniverir... haberin olsun...
 
ne---- tunaa... 
tu--- buyrun... 
ir---- anneeee...
 
ne---- ne var, irem.. tunaya birşey söyleyeceğim... 
ir---- hiiççç.. canıımm...
ne---- tuna... ahmet brandayı diktirmiş,ipleriyle beraber... hazırmış..getirecekmiş.. 
 
ir---- ne brandası... 
tu---- sen yapacaktın ya.. güneşlik.. işte o.. sağolsun.. selam söyleyin..   iyi akşamlar..
ir---- anne hoşçakal..
ne---- güle güle..  evde,ayaklarını yukarı kaldır.. 
 
 
*****
 
arabaya bindiğimizde... arka koltukta duran, gülleri gördüm...
 
ir--- tunaa.. bunlar bana mı... 
gülümsedi... 
tu---- e herhalde yani.. 
 
ir---- vermek için neyi bekliyorsun.. peki.. 
tu---- hah hah hah...  evimizde vereceğim belki.. 
ir---- hııı.. 
 
eve geldik...
ayakkabılarımızı çıkarırken.. 
 
tu--- bu iplerle ne yapacaksın.. irem..
ir---- yaparım birşeyler...ama beyazla, erkek kardeşime yelek işleyeceğim ..o kesin.. 
 
tu---- ooo.. anladıımm.. ahmet abinin haberi yok.. dimi..
 
ir---- (güldüm ) evet yok.. sakın söyleme.. sende..
 
üstümü değişmek için.. yatak odasına girdim... 
 
tuna da geldi... elinde , çiçeklerim var da... daha verecek.. 
 
tu---- pekii, benim bilmediğim ne.. annene söyletmedin ya... 
ir---- (gülerek...) ııııııı... bilmeee.. 
tu---- öğrenirim nasılsa... hayatım bu goncalar, sana.. senin gibi ,muhteşem kokmuyorlar ama.. 
 
elime alıp.. kokladım... 
ir---- sağol canım... çok naziksin..
 
 uzanıp dudaklarını öptüm... de.. 
bunu bekliyormuş sanki.. belimdeki eller, artık başka türlü dokunuyor... öpücük de.. teşekkür 
boyutunu çok dan geçti.... 
başımı ,geri çektim biraz... yüzüne, parlayan gözlerine  baktım...
 
 mırıldanarak... 
ir---- erosum, beni biraz bekler misin... 
gülümsedi... 
tu---- beklerim.. canım.. 
ir---- güzeell.. önce bir duş alayım.. acıktın mı....
tu---- biraz.. ama gir sen.. salata yapayım bende... 
ir---- beş dakika sonra.. çıkarım... 
 
dolaptan... çiçek desenli..kolsuz poplin elbisemi çıkardım... sıfır yakalı.. önü boydan boya düğmeli .. 
severim, çok rahattır...
 
 
****
duştan sonra.. 
elbisemi giyip.. mutfağa gittim.. 
 
çiçeklerimi vazoya yerleştirip ,masamızın üstüne koydum... 
tunam, salatayı yapmış...yemek de ısınmış..  elini yıkıyordu... 
arkasından,sarıldım beline... 
 
ir---- hımm, çok güzel olmuş...iştah açıcı görünüyor... eline sağlık.. 
tu---- sağol.. sende çok güzel olmuşsun.. sende,iştah açıcısın  ..kesinlikle.. 
şimdi anlat.. neler yaptığını.. 
fasulyeden başla.. 
 
yemekleri koydum.. yerken... tüm heyecanımla, coşkuyla anlattım.. 
neval hanımla konuştuklarımızı..bir iki yeri atladım ,tabi.. 
tuna duysa.. bana yaklaşmaya ,korkar çünkü... 
 
gülerek dinledi beni.. 
tu---- sabah mı içecekmişsin.. ilacı.. 
ir---- öyle dedi.. 
 
derin bir nefes alıp... yaslandı arkasına... 
ir----nolduu.. canım..
tu---- hiiçç.. hayal bile,edemediğim şeyleri yaşıyorum.. yaşıyoruz ya.. alışmaya çalışıyorum..
 
ir---- evet, bende öyle... doydun mu.. kahve içersen yapayım.. sana..
tu---- doydum da... sana yasak mı ki... 
 
ir---- değil ama..az iç dedi.. benim de..canım istemiyor ,sigara içmeyince.. 
tu---- bende içmeyim öyleyse... 
ir---- iç canım... ne kısıtlıyorsun kendini.. 
 
 
sofrayı kaldırıp kahve yaparken...
ir--- sen anlat bakalım..branda mı istedin babamdan.. 
tu---- eveet.. 
ir---- sağol..canımm..  kağıdıma da,göz gezdirmişsindir sen... nasıldı..
  
tu---  evet baktım .. kaç bekliyorsun.. 
ir---- 90
tu--- arkadaş kaç verir, bilemem de..tam 90 lıktı kağıdın.. 
ir---- heyt be.. aferin bana..
 
tu----(güldü... ) birde kopya diyordun.. bak ne gereksizmiş dimi..
ir---- biliyorum da, çalışamadım ya... ondan şey ettim.. (kahveyi filcana koyunca)... gel, salonda iç.. 
 
tu---- burada ,sigarayla beraber içip.. öyle geleyim diyorum... balkon kapısını da ,açarım... 
ir---- (bıraktım masaya... ) pekii... 
hııı, çiftliğe gittin mi.
 
tuna sigarasını yaktı... 
tu--- gittim...sende gitmişsin.. fatma söyledi.. davetiye nerede.. 
ir---- (çantamdan alıp, getirdim...eren abinin davetiyesini..  
balkon kapısını ,açıp.. karşısına oturdum... )
gülen hanım ,iş başındaymış yine..
 
tu---- (davetiyeye bakarken.. )sen içeri gitsene ,irem.. 
ir---- gitmem.. dediğimi duydun mu... 
tu---- duydum, inat karıcığım... 
 
bir nefes daha alıp...söndürdü sigarasını.. 
tu---- gel hadi... salona geçelim... 


Hiç yorum yok: