Translate

14 Şubat 2012 Salı

221.bölüm..


eve geldiğimizde..
 
 giyinmek için ,henüz erken.. dedim.. 
evin sıcaklığı da .. öyle iyi geldi ki..
 
ceketi çıkarınca... 
ir---- tunam.. biraz uzansam,sende yanıma yatsan.. nasıl olur... çok uzun bir gündü.. biraz dinlenelim... 
 
tu---- olurr... yat sen.. geliyorum.. 
ir---- (gülümsedim) rolleri değiştik ha... gecikmee.. 
 
yatak örtüsünü katlayıp.. koltuğun üstüne bıraktım.. 
..  saçlarımı kaldırıp..uzandım.. her yanım ağrıyor.. 
 
tu---- geldiimm.. 
gözümü aralayıp... elindeki meyve tabağını görünce.. gülümsedim... 
 
ir---- canıımm.. bu ne.. 
 
oturdu yanıma... gülerek.. 
tu---- aç ağzını, buna meyve diyorlar... 
 
 biraz doğrulup...verdiği..meyveyi yedim.. 
ir---- sağol canım.. yeter bu.. başka verme.. 
 
yattım tekrar...
komidinin üstüne bırakıp.. uzandı o da... 
 
tu---- (saçlarımı okşayarak... ) bak,istemiyorsan.. gitmemiz şart değil.. 
 
ir---- ayıp olur, gidelim.. giyinirim birazdan... 
tu---- peki... 
ir---- tunam.. sen bir plandan, söz etmiştin... sanki.. neydi o..
tu---- hımm... etmiştim ... yarın için.. çıkamadığımız ,dağa gidelim diyecektim ama.. bu şartlar altında
gidemeyiz... artık.. 
evde de...kalacaktık,güya.. 
 
ir---- dağa çıkmasak da..ev olabilir.. niye vazgeçtin ki.. benim için mi.. 
 
tu---- yok yok.. sen görmedin tabi..büroyu .. tek kelimeyle.. mahvoldu.. 
parmak izi almak için de.. her yeri 
simsiyah yapmışlar.. gülderen hanımı aradım da, o söyledi.. sana da selamı var.. 
 temizlik  yapan kadının ,telefonunu bulmalıyım.. bilmediğim birisini,çağıramam.. 
vahide hanıma ,izin verdim.. belgeleri,benim tasnif  edip..
 okul açılmadan yerleştirmem lazım.. 
 işin içinden çıkamayız,yoksa.. 
 
ir---- as... anladım.. beraber gideriz.. büroya..yaparız, canını sıkma.. 
 
 gülümsedi.. birşey demeden.. 
 
ir---- hayatımm..sen de.. yorgunsun..  biraz uyusana.. dinlenirsin.. makyajın yok nasılsa.. 
 
tu---- yatınca yorgunluğumu anladım ama sana bakmak istiyorum.. ben.. 
 
ir---- (uzanıp.. dudaklarını öptüm..) gece uzun ,sevgilim.. bakarsın... hadi kapat gözlerini.. 
yarım saat olsun.. dinlen... 
 
gözlerini kapadıktan ,kısa bir süre sonra uyudu... 
usulca kalkıp.. üstüne ince battaniyeyi örttüm...
canım benim... nasıl derin soluk alıyor... 
 
oda kapısını çektim ,biraz.. sesim gitmesin diye.. 
 
annemi aradım.. 
ir---- annemm.. 
ne---- canıımm.. 
ir---- nasılsın anneciğim.. 
 
ne--- iyi diyelim.. asıl,sen nasılsın.. ne oldu kız, mangalda kül bırakmıyordun.. 
bebek istemiyorum ,kararlıyım diye..
baban ,tunanın bağırmasını taklit edip duruyor... ama var ya.. duyunca .. çook sevindim .. 
 
ir---- iyiyim..  istemedim ki.. 
dört aylık evli.. üç aylık hamileyim.. hemde  şüphelenecek bir durumum yokken.. olacak şey mi, hala inanamıyorum ben.. 
ne diyeyim,büyük konuşmuşum..bülent testimi kendisi yapmış.. 
ama tunanın sevincini ,bir görseydin... anne..
babam da,naklen yayın yapmış.. baksana.. 
duymayan kaldı mı... 
 
ne----  kalmadı ,sayılır... yıldız da,öpüyor seni.. babanın elinden ,telefonu zor aldım.. adam şaşırdı ,valla... 
gözünüz aydın ,kızım... allah ,hayırlı evlat versin.. 
 
ir---- amiin.. anne ,ben şey için aradım.. necla abla, yarın öğlen.. 
tunanın bürosuna, gelebilir mi ..diyecektim... onun haberi yok.. çağırdığımdan... 
sorarmısın .. 
 
ne----madem haberi yok.. baban getirir, öyleyse... olmuş bil.. bir sürpriz de, senden ha... aferin.. 
 
ir---- (güldüm) onun gibi birşey işte... sağol.. organizatör nermin.. bir numaradır.. zaten... 
ne---- sen de ,sağol kuzumm.. elimden gelen bu... 
 
ir---- daha, ne olsun annem... kendine dikkat et.. sanırım epeycedir demedim.. ama ben seni  çok seviyorum.. 
ne----..................... (titreyen bir sesle... ) ben de ,yavruumm..öpüyorum .. 
ir---- (gözlerim doldu.. ) hoşçakal anneciğim... 
 
ahizeyi yerine koyup... 
 yatak odasına girdim..... 
mışıl mışıl uyuyan tunanın ,omuzuna çektim battaniyeyi.... 
 
sessizce.. dolabımdan.. giyeceklerimi alıp, koltuğa koyduktan sonra.... 
banyoda,dişlerimi fırçaladım..
 
siyah dar etekle, siyah ipekli gömleğimi..giydim... saçlarımı öne eğip.. arkaya savurdum.. 
bukleler hiç bozulmamış.. 
tunanın takım elbisesiyle.. gömleğini astım kapağa... 
 
saat sekize geliyor.. kıyamıyorum ama 
 
ir---- (sakalını okşadım.. )..yakışıklım... uyan hadi... 
 
kıpırdadı... gözünü açmadan...
tu---- iremm.. uyuttun beni.. şimdide ayıktır.. 
 
gülümseyip... 
ir---- tunam.. şimdilik ,bununla idare et.. 
(öptüm dudaklarını.. 
çekilip.. baktım ,muzurlukla ışıldayan gözlerine... yüzüne... )
 
tu---- hiç birşey anlamadım ki.. 
ir---- hahahaa..
 
**********
 
 
 
 yarım saat sonra.. sürmeli otelinin ,yemek salonuna girdik... 
tuna rezervasyonu söyleyince..
---- misafirleriniz geldiler efendim... buyrun lütfen... 
 
ilerledik.. masaya doğru..
görür görmez.. kanım kaynadı,halit beye..
eşide suratsız bişi.. saliha hocanın, ikizi sanki .. o kadar, benziyor yani.. 
 
takmış takıştırmış.. insanı süzen,küçük gören ..buz gibi,gözleri rahatsız etti aslında.. 
halit bey de ,tam zıttı... 
 
elli beş yaşlarında.. endamlı.. kır saçlı..tonton yanaklı,
 sıcacık bir gülümsemeyle ayağa kalktı... 
kucakladı tunayı... 
----- hoşgeldin ertuna... 
tu---- hoşbulduk, halit abi... eşim irem... 
---- memnun oldum,kızım..
ir---- bende efendim... 
---- eşim şahikayla ,tanıştırayım sizi... 
tokalaştık.. dudaklarını büze büze.. memnun oldum diyebildi... sevimsiz şey.. 
 
oturduk tunayla karşılarına... 
garsonların,birisi gidip diğeri geliyor... hizmet mükemmel.. siparişler geldi,hemen... 
canlı müzik var.. halit abi ,bizimle konuşuyor devamlı...
 şahika hanım... sıkıntılı yada orada olmak istemiyormuş  gibi..yemeğiyle ilgili...sadece
 
---- irem kızım,tunayı çok severim.. merttir.. evlendiğini duyunca,çok şaşırdım.. 
 peşinde koşanları  atlatıp..nasıl razı ettin, bizim oğlanı...
 
ir---- (gülerek.. ) bana da,sürpriz oldu halit abi.. bir şansımı deneyeyim ,demiştim.. kabul ediverdi.. 
tu---- hah hah hah... 
 
şahika hanım ,şöyle bir baktı bana... 
ş---- zamane gençleri çok farklı ,düşünüyorlar... 
 
tu---- irem,şaka yapıyor..şahika hanım... ben ,onun peşindeydim..o beni tanımıyordu bile.. 
ş---- hımm.. öyle mi.. 
tu---- evet, öyle.. 
 
---- iyi iyii,sevdim seni gelin... 
ir---- sağolun efendim.. 
 
---- bizde yiğenler çok..irem kızım..darısı bekarların başına.. olsun.. 
hayırlısıyla onları da.. baş göz etseydim... 
 
ş---- yiğen dedin de,gülen aramıştı..bize gelecekmiş.. 
bende burada ,olacağımızı söyledim.. o da, gelecek yani.. 
 
---- iyi canım, gelsin.. tunayla tanışıyorlardı ,sanırım.. aklımda öyle kalmış.. iremle de tanışırlar.. 
ir---- biz ,tanıştık efendim.. kendisiyle...
 
tunanın, dizimi tuttuğunu hissedince... gülümsedim.. kendi kendime.. 


Hiç yorum yok: