Translate

14 Şubat 2012 Salı

231.bölüm..


 
 
 
ir---- ne diyorsun yaa...
 
tepeye gelince... çocuk gibi, keyifle manzarayı gösterdim... 
ir---- nasııllll... haklıyım dimi...
tu---- hııı, çok güzel..
 
ir---- aa,beğenmedin mi... 
tu--- beğendim dee.. 
 
ir---- ha senn.. şey sandıınn.. 
bir başka erkekle geldiğimi  ,düşündüüünnn... tunaa...ah  tuna.. ne erkeği ya.. 
zaten beni izliyormuşsun,yanımda yabancı birisini hiç gördün mü ki.. 
 benim... tek sevgilim sensin... 
burayı da, pikniğe geldiğimizde.. babam göstermişdi.. 
 
tu---- ................. (derin bir nefes alıp,gülümseyerek )evet de, on yedi diyincee.. gözden kaçırdım mı ki.. dedim bir an... 
 
az ilerideki ,ağacın yanına götürürken... 
 
ir---- (gülerek ) gel gel.. şimdi, jeton düştü...bu babam, çok fena ha.. ama anlaması gereken, anlamamış..
 
ağacın gövdesinde.. 
irem yazan ,yeri buldum... 
 
ir---- bak,bakalım yanında ne yazıyor... 
tu---- (eğildi...) aaa, tuna yazıyor... nasıl yani.. bunu kim yazdı.. sen mi.. 
ir---- (güldüm..) ben mi,tanıyormuydum ki.. seni.. 
şurada bank var.. oturalım da ,anlatayım... 
 
tu---- iremm.. onu kim yazdı.. söylesene... 
ir---- sen olamayacağına, göre... babam olmalı... 
tu---- neeee... 
ir---- yaaa... 
 
oturduk banka.. yan yana... 
tu---- anlat hadi.. 
 
ir----pikniğe geldiğimizi söylemiştim ya... babamla,kolkola girmiş.. konuşa konuşa dönüyorduk.. 
annemlerin yanına... 
 
annemle babam.. çok küçüklermiş 
ama babam aklına koymuş..annemi ... 
 
eskiden,kimse birbirine sevdiğini ...söyleyemediğinden..  bir usul,varmış.. 
kız adını ağaca ,yazarmış..  
hangi delikanlı da, ondan hoşlanıyorsa.. adının yanına, ismini kazırmış.. 
kız da.. anlarmış böylece..
kurnaz babam.. anlattı , işte bana.. 
 
"annen,ağaca adını yazdığında.. bende peşinden gidip.. ahmet yazardım "dedi.. 
 annem,o yaşta.. 
ne bilsin.. oyun olsun diye ,yazdığı için..
hiç bilmemiş,babamın niyetini... 
 
evlendiklerinde.. yaşları 13 ve 17.. miş.. düşün işte.. 
 
 
lafı döndürüp dolaştırdı... 
"acaba senin kaderinde ,kim var... adını yazsana ,şuraya.. gitmeden tekrar bakarız..  " dedi... 
 güyaa.. kısmetimin kim olduğunu ,öğrenecekmişim.. güldüm,inanmıyorum tabi.. 
 
"amann ..kaybedecek ne var ,bir bakarsın olur.. sende şaşırırsın" dedi.. 
...ne safmışım ya.. uyutmuş beni... 
bende.. irem yazdım...işte...  
gülerek.. döndük.. 
 
tu---- ahmet abiye bak ,seenn... eee.. 
 
ir---- eve gideceğiz,eşyaları arabaya koyarken.. aklıma geldi... 
tabi hiç tahmin etmiyorum,adımın yanında bir isim olacağı ama yine de çocukluk işte.. çaktırmadan, gelip baktım... 
er tuna yazıyor..
şaşırdım.. er ayrı ya.. tuna adında bir asker, yazmış demek ki ,dedim.. içimden..
ne adımın yanına yazıldığı.. 
ne de babamın anlattığı ,aklıma bile gelmiyor.. ama..
 sadece.. "vah garibim, asker.. demek ki.. adını  yazmış.. 
allah hayırlı tezkereler ,versin .." diye dua ettiğimi hatırlıyorum... 
sen.. buraya dönünceye kadar da.. aklımın ucundan bile ,geçmemişti inan ki... 
babam gözüme sokmuş.. ama görmemişim yani... 
 
tu---- (derin bir nefes aldı... kolunu omuzuma atıp ...) çok etkilendim.. keşke, ben yazmış olsaydım.. 
ir---- (sokuldum boynuna.. ) bilmeden de olsa,iki yıl öncesinden
adımız ağaca yazılmış.. .ama  sen zaten, alın yazımsın tunam... bundan güzeli olabilir mi..
tu---- olamaz haklısın.. (yanağıma dokundu.. eliyle..) üşümüşsün.. gidelim mi.. 
ir---- hımm.. 
 
sarmaş dolaş,yürüyoruz arabaya.. doğru..
 
ir---- pişt.. istersen yeniden yazarız..
tu---- (gülümseyerek.. ) olurr.. en uygunu da.. dut ağacı diye düşünüyorum... ne dersin.. 
ir---- iyi fikir... 
 
****
 
beni annemlere getirdi... babamın arabası kapının önünde diye.. 
o da indi..
tu--- (gülerek ) babana .. ahmet abi,sen neymişsin.. desem mi,acaba..  ne dersin.. 
ir--- hahaha.. 
 
 bahçe kapısını açarken... 
ir---- tuna,ben eve giderim.. işin bitince.. oraya gel tamam mı.. 
hıı,tahvilleri kasaya koymayı unutma sakın.. 
 
tu---- unutmam da,gitme..tek kalmanı istemiyorum.. ben alırım seni.. alın yazım...
 
ir---- yaa, işim var.. benim.. kilitlerim kapıyı.. 
tu---- hayıııırrrr..... 
 
zili çaldım.. 
ir----- eveeeeeeeett..
babam açtı kapıyı... 
 
ah---- ooo, hoşgeldinizz.. buyrun... buyrun..
tu---- hoşbulduk abi.. 
ben öptüm babamı ,içeri girdim... 
 
ah---- tuna gelsene.. 
tu--- büroya gideceğim..abi.. iremi gönderme,eve.. ben alırım..dönüşte.. 
 
kapıdan ,başımı uzattım.. 
 
ir--- aa, seni duydumm.. 
ah---- tamam tuna.. sen işine bak... emanetin bendedir..
ir---- babaa.. ne oluyor ya.. kim kime,ne emanet ediyor... 
ah---- (gülerek,omuzuma sarıldı.. ) prensesim.. künefe yapıyorum, bana yardım edersin değil mi...
ir---- künefe mi,sahi miii...  etmez miyim.. babaamm...  tuna.. gecikme.. 
anneeee.. diye seslenerek.. içeri girdim..
 
tu---- görüşürüz, sağol abi.. 
 
ah---- sende sağol.. iremi merak etme.. 
gerekirse,mahalleye künefe ikramı yaparım.. yine de ,göndermem onu... 
tu---- hah hah hah.... 
 
****
 
mutfakta tel kadayıfları ,tepsilere döşüyoruz... babam ayrı ,ben ayrı.. o kadayıf yapıyor,ben künefe.. 
annem babamla beni izliyor, cevizleri ayıklarken... konuşuyoruz... bir yandan da..
 
annemin karnı epeyce büyümüş.. onun için ,oturttuk zorla.. ayakları,elleri şiş.. kadıncağazın..
 
 
ah---- iremm.. bu ne dalgınlık.. yağladıklarımdan koysana.. kızım,kuruları aldın.. 
peyniri de, unutma sakın.. 
ir---- yok artık, peyniri unuturmuyum... künefe dedin, akıl mı kaldı...
 .. işbilikçiler sizii.. anne,bir görseydin hallerini.. 
o diyor, gönderme.. babam diyor,emanetin bendedir... oh valla.. 
 
ah---- konuşma konuşma... gitmeni istemiyor ,demek ki.. 
ne---- niye gidiyormuşsun.. bakayım... baban göremedim kızımı diye, deli oluyordu.. tuna getirmese, geleceğin yok...hanımefendi..
 
ir---- (öptüm ,babamın yanağını..) canımm, çok mu özledin beni.. 
ah---- özledim tabi.. prensesim... 
 
ir---- annee,sen de saadet teyzem gibi ,sitem etme lütfen... aradığına, pişman ediyor insanı.. 
uğramaya çalışırım.. okul çıkışlarında.. tamam mı.. 
ah---- tamam da.. hafta sonunda gelin.. çok oturalım.. 
 
ir---- inşallah.. diyip kapadım konuyu.. 
tuna gelemiyor diyemedim.. 
annem ,ters ters bakıyor babama.. neyse o görmedi... 
 
ir---- çeyiz sermeye çağırdı beni.. hayal abla.. dün için.. gelemem dedim.. 
ne---- ablam çağıramadı mı..
 
ir----(gülümsedim... ) yok,sitem nakaratından..zamanı yetmedi.. ay bayılacaktım, neredeyse..
 tuna bekliyor diyip ,kapattım...sevim teyzem, gelecek dedi.. zuhali,istiyorlarmış yine.. haberin var mı.. 
 
ne----ablamla.. sabah konuştuk..zuhal meselesi, duruyormuş..şimdilik...
 selamı var sana da...serilmiş çeyiz... 
ablam çok üzgündü, damadın ailesini hiç beğenmemiş.. 
hülyaya..yazık ediyorsunuz diye, gelene kadar söylenmiş saadete ama.. dinleyen kim.. 
göz, göre göre gidiyor kız.. hülyadan bir hareket görsem.. hiç ablamı dinlemeyeceğim ama.. 
hülyada da iş yokmuş... cesaretsiz.. sonra çok pişman olacak da..bir işe yaramayacak ...
 
ah--- nermin ,cevizi versene... 
 
annem verdi ceviz kasesini.. babam üstüne ,serperken... 
 

ah---- bir de,şöyle düşün nermin.. 

Hiç yorum yok: