Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

22.bölüm..

 teyzemlerden.. abimin fırtına gibi..gidişinin ardından..
osman eniştem le, sevim teyzem ''gidin siz.. çocuğu yalnız bırakmayın'' dediler.. diğerlerine ,allahaısmarladık bile demedik..

 nasıl indik,beş katın merdivenlerini bilmiyorum..  iyi yuvarlanmadık valla..


abim ,sokakta  başını eğmiş.. hızlı hızlı yürüyor..

bizde arabadayız... ağır ağır gidiyoruz ,arkasından..

ir--- babaa,birşey yap.. arabaya alalım.. sokaktan çıkarsa.. yakalayamayız.. bu halde kimbilir,nereye gider..

babam,içini çekerek.. solladı abimi.. yanındayız artık..

ah--- nurii ,gel..
nu--- gidin siz... gelmeyeceğim...

ne--- nuri yavrum...
nu--- gidin anne...

ah--- gecikme.. anahtarın var mı...
nu--- eve gelmeyeceğim ...

ir---- ( arka camdan, yarı belime kadar dışarı sarktım resmen.. ) abiiim.. canım,gel ya... n'olur.. konuşuruz ,hadiii.. kahve de ,yaparım sana...  kırma beni.. lütfeeennn... bak düşersem,üzülürsün.. 

nuri durunca..içeri çekildim hemen..
 kapıyı açıp ,oturdu yanıma...
birbirimize  sarılınca da..   koyverdi kendisini.. elinden oyuncağı alınmış çocuk gibi,ağlıyor..

annem hıçkırıyor.. , babam bile gözünü siliyor...  ben de çok  üzgünüm ,abim için.. ama ağlamıyorum..
sonuçları biliyorum,katlanacağım dememişmiydi..

öptüm yanağını..saçlarını okşadım..
ir--- abim..kendine gel..


*****



eve gelince.. hepimiz bir koltuğa attık kendimizi..birisi ağzını açsa,diğeri paralayacak sanki ..o  durumdayız..

epeyce sonra.. babam kalktı.. nurinin omuzuna vurdu ,hafifçe... "üzülme "der gibi...

ah--- gel, nermin.. çocuklar konuşsunlar..

 çıktı salondan..

annem de, kalkıp..   abimin yanına yaklaştı...
ne--- oğlum, tahmin etmiyor muyduk.. böyle olacağını... hülya tamam derse.. al, getir..
ona da kıyamıyorum,sana da...

nu--- ama gelmiyor... üstelik korkusu annesinden değil... babası yıkılır mış... namusmuş... başlarını eğemezmiş..

ne--- açtırmasın ağzımı.. namusu şimdi mi düşünüyor... hem geldiği yer, yabancı değil.. ben neyim burada.. nikahını kıyarız hemen...
saadet de.. yolsun saçını..

nu---- annemm.. söylemedim mi sanıyorsun.. bir inatlığı ,bir de güzelliği benziyor.. teyzeme..

ir--- abi ,kahve yapıyorum... bahçede içeriz tamam mı...

nu--- istemiyorum.. hiç birşey... yapma.. boğuluyorum..çıkarım birazdan.. sana dayanamadığım için geldim..

ir--- anne,sen yat.. ben iremsem.. nuri bey bir yere gidemez.. yapışırım ,yine bırakmam.. uyu sen.. hadi canım..
annem ikimizi de,öpüp gitti.. odasına..

mutfağa gidip...  kahveyi pişirdim...elimde tepsi..  salon da, tavana bakan abime.. seslendim,fısıltıyla..

ir--- piştt..  teçhizatı al, gel dışarı...

nu--- tamaammm..


***********



kuytuya, çimin üstündeki minderlere.. oturduk...

 gökyüzünde, görülen  yıldızlar öyle güzel ki...  ayağımı burktuğum gece bakmıştım en son..gökyüzüne.. 

tabi hemen.. tuna geldi, aklıma...abime baktım.. sanki düşüncemi okuyacakmış gibi..

ama o orada değil sanki... sigarasını içiyor.. parmağında ,parlayan yüzüğüyle..

nu--- al,sen de..

ir--- hı..
nu--- sigara istemedin mi..

ir--- ne bileyim , senin karşında içmek tuhaf geliyor...

nu--- karşında olduğumu sanıyorsan.. rahat ol.. ben hülyanın  yanındayım.. iç sen..

öyle çok acıdım ki ,o anda.. artık teyzeme  kızgınım...

 eğer abim ,tek taraflı bir sevdaya kapılmış olsa.. anlayacağım .. yaptığını,hata olarak göreceğim de.. hülya da,perişandı.. hiç kuşkum yok,o da abimi seviyor..

bir sigara alıp... yaktım...


uzun süre konuşmadık...

ir--- ne zaman başladı, yada sen ne zaman anladın sevdiğini... hülyaya nasıl söyledin... anlat bana...

boşta duran minderi çekti... yanına..
takım elbisesinin cekedini de, çıkarıp.. uzandı sırt üstü... 

kah gülümseyerek, kah  üzülerek.. başladı konuşmaya.. ne kadar doluymuş yazık...



nu---- ............................... ne zaman , diye birşey yok.. açığa çıkış diye birşey var..
. biz zaten ,çok iyi anlaşırdık... geçen kış, sevim teyzemlerde toplanmıştık ya..
 ergün abi... ankara okumaya gideceğinde hani..yıldızım da gelmişti..
 yukarı da.. tüm kuzenler.. bir aradaydık... sobanın başında kestane pişirmiştik.. hatırlıyor musun..

ir---  evet..

 nu---- zuhal çay getirmişti de..  ufaklık erkan ,bardağı devirmişti..
ir--- evett.. hülyanın eline dökülmüştü.. sıcak
çay..

nu-- (içini çekerek ) hımm..işte o an.. var ya..
aynı acıyı ,ben yüreğimde hissettim..  yemin ederim..
 hemen lavoboya götürüp, suyu açtım.. panikle..
nasıl ağlıyor.. hülya...ve  ben,yardım edemiyorum..
saçlarını okşuyorum... sarılıyorum..
buz koyarız,acısını alır diye..teselli ediyorum bir yandan da..
eğilip, öptüm yanağını...

ir--- ee.. sonra..
nu--- sonraa.. sonrası yok.. sorma..

sustu... hiç konuşmadan.. öylece yıldızlara bakıyor.. belki yarım saat , abimi incelerken..
düşündüm.. o geceyi..ayrıntıları hatırlamaya çalıştım.. görüntüler netleşince..

ir---- tamamm.. tekrar geldiğinizde.. haliniz tuhaftı zaten..
hatta ergün abi.. buz getirmişti,mutfaktan..  yanınıza gelmeden önce ,seslenince..mana verememiştim..

nu--- (yamuk yamuk gülümsedi.. ) bizde, sesi duyunca.. nasıl geldiğimizi, bilememiştik..

ir--- yani ,neredeyse bir yıldır.. görüşüyorsunuz.. ama nasıl, nerede.. yardım eden birileri ,var mıydı..

nu--- yazın.. tarsusa gitmişlerdi ya, teyzemle eniştem.. ben öğle tatilinde.. evi gözlüyorum.. görür müyüm diye..
ir--- eee..


nu--- (doğruldu birden..)  ne e si, irem.. kendine gel... anlatıyorum diye .. pişman etme ..
ben, ona hiç dokunmadım...  fırsatım  olmasına rağmen..
namus diyince,ondan tepem atıyor ya..

ir--- afedersin.. hayal abla evdeydi.. nasıl görüyordun .. fırsatım vardı ,dedin ya..

nu--- o ,pazara gittiğinde..on dakika..
 hülya  bakkala giderken..yolu uzatınca.. bir on dakika daha.. işte öyle..
kaçamak olsa da.. görüyordum.. hiç olmazsa..
amaa  okulu kırdığında.. otobüsle gezmediğimiz yer kalmazdı..  devamsızlıktan ,sınıfta kalıyordu neredeyse.. arda da,az idare etmedi beni.. dükkanda yoktum çok zaman..

ir--- otobüs ha, ne delisiniz.. arabayı isteseydin ya, babamdan..
ya sizi birisi görseydi.. babamın yada arif eniştemin kulağına gitseydi.. teyzem duysaydı..


nu---( güldü..) hıh, arabaymış.. ne için istiyorsun, demeyecekmiydi babam.. hem araba tehlikeli.. olmadık yerde durursun.. sonrasında pişman olmak var.. .hem de, hülya yanımdaydı.. yakalanmayı düşünecek durumdamıydık ki.. ama o kadar tanıdık içinden ,sadece  iki kişiye yakalandık ..


ir--- (heyecanla kıpırdandım.. ) aaa, kim onlar..

nu--- birisi sevim teyzem..dedi ya, nuri anlattı diye...
canım benim.. bir gördü bizi..el ele tutmuşuz.. hülyanın üstünde, forma var...
biz utanınca.. anladı tabi..hiç bozmadan..yürüdü gitti..
sonra,beni  çağırıp sorguya çekti saatlerce..
ir--- aaa, hemde teyzem ha.. bak sen sevim sultana... hiç ummazdım doğrusu... e diğeri kim...

nu--- (içini çekerek... ) tuna kara..
ir---- neee...

elini ,ağzıma kapadı.. bir an.. sesim fazla çıkmış...
nu--- suss...ne bağırıyorsun, gecenin kaçı olmuş.. uyandıracaksın herkesi..

ir--- şaşırdım ya.. her yerde ortaya çıkıyor, o da.. ne dedi..nerde gördü ki..
bana bak,çiftliğe götürmedin herhalde kızı..

nu---- yok canım..götürürmüyüm..
onun ziya paşa bulvarında ,evi var..
biz pastanede oturmuştuk ki... içeri girdi..
 pasta aldı..çıkarken gördü bizi.. bana,selam verip gitti ... babama söyler diye ,düşünmüştüm ama.. söylememiş demek ki..

ir--- vayy bee.. biz uyuyoruz burada.. burnumuzun ucunda.. neler olmuş ta, haberimiz yok...

nu---  ve halaa, uyuyorsun.. irem hanım..    

ir--- (esnedim ) bildin,karnım aç ama uykum geldi sahiden de..

nu--- hah hah hah...

içeri girdiğimize ,hala gülüyordu abim..
yazık sinirleri bozuldu,tabi...

Hiç yorum yok: