Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

243.bölüm..


y----  kesin değil de.. mart ayının sonuna.. düşünüyoruz..  
 
tu---- daha bir ay var.. yaklaşma lan.. kardeşime... 
 
b---- (gülerek...) tunaaa.. kendini kaptırma.. birşey derdim de.. kalsın şimdi... 
 
tu---- dee.. beni mi söyliyecektin.. zaman aşımına uğradı..oğlum... 
 
b---- iremin ,evinin etrafında dönüp duruyordu .. yeliz..
  sıkma için, beraber gidecekmişiz..  ,sonra ben kaybolacakmışım... 
nuri gitmiş.. daha ne bekliyor muşum.. daha neler neler dedi,bana..  
sokağın başında bekle,nuri gelirse oyala dediğini.. bak,ben söylüyor muyum.
 
tu--- hah hah hah.. 
ir---- ee ,adam bir kere ..yalnız bulabilmiş beni... fırsatı kaçırır mı.. 
tu---- sırf irem.. yalnız kalmasın diye bekledim.. canım.. 
 
b---- hııı.. eminim tabi.. 
ir---- valla ya.. niye inanmıyorsun.. sonra da.. 
y---- evet.. sonra.. 
ir---- kuzenim zuhal,geldi.. teyzem getir,iremi demiş.. işte öyle... 
 
tuna bana bakarak.. gülüyor.. 
tu---- aynen öyle  olmuştu, dimi... 
ir----( kızarmadığımı umarak.. başımı salladım..) hımm... 
 
b---- hele o sarhoşluğunu..hatırlıyorum da... bunca yıldır ,tunayı ilk defa öyle gördüm.. 
 
tu--- ben senin gibi ,zeytinyağlı fasulyeye takmamışım.. demek ki...
 
b---- yani hanımlar.. az değilsiniz.. üstümüzdeki,etkiniz çok fazla... iyi ve kötü anlamda..
 
ir---- o yüzden, yelizi bulduğun için şükür et.. 
b---- ediyorum da.. niye kendini atladın.. tuna etmiyor mu.. 
 
ir---- .. kendisi söylesin.. belki,bazı şikayetleri vardır.. kimbilir..
tu---  (gülerek )  hiçbir şikayetim yok.. iyi ki karşıma ,çıkmışsın.. 
 
y---- allah bozmasın.. diyip..izin isteyelim... biz.. 
tu---- bülent yarın mı ,gidiyorsun... istersen.. alalım seni de... 
 
ir---- nereye gidiyorsun.. bülent... 
b----  seminer için,İstanbula  gidiyorum irem.. uçağım ,yarın akşama .. 
sağol,tuna görüşemeyiz.. kendinize ve yelize dikkat edin.. 
 
ir---- ederiz de.. ne kadar kalacaksın... 
b---- bir ay yokum.. eğer,sonrasında ki..  uygulamalı sınavları geçersem.. daha fazla da olabilir..şimdilik belli değil.. yani.. 
 
ir---- yaa.. neyse yolun açık olsun.. tuna da gelecek..İstanbula... 
bizde ,yelizle kız kıza eğleniriz....
 
tu---- bak bak bak... neler de kurmuş.. kafasında... 
ir---- yaaa... ne sandınn.. dimi yeliz...
y---- tabi tabi...sen hamile,okuldan gelirsin.. ben uykusuz ,bitap... çok güzel,eğleniriz... 
 
hepimiz güldük.. 
 
vedalaşıp.. onları gönderince... 
ben mutfağa girdim ,hemen... 
bulaşıkları yıkıyordum ki..
 
tu---- canımm,çekil kenara.. bende durulayım... 
ir---- git yat ,tunam.. ben yaparım.. 
tu---- hadi hadi.... 
 
ikimiz konuşarak ,gülerek.. on  dakikada hallettik.. ben yemekleri ,kaldırdım dolaba..
halanın böreklerini ,dondurmuştum allahtan.. yarın ısıtacağım ,kahvaltı da..
 
balkon kapısını açıp.. havalandırdım..
tu---- iremmm.. hadiii.. 
ir---- geldiimm.. 
kapıyı kilitledim.. 
 
ışıkları kapatıp.. yatak odasına girdim ,tuna yatmış.. sadece başı görünüyor..
üstümü çıkarırken ,ışığı kapatıp.. gece lambasını yakınca.. 
 
ir---- tuna.. iyimisin..
tu--- eveett.. 
ir---- üşümüşsün gibi geldi de... sen yorganı bu kadar örtmezdin..
tu----  farkında değilim.. 
yüzümü yıkayıp.. dişimi fırçaladım banyoda.. saçlarımı açıp, dağıttım...
 
gelip, yattım yatağa...çok  yorulmuşum.. sahiden..
 
ir---- yine ders çalışamadım ya... yarın, beni es geçersin artık.. dimi kocacığım... 
tu--- hiç de,bile.. geçmem.. nereden bileceğim ,ne mazeretin olduğunu.. 
 
ir---- (gülümsedim.. ona dönerek.. ) mazeretimi senden iyi,kim bilebilir.. 
 
bornozun yakasını görünce.. 
 kaldırdım biraz yorganı.. 
ir--- tunaa.. sen bana nazire mi ,yapıyorsun... hah hah hah... 
 
tu---- bende, seni güldüreyim dedim... gecelik yok.. bununla ,idare edeceksin artık... 
ir---- ayyy.. hiç güleceğim yoktu, tunam..
 
tu--- dedim ki .. irem de,pamuk gibi olsun.. 
(yanağıma düşen, saçlarımı arkaya attı... ) beni sarsın..sevgisiyle şımartsın.. 
 
ir---- (elimi yanağına ,koydum.. )  canıımm.. nasıl olacağını, söyleyeceksin öyleyse... 
sen tecrübelisin..şımaran benim ya... 
 
tu---- e bende.. nasıl şımarılır, onu bilmiyorum..
 
ir---- ilk dersi yarın versem ,  tunam..
 uyuyalım geç oldu.. ikimizde yorgunuz.. 
 
tu---- uyuyalım goncamm.. iyi geceler.. 
ir---- sana da.. 
 
****
sabah kalktığımda.. tunayı uyandırmadım.. daha erkendi..
duşumu alıp... giyindim.. sessizce.. 
 
elimde ders notlarıyla mutfağa girip... 
börekleri ısıttım, meyve suyu sıkarken.. bir yandan da .. tekrar ediyorum... 
 
sabahın köründe ,telefonun çalması da moda oldu.. tunamı uyandıracaklar diye, koşup açtım..
 
kısık sesle.. 
ir---- alo.. 
zu---- günaydınn.. rahatsız etmiyorum umarım... 
ir---- vayyy.. sanada.. etmiyorsun,rüyamda gördüm deme sakın.. 
 
zu---- yok.. uyumadığım için ,rüya falan ..görmedim..
ir---- n'oldu kız.. kötü birşey yok dimi.. 
 
zu---- aman ireem.. yok.. 
ergünüm geldi.. ergünümm.. sabahladık.. üç kardeş.. okula gitmeden arayım dedim.... 
akşama, bize çağırıyor annem.. yemeğe gelsinler dedi..
 anneannem de bizde.. içli köfte yapacak, kıymetlilerine... 
 
ir---- ayyy.. çok da severiimmm.. dee.. iki gündür ,ders çalışamıyorum ya.. 
sağolsun ,teyzeme selam söyle gelemem herhalde.. ergüm abiyi de, çok özledim ama ne yapsam
bilmiyorum ki.. 
zu---- elin mahkum kızım.. çok konuşma.. geleceksiniz işte.. 
 
tunanın arkamdan ,belime sarılmasıyla sıçradım yerimden... 
kulağıma fısıldadı.. ''geliriz de.''.. onun da, duyması için arada tuttum..
 
ir---- tamam geliriz... zuhaalll..o kıymetlileri lafı ,bana mıydı kız..  
 
zu----  ergünle, sana tabi.. biz gariplere olacak hali ,yok ya.. 
hii,iremm... babam hadi diyor.. kapadım.. tunaya selam söyle.. byy..
 
ir----  zuhaall.. tatlı getiririm ben... hıı, ergün abiye  ..sevdiği ,pastadan da yaparım.. teyzeme söyle..
telaş etmesin.. 
 
zu----  ohhh,körler sağırlar.. birbirini ağırlar... ergüne ,rulo pasta.. iyi valla. 
kız babam çağırıyoooor..
şişştt.. ben yaptım,siz gelin yeter.. by by 
 
kapattı.. bende, ahizeyi gülerek bıraktım yerine..
.başımı çevirdim.. 
ir---- günaydın.. canım.. 
tu---- sanada.. (öptü yanağımı... )
ir---- güya ,uyu diye kaldırmadım.. şımartmak için ,kahvaltıyı yatağa getirecektim.. amaa..
gel ,hadi
 
tu---- yarın yaparız, aşkım.. gece..yediklerimi hazmedemedim ki.. daha..
 hiç canım istemiyor.. bülent ,ne oldu kimbilir.. 
 
ir----( gülerek... )o yakmıştır ,eminim..meyve suyu iç,öyleyse... 
 
götürdüm mutfağa...
 
 
tu---- börek nereden çıktı.. sıcak hemde.. sen bana ,börek mi yaptın.. 
 
ir---- yaza  yaparım,inşallah hayatım.. şimdilik sadece ısıtıyorum...
bu,halanın gönderdiği böreklerden..
 
tu----inşallah.... (içti meyve suyunu.. ) irem.. gönüle ne alalım..
ir---- bilmem.. herşey olur.. 
tu---- okul çıkışı kuyumcuya gidelim, seni teyzene bırakıp.. bende büroya giderim... 
 
ir---- olmaaz.. ben ergün abiye ,pasta yapacağım.. kuyumcudan sonra, buraya bırak beni.. 
 
tu---- yarın yap.. ya da onları çağırırız.. evde tek kalmanı istemiyorum.. tamam mı.. 
ir----  hıı,tamam... 
 
*****
 
okul sakindi.. dersler ve öğle yemeğini atlattık... kazasız belasız ,bir gün daha geçti diyordum ki... 
 
akşam çıkışta ,vedatın bana bakarak.. yanıma geldiğini gördüm.. 


Hiç yorum yok: