Translate

14 Şubat 2012 Salı

235.bölüm..


öğlen yemeğinde.. çiftliğe gittik.. 
 
iki saatim var.. cekedimi çıkarıp,
kanepeye uzandım.. anında uyumuşum..  yemek falan yemeden... 
 
tunanın.. telefonla konuşmasına uyandım.. tedirginim ya,okula gideceğim için.. 
 
biraz kendime gelmişim ama... 
esnettim kollarımı... 
kalkıp yüzümü yıkadıktan.. sonra..mutfağa girdim... masa öylece duruyor... 
 
canıımm.. yemeyip ,beni beklemiş... yemekleri koydum.. 
 
tunaya da,el hareketleriyle... işaret ediyorum.. 
telefonu kapat diye..
yani, pek öyle değil ama.. siz öyle bilin.. 
gülerek.. kapattı... 
 
tu---- iremmm.. ne yapıyorsun,öyle... aşkolsun.. 
ir---- olsun olsun.. gel,hadi yememişsin.. gecikmeyelim... 
 
oturdu karşıma.. yerken..
tu----  bıdı bıdı bıdı... söyleniyorsun ya.. ondan yemedim... 
 
ir---- sana verilecek cevaplarım ,var da... ben, asistanlığı düşünüyorum şimdi.. 
acaba fazla mı, cesatletliyim.. yapabilirmiyim.. ağır mı gelir, diye tereddüte düştüm.. 
 
tu---- kapasite olarak, bilgi  birikimin var... kendini geliştirir,yaparsın..
ama.. fiziksel değişiklikleri düşünerek ,kararı sen ver.. 
ben galip beye.. söyledim.. bebek beklediğimizi.. sana çok yükleneceğini sanmıyorum.. yani..
 
ir---- ayyy.. herkes duyacak şimdi.. söylemeseydin keşke.. 
tu---- onu tanımasam söylermiyim..irem.. hem duysunlar,senin vücudun değişince.. herkes öğrenecek zaten. 
ir---- ufffff... okul çıkışı.. ben tahlil yaptırmaya gideceğim.. oradan eve giderim.. sen büroya mı gidecektin.. 
 
tu---- ben,şimdi bir saatliğine gideceğim.. okul çıkışına resmi daireler ,kapanmış oluyor..
laboratuara beraber gideriz... 
 
ir---- hıııı... hayır.. benim başka işlerim var..sorma,ısrar etme.. bilme.. tamam mı... 
 
tu---- ................ azıcık söylesen......
ir---- yapma yaa.. 
tu---- iyi.. söyleme bakalım.. 
 
ir--- tunaa.. takip falan etmek de yok..bak, görürsem bozulurum ha.. ona göre.. 
 
tu---- (gülerek...)  tamam.. yukarıdan.. para al, yanına..
ve hayatım, ben takip edersem.. 
sen zaten beni göremezsin.. 
 
ir---- (yaslandım masaya...) çok emin olma.. pantolonun da, düşmezdi.. dimii... 
tu---- belki ,bilerek düşürmüşümdür.. olamaz mı... 
 
ir---- hadi hadi.. rengin atmazdı ,öyle olsa.. ben,diyeceğimi dedim.. takip yok.. 
 
tu---- ........... dikkatli kullan.. arabayı.. yağmur başlayacak...
ir---- tamam... kahve içermisin.. yoksa,gidelim mi.. 
 
tu---- gidelim.. 
 
masadakileri kaldırdım.. çabucak.. 
sonra yukarı çıkıp, biraz para aldım.. kasadan.. 
 
yüzümü yıkayıp.. kurularken... karnım birden şiddetle ağrımaya başladı.. 
yatağa kadar,zor yürüdüm.. nefesim kesildi.. sanki... 
 
uzandım... deriin nefesler alıyorum... ağrıyı azaltmak için... 
ne olduğunu anlamadım ki.. bu ne şimdi.. 
 
bacaklarımı büküyorum.. karnımı ovuyorum.. ama yok.. geçmiyor... 
aklıma ilk gelen, apandisit.. olabileceği.. 
 
tuna bir erkekle konuşuyor ve bana sesleniyor da.. gel diyemiyorum ki.. 
 
biraz sonra... 
tu---- iremm.. bülent geldi.. neredesin sen.. duymuyor musun beni.. 
 
sitemle konuşarak içeri girdi.. 
beni yatakta görünce... telaşlandı tabi.. 
 
tu---- canımm.. ne oldu sana.. irem.. neyin var.. terlemişsin.. 
ir--- bilmiyorum... çokkk,ağrım var.. 
tu----  (sildi alnımı...) bülenti çağıracağım...kıpırdama... 
ir--- oturma odasına gidelimm.. 
tu--- tamam.. 
 
****
 
yarım saat sonra.. oturma odasında.. 
 
b---- şimdi nasılsın.. 
ir---- ufff.. iyiyim bülent.. var ya.. apandist sanmıştım.. 
 
b---- yok canım.. onun ağrısı,dayanılmazdır... basit bir spazm.. bu... 
ir---- hıh, basiti buysa... sence,niye oldu ki.. 
b---- yediklerine dikkat et... abur cubur, yeme.. kilo alma.. gaz yapan yiyeceklerden,uzak dur..
 
ir----...............
tu---- iyi olacak hastanın ayağına, doktor gelirmiş ya.. iyi ki, buradaydın.. bülent... elim ayağıma dolaştı...
sen,niye gelmiştin sahi.. 
 
b---- Mersine gidiyorum.. bu akşam,yelizin yaş günü.. size de, çağırmak için not bırakacaktım..
 baktım arabanız burada..ben söyleyeyim bari ,dedim.. 
 
tu---- sağol da,gelemeyiz herhalde.. 
 
b---- irem için,diyorsan.. o hasta değil.. tuna.. gayet normal.. sende de, olabilirdi..  fazla yemiştir.. 
daha şimdiden, böyle tedirgin  olursan... 
kendini dinlemeye başlar ,bu seferde.. 
işin içinden ,çıkamazsınız sonra... 
gelirseniz, memnun oluruz.. 
 
ir---- ya bülent.. madem ,yaş günüymüş..siz başbaşa olsanıza...bizim ne işimiz var.. 
 
b---- biz neredeyse 24 saat ,birbirimizi görüyoruz..irem.. 
sevdiğimiz ..özlediğimiz arkadaşlarımızla ,olmak istiyoruz.. 
biraz ukala.. biraz ters ama  hep dost olanları görelim.. diyoruz...anlatabildim mi..
 
ir---- anlattın, bülent... yeri söyle.. 
b---- yaşşa.. sen.. 
 
 
 
 
*****
 
 
okula gelip ,arabaları... arka arkaya... park ettik.. 
ben acele ediyorum.. tuna yavaş ol diyor.. 
 
ir---- tunam, valla iyiyim ya.. halimi görmedin mi.. gelebilirmiydim öyle olsam... 
bülent ,iğne yapınca.. kendime geldim... gecikiyorum... hadi öptüm.. by..
tu---- bak.. kötü olursan.. 
ir---- olmaammm.. bir daha.. atıştırmak yok.. 
 
sınıfın kapısına kadar geldi, benimle... 
hoca da, tam derse ..giriyormuş kapıda karşılaştık.. .. selam verip..girdim içeri..
 
****
 
o öğlenden sonra, çok düşündüm.. asistanlık beni zorlayacak .. kesinleşti.. 
 
kantinden çıkıp.. son derse girmek için... yürüyordum.. ki, vedat yanıma yaklaştı.. 
ben aldırmadan ,yürümeye devam ettim.. 
 
tunam da gelmiş.. arabası burada.. 
görür  de.. bir tatsızlık  olur diye, aklım çıkıyor.. 
 
v--- irem, bir dakika.. durursan.. birşey söyleyeceğim.. 
ir---- duramam.. söyleme.. 
 
koştu yanıma.. merdivenleri çıkarken...
v----hafta sonları işe girdim,çalışıyorum.. derslerim aksıyor..  
sen,herkese dersleri tekrar ediyormuşsun.. ben de, katılabilirmiyim... 
 
ir---- katılamazsın,çünkü ..bu dönem anlatabileceğimi sanmıyorum.. başka sorunlarım var.. 
 
sınıfa girdik... 
v---- neyin var.. hastamısın.. yoksa.. 
ir---- evet, rahatsızım.. 
 
v---- geçmiş olsun.. birşeye ihtiyacın..... 
ir---- olmaz... tunanın dediklerini, unutma.. benden uzak dur.. lütfen.. 
 
v---- gayet, iyi niyetliydim oysa ki...
 
ir---- bak.. benimle ilgili .. hiç bir niyetin olamaz.. .
ikimiz de, öğrenciyiz.. dört ay daha.. aynı sınıfta olmaya mecburuz.. . 
durumu daha da.. zorlaştıracak, davranışların olmasın..  rica ediyorum.. 
bu sefer tunanın başı ..belaya girer.. senin de,öğrenciliğin yanar.. 
onun için.. benim varlığımı unut, görme.. konuşma.... 
 
hoca, girince.. o yerine geçti... 
 
ders başladı, dinliyoruz.. 
biraz sonra.. 
elden ele, bir kağıt geldi bana.. 
katlanmış güzelce..
 
açtım.. 
'' demek benim geleceğim,seni ilgilendiriyor.. o zaman,açıkça söyleyebilirim ki.. 
sen de ,beni ilgilendiriyorsun.. hemde çok... 
evli olman ,benim için hiç sorun değil..
kocan da,ne yaparsa yapsın.. durduramaz beni.. 
sen,ne zaman istersen.. ben buradayım.. benim olmanı,sabırsızca beklediğimi unutma ''
 
kağıdı elimin içinde ,buruşturdum buruşturdum..sinirimden ,kuduruyorum.. 
kulaklarım tıkandı... tansiyonum fırladı ,herhalde.. 
 
bir insan ,bu kadar geri zekalı olur..
 bir lafı,ancak bu kadar yanlış anlar.. 
 
hırsla geriye döndüm.. vedata bakarak... 
bağırdım... 
 
ir---- manyaksın sen.. 
 
herkes bana bakınca.. 
ir----özür dilerim, hocam.. izin istiyorum.. çıkabilir miyim.. çok acil,bir konu da.. 
 
---- peki, çık.. on dakika sonra.. ders bitecek ,zaten.. eşyalarını da al... 
 
ellerim birbirine dolanarak.. tıkıştırdım çantanın içine...sıranın üstündekileri.. 
ir---- teşekkür ederim..  
 
****
 
elimin içinde, top yaptığım kağıtla.. merdivenleri koşarak çıkıp.. 
mustafa beyin, kapısını tıklattım.. 
gel demesini beklemeden... kapıyı açıp, kafamı içeri uzattım... 
 
kahretsin.. tuna ve mustafa bey.. bana bakıyorlar..  
ben desen ,dumur olmuşum.. zaten.. 
 
mu--- gelsene irem.. 
ir---- yok.. ben sonra .. .... siz konuşun.. afedersiniz.. 
 
kapıyı kapadım,hemen.. 
dizlerim titriyor ama... merdivenlere doğru,hızla yürüdüm.. tunadan ,kaçıyorum güya.. 
 
tu---- iremm.. dur.. 
durdum da..başımı diğer yana,çevirdim.. nemli gözlerimi görmesin diye... sildim.. çaktırmadan.. 
 
tu---- (kolumu tuttu... ) neyin var.. irem, bana bak..
ir---- yok, birşeyim.. 
 
tu----nasıl yok,derste değilsin.. mustafa beyi görmeye geliyorsun...
 benim duymamam gereken, birşey mi konuşacaktın.. da.. kaçıyorsun.. 
 
içimi çekip.. başımı salladım... evet manasında.. 
 
tu---- bu da, ne demek oluyor.. (çenemi kaldırdı.. ) niye ağlıyorsun.. konuş irem.. 
ağrın mı var.. ne oldu..delirtme beni.. 
 
başını salladım,iki yana.... boğazım ,düğüm düğüm.. oldu, konuşamıyorum ki.. 
 
tu---- sen, odama gelsene.. 
ir---- mustafa beyin ,yanına girelim.. 
 
****
 
girdirdi beni.. koltuğa oturunca.. . bir bardak su verdi.. 
 
mu---- otur tuna.. sakin ol.. 
tu---- nasıl sakin olurum...mustafa bey..  ne olduğunu ,bir bilsem..  
 
bardağı bıraktım, masaya... 
 
avucumda ki,kağıdı mustafa beye uzattım... 
ir---- okuyun lütfen... 
 
tuna, pardon diyerek... kaptı elimden... 
dikkatle yırtmadan.. açıp.. eliyle düzeltti sehpada... 
 
okuduğunda.. tavrını,yüzünün halinin... nasıl,olduğunu tahmin edersiniz ..
 
tu--- (mustafa beye verdi...)   irem,ne diyor bu.. senin,ilgilendiğini nereden çıkarmış.. 
 
konuşmamızı anlattım.. ikisi de, dinlediler.. 
 
tu---- amacına ulaşıp,beni katil edecek.. sonunda.. 
 
mu---- siz durun bakalım.. bu sizi ,aşar.. hiç bulaşmadan, evinize gidin.. şikayeti ben yaparım.. 
irem ,sen ... normal okuluna geliyorsun.. onunla yalnız kalmamaya çalış.. gerisini ben hallederim.. 
tuna ....tamam mı.. 
 
tu----..............
mu---- tunaa.. 
 
tu---- tek hareketini görürsem.. gebertirim onu.. 
sizi zorda bırakacağım için,şimdi...  hemen istifa bile ,ederim..
 
mu---- hadiii, evinizzee..  
 
mustafa bey.. bizimle beraber ..arabamızın yanına kadar geldi.. 
ben biraz önden yürüdüm,onlar  kısık sesle... konuştular... 
 
rüzgarla beraber..çiseleyen, yağmur damlaları yüzüme çarpıyor.. 
kimse kalmamış okulda... gökyüzü gri bulutlarla kaplı.. 
 tüm bunları yaşamaya ,tunanın  kariyerine.. benim şu ızdırabıma.. 
tedirginliğime .. değer mi .. diye düşündüm..
 içimden, bas bas bağırmak geçiyor...
 ya tuna.. o gerizekalıya birşey yaparsa, benim yüzümden.. katil mi olacak.. 
 
döndüm,onlara doğru... 
ir---- mustafa bey... eğer mümkünse..kaydımı, dondurabilir miyim.. bence,en mantıklı çözüm bu..
 
mu---- acele etme.. bu haftayı ,atlatalım da.. ne olacağına, karar veririz.. 
şurada ,yarı dönem kalmış.. 
bir yılını niye, kaybedeceksin ki..
 
ir---- peki ama gerçekten kararlıyım... tuna,benim için..  çok daha önemli.. vazgeçebilirim herşeyden..
mu---- gerek kalmaz ,umarım... bozmayın moralinizi..
 
ben,hoşçakalın diyerek..arabama oturdum.. 
tuna  da.. tokalaştı mustafa beyle.. arabasına binerken.. 
 
tu---- irem..çiftliğe gidelim,önce.. 
başımı salladım... hareket ettik..


Hiç yorum yok: