Translate

14 Şubat 2012 Salı

230. bölüm..


a--- halanızda sizi bekliyordu.. şimdi gelirler diye.. giyindi süslendi.. 
ir---- hadi yaa.. 
 tuna.. ben tek gireyim mi.. sen ,sonra gel... 
tu---- (gülerek) olur.. gir hadi... 
terlikleri giydim... elimde güller.. salona girerken.. 
ir---- halacığıımm.. ben geldiimm... 
 beni görünce.. bir gülüşü var.. inanın ,içim titredi... 
ayağa kalktı hemen, bastona dayanmadan... 
m---- yavruummm... kızım hoşgeldin... 
lacivert  jorjet eteğin üstüne... mısırlı nın,kravat yakalı.. lacivert .... bluzunu da, giymiş.. 
bembeyaz saçlarını.. boneyle toplayıp...
dikdörtgen hacı resulun, ipekli ..iğne oyalı örtüsünü de, güzelce bağlamış .. başına.. 
ayağında siyah rugan terlikler... kolunda, kalın iki burma bilezik.. 
aman da,aman.. ne hoş olmuş.. 
yanına gidip.. elini öptüm... 
ir---- halamm.. maşallah ,bu ne güzellik böyle.. 
sarıldı bana... saçlarımı okşayarak... 
m---- boşver benii... gözümüz aydın.. gelinim... allah ,analı babalı büyütmek nasip etsin... 
gel, otur yanıma.. bizim haylaz istemem, diyordu... çocuk ,istenmez mi..hiç...  
altın topumuz olsun ki ,gençleşelim değil mi.... 
oturduk yan yana.. 
ir---- sağol halacığım... bu güller, sana... babaannelerin kraliçesi... nasılsın.. 
m---- (gözlerinden akan ,yaşları sildi.. titreyen eliyle... gülleri aldı elimden... )
iyiyim,yüreği güzel... kendi güzel.. 
mis kokulu kızım.. 
dili tatlı yavrum.. tunam helal olsun ,sana.. dileğimi gerçekleştirip.. bana ,bu günü yaşattın ya.. dile benden ,ne dilersen... 
ir---- (içtenlikle..yanağını okşadım ,gözlerim dolu dolu...)
canının sağlığını ,dilerim halacığım... senin sevgini.. 
 bebeğimize bakıp büyütürken.. tecrübeni ... tunaya gösterdiğin ,şevkati...ilgiyi isterim... 
başka ne isteyim hala.. bunlar, yeter bana.. 
m---- başkaa.. 
ir---- hiç birşey.. istemem halacığım.. sen duanı ,eksik etme.. o yeter bize.. 
tunanın yanımıza, geldiğini görünce..hala ,gülleri kucağına bırakıp..elini ona uzattı... diğer eliyle 
elimi tutuyor.. sıkı sıkıya... 
m---- oğlumm.. sen nereden buldun ,bu gözü tok gelini.. 
tuna elini öpüp.. önünde.. yere dizlerini koydu... 
tu---- (gülerek... ) çok bekledim.. biliyorsun.. nasılsın.. sızıların, falan kalmamış bakıyorum.. 
m---- sizi gördüm..iyi oldum.. sen nasılsın.. dememe gerek var mı.. 
tu---- (gülümsedi.. ) yok halacığım.. gayet iyiyim... 
m---- yerden kalk, kuzum.. gelinimin yanına otur..
tuna gelip ,yanıma oturdu... 
m---- ayşeee.. tatlı getir... ağzımız da ,tatlı olsun..
ayşe tatlılarla geldi.. sehpalara koyup.. gülleri aldı... 
a---- ne içersiniz.. kahve.. meyve suyu.. çay.. 
tu---- sağol ayşe.. ben içmem..işim var.. gideceğim.. 
ir---- ben su alırım.. 
m---- iki bardak portakal suyu getir,ayşe.. gelinime ,oğluma vitamin olsun.. 
tuna bir parça tatlı yedi.. 
mırıldanarak..
tu---- gidebilirim dimi.. 
ir---- hımm.. çok gecikme ama..
tu---- tamam... 
m---- tuna.. bekle.. oğlum..gelin maraza çıkarır ,şimdi.. burada ol... 
kalkıp.. 
büfeden.. bir dosya çıkarttı... 
getirip.. bana uzattı... 
m---- bu  sana, armağanımdır.. kızım...
aldım.. dosyayı.. 
ir---- bu ne hala... ben........
ayşe ,meyve sularını getirip çıktı..
m---- (oturdu yerine... ) suuss.. benden sevgi istedin.. biliyorum..
veririm..ömrüm yettiğince.. herşeyim sizin zaten... 
benim vereceğime de, ihtiyacın yok çok şükür.. gözün gönlün de ,tok...hırslı değilsin..
 daha iyi değerlendirirsin.. 
tunamın ,seninle evlenme konusunda..niyetini biliyordum..
 umutla,sizin  bana müjde vereceğinizi düşünerek... bu senenin hasat parasına.. tahvil almıştım..
 madem bana ,babaannesi dedin.. torunum ..için kullanırsın.. benden bir anı olsun.. 
 rahmetli abim ve yengem de.. görselerdi keşke.. 
kabul edersen ,beni sevindirirsin kızım... 
dudaklarımı ısırarak... 
elimdeki... içini açmadığım ,dosyaya bakıp... başımı salladım.. 
ir---- peki hala... madem öyle istiyorsun.. torunun adına,kabul.. ediyorum bende.. 
tunanın ,anne ve babasını tanımayı  çok isterdim..
büyüğümüz olarak.. iyi ki ,siz varsınız..  inşaallah anlatırsınız, altın topa.. 
tu---- altın top, ne.. 
m---- hah hah hah.. 
ben de,gülüyorum.. tunanın anlamamış haline.. 
m---- oğul, altın top diye .. toruna denir.. sizin,meyvenizdir.. 
ham iken, tatlı.. olgunlaştıkça tadı acılaşan.. tek meyvedir.. inşallah, babası ve annesi gibi.. 
hayırlı evlat olur da... yüzünüzü güldürür... 
ir--- tu--- amiin.. 
m---- siz bu saatte ,niye okulda değilsiniz... diyin bakayım, bana... 
tu---- derslerimiz.. boştu,hala.. 
m---- yani,yeni çıktınız.. ve dinlenmeden buraya geldiniz... öyle mi.. 
tu----hımm.. iremi çağırdığını söylemiştim... o da gidelim.. dedi.. 
m---- sağolsun.. sen de ,sağol kuzum.. geldiniz.. gönlümü aldınız... ama iremin dinlenmesi lazım..
şimdi evinize gidin hadi... kızım ,sakın yanlış anlamayasın ha... 
ir--- yok hala... yanlış,anlamam..
tuna mırıldandı... 
'o sadece beni yanlış anlar'
m---- burada yat desem.. yatmayacağını düşündüğüm için, dedim...yoksa seve seve ,dinlendiririm seni...
ayşeeeee... 
a---- buyrun ...
m---- hazır mı.. ayşe..
a---- hazır efendim.. 
m---- tuna arabanın anahtarını ver.. ayşe birşeyler koyacak..
tu---- kapı açık da..ne koyacak.. 
m---- offf of... dizlerim.. nasıl ağrıyor.. kızım...mönüskös mü, küs mü bişi varmış.. burada..
iki kemiğin arasına rabbim.. sulu yastık, koymuş.. yaşlandıkça.. benim dizimin suyu bitmiş... 
doktor öyle dedi... 
hah hah hah... 
tu---- (gülerek) halam diz anotomisini ,çok güzel anlattın da.. yutmadım.. 
yine ne, yaptın muazzez sultan... 
m---- annenler ,nasıllar kızım.. 
ir---- iyilerdi hala.. selamları vardı.. size... 
tu---- beni duyan yok ,madem... gidip, kendim bakarım... 
m---- as. sende ,selam götür kızım.. ertuna.. kıpırdama.. sakın..
 gelinim yesin diye, hazırladıklarımı koyuyor ayşe...
ir--- halacığım, ne gerek var ki.. zahmet ediyorsunuz.. 
tu---- .......................
m---- zevkle yaptım kızım.. ye, kuvvetli ol.. şişmanlayacağım diye ,korkma... iki canlısın sen..
ir---- sağol hala.. düşünmen yeter.. 
a---- tamam hanımım... 
m---- o .. şeyi de, koydun mu.. ayşe.. 
a---- (gülümseyerek.. başını salladı... )
m---- tamammm.. gidebilirsiniz..şimdi.. 
 yemek yapmak için uğraşma... kızım.. ne zaman isterseniz..buraya gelin, allah ne verdiyse yeriz... 
kalkıp, elini öptük... kucakladı ,ikimizi de.. 
m---- yavrularım.. kendinize iyi bakın... 
ikimiz de teşekkür edip ,çıktık salondan... 
ayşeyle tokalaştık... kapıda..
ir---- ayşe.. ''o şey'' nedir.. 
a---- söyleyemem.. de.. nazarlık diyelim... 
ir---- peki, sağol.. 
el sallayıp...arabayı çalıştırdı.. 
arka koltukta.. büyük bir koli ve tepsiler var.. üstleri örtülmüş.. 
örtüleri  aralayıp baktım... içlerine..
ir---- oooo... halan beni şişman görmek istiyor.. galiba.. 
börekler, baklava.. mantı.. 
kuru üzüm , ceviz .. pekmez..bu neymiş.. hıı.. petekli bal..
başkaaa...dut kurusu.. pestilll... cevizli sucuk...  
allahım aklımı koru...   ayyy, buna bayılırım beennn...
tu---- hah hah hah....  
özel kutusundaki ,lokumu kucağıma aldım...  
attım ağzıma,bir tane... bir tane de.. tunaya verdim... 
tuna baraj yoluna döndü.. 
eve gitmiyoruz.. yada yolu uzatıyor.. ama birşey demedim.. 
ir---- mmmm... nefis nefis... 
tu----( gülerek... ) çok mu seviyorsun ,lokumu.. 
ir----- hımmm... çoookkkkkkkk... vereyim mi.. 
tu---- yok,sen ye.. 
ir---- niyee..sen sevmez misin... 
tu---- yiyeceklere ,pek düşkün değilim... çoooooookkkk sevdiğim, sadece sensin...
ir---- (yuttum ağzımdakini... ) ama bu haksızlık.. yiyeceklerden bahsediyorduk.. 
bende,tabi ki lokumdan.. çok seviyorum seni.. kendini kıyaslıyormuş gibi, oldu da... 
tu----- ben ,hiç birşey demedim.. yeme konusu,çok riskli.. hiç  girmek istemiyorum...
şu iştahla yemeni , aldığın hazzı .. gördükten sonra...lokum kadar ,sevsen de olur... 
ir----  oyyy oy,lokumumm.. hah hah hah...
birden, ağaçlık ıssız yolda durduruverdi.. arabayı... 
benim şaşkın bakışlarıma aldırmadan.. elini ,enseme koyup.. çekti kendisine.. 
dudakları ,dudaklarıma dokunurken..  
tu----bu sefer kaçıramam.. 
başımı döndüren ,tutkulu bir öpücükden sonra.. gözlerimi araladım... 
kara gözlerine bakarak... 
ir----- peki,ben neyi kaçırdım... n'ooldu ,şimdi .. 
tu---- (gülümseyen bakışları, dudaklarıma indi... )
pudra şekeri ve nişasta karışımı ,rujunun tadına baktım....
 sen ye.. ama sakın silme.. onlar benim...
ir----( yanaklarım mı kızardı ne...)   arabada,sıkıştırır gibi.. öpünce..
bende diyorum ,ne oldu..
lokum kutusunu.. kapatıp,arkaya koydum.. 
etrafıma bakınırken...
 hayretle ,hatırladıklarım.. gülmeme sebep oldu... 
 
ir---- tunam.. işim var diyordun.. 
tu---- gideceğim de, gidemiyorum ki... 
ir----- biraz  daha ,gecikebilirsin öyleyse.. gel, sana  göstereceklerim var... ....
indik arabadan... 
elini tuttum.. toprak yolda ilerliyoruz.. 
tu---- nereye irem... ve ....
ir---- ben nereden biliyorum, dimi.... çok sevdiğim birisiyle, gelmiştik.....
durdu birden... 
tu---- kaç yaşındaydın ,beş mi.. 
ir---- yooo.. onyedi yaşındaydım..
şurayı geçtik mi.. aşağısı uçurum ve göl manzarası harika.. görülüyor..
sanırsın boğaza geldik.. 
ağaca bir şey yazmıştım, görünce.. çok şaşıracaksın... 
çekiyorum elinden... 
ir---- ya gelsenee.. 
tu---- bana isimlerinizi göstereceksen ,gelmiyorum..

Hiç yorum yok: