Translate

14 Şubat 2012 Salı

213.bölüm...


tu---- kontenjanımız dolu.. sen başka yer bul, kendine..
ve--- olur.. zaman ayırdığınız için.. teşekkür ederim.. irem hanım ,nasıllar..
geçen gün ,çok iyi görünüyordu.. ama.. 
tu---- seni ilgilendirdiğini sanmıyorum..vedat.. 
ve---- acelem vardı.. arabayla,beni bırakırmısın diyecektim de..arkadaşlarını ,görünce vazgeçtim..
tu---- isabet olmuş.. bu ne cesaret.. sen,beni anlayamıyormusun..
son kez söylüyorum... değil,konuşmak.. arabasına binmek.. 
seni iremin yakınında bile, görmek istemiyorum..
asla ,yaklaşma karıma.. 
bu sefer, seni elimden kimse alamaz... anladın mı.. 
ve---- tabi anladım... niyetim ,kötü değildi... 
tu---- sana inanmıyorum ve güvenmiyorum,vedat.. 
öğrenci,öğretmen olalım sadece.... dediklerimi.. unutma sakın.. 
 evimin çevresinde.. dolaşma.. 
okul da da,iremi görünce yolunu değiştir.. 
ve----  iyi günler size.. 
kapının ,kapanma sesini duyunca..derin bir nefes aldım... 
tunanın geldiğini ,görmedim tabi... irem diyince.. ödüm koptu.. 
ir---- offff ya.. niye sessiz geliyorsun... 
tu---- (elimi tuttu..) pardon ama sen dalgınsın ,hayatım...
ir---- öyleyim.. gitti mi.. 
tu---- gitti... duydun mu ,bizi.. 
ir---- hımm..
tu---- adamın niyeti, taciz.. bu ,çok açık.. daha dikkatli ol.. irem..  acıktım.. gel, hadi.. 
ir---- tuna ,ben eve gideyim.. sen de ,yemek ye.. iştahım kalmadı ,benim... 
tu---- bu kadar,inatsın..ama hayret ediyorum... hemen vazgeçip,moralini bozuyorsun..
beni..niye yalnız bırakıyorsun ki, irem.. 
(gülümsüyor ... ) biliyorsun.. etraf tehlikeli ,bilmem anlatabildim mi... 
ir---- (kaşlarımı çattım... ) kimm.. ben mi vazgeçmişim.. hem de.. senden öyle mi... 
kimse heveslenmesin.. sen benimsin..bırakmam...  o kadar.. 
tu---- (gülerek.. ) işte ,duymak istediğim ..buu.. 
****
arabada  çiftlik yönüne doğru.. giderken.. 
ir---- sen geri ,dönmeyecekmiydin.. çarşıda bir lokantada ,yeseydik ya.. 
tu---- eveet.. döneceğim..azıcık ,kaçalım .. hava alalım istedim.. 
stres ,sana fazla geldi..rahatlatırım demiştim ya... 
ir---- eee ,çiftliği de geçtin.. nereye kaçıyoruz.. onu söyle bari.. 
ileriden sağ taraftaki ..toprak yola döndü.. yağmur durdu da.. yol yine çamurlu.. tabi...  yolun iki yanı.. buğday tarlası..
yemyeşil bir deniz sanki... rüzgarla,nazlı nazlı...dalgalanıyor 
tu---- bu gördüğün arazi de.. bizim... 
bak,  şu çitle çevrili yeri ..evle beraber..satılmış dayıya verdim..
babamın  masa arkadaşı..onun ,lokantasına giderlerdi.. yemiş içmişler,zamanın da.. 
beş parasız kalınca.. 
ne yapacağını, şaşırmış  .. hüseyin,söyleyince..  nerede olduğunu..
 gittim yanına... 
nefis saç kavurma yapar.. bu arada.. 
arabaları görüyormusun.. müdavimleri gelmiş yine.. çok mutludur..şimdi.. 
ir---- vay ,bu ne kalabalık.. adam, işinin ehli demek ki.. buraya kadar, geldiklerine göre... 
tu--- öyledir.. 
durdurdu arabayı... çakıllı yerde.. 
indik .. 
hava bulutlu ama öyle güzel ki... hafif hafif esiyor... 
çardak altına on masa var.. salaş bir yer.. ama tıklım tıklım dolu.. 
ir---- inanamıyorum yer yok.. 
tu---- bize vardır.. gel.. 
el ele.. yürüdük.. çardağın altına.. 
oturan, kadın .. erkek..herkes bize bakıyor... tek genç biziz ,çünkü.. 
yetmiş yaşlarında bir delikanlı edası ile..mangalın başında ,bir adam oturuyor.. 
yanına yaklaştık... 
tu---- kolay gelsin.. satılmış dayı.. 
---- (şaşırdı.. gülümseyerek.. kalktı ayağa...kollarını açınca.. sarıldılar.. tunayla... )
 vaayyy.. oğlum gelmiş... hoşgelmiş.. nerelerdesin.. sen... özlettin kendini..
 bu hanım kızım, gelinim mi.. 
tu---- evet.. gelinin.. ( ben de, gülümseyerek.. tokalaştım... )
ziyaret edelim,hayır duasını alalım dedim.. kavurmanı methettim ama maşallah .. yerin yok sanırım..
-----( garsonlara işaret etti... ) olmaz mı.. hiç.. sizi içeri alsınlar... gelinim, üşümesin.. 
tu---- sağol dayı.. ama zamanımız az ... 
garson.. evine aldı ,bizi.. 
küçük ,bir salona girdik... odun sobası yanıyor.. eski ısparta halısı serilmiş.. ortaya.. 
yer minderleri..ve yastıklar var.. duvar kenarında..da..
---- buyrun hemen hazırlayacağım.. masanızı.. 
tu---- masa istemiyoruz.. yer sofrası,olsun... 
----- peki efendim.. 
garson çıkınca.. 
tu---- irem.. oturabilirsin değil mi.. 
mindere oturdum.. gayet usturuplu bir şekilde... 
ir---- oturdum bile...  burada yerde oturmalısın.. ki.. tadı olsun.. 
tu---- (o da, yanıma oturup... gülerek ,bağdaş kurdu.. ) haklısın.. 
tam,etek giyecek günü bulmuşsun ..sende.. 
ir---- yada sen.. buraya,davet edecek günü buldun.. diyebiliriz.. neyse dert değil.. 
garsonlar girip çıkmaya.. yer sofrasını hazırlamaya başladılar... çok çabuklar.. 
işlerini bitirince.. 
---- satılmış dayı ,oğlumla gelinim.. ne içeceklermiş diye ,soruyor.. 
tu---- ne gönderirse ,içeceğimizi söyle.. 
garson çıkınca... 
ir---- tunaa.. içki mi içeceksin.. 
tu---- büyük ihtimalle.. götürürsün değil mi ,beni.. 
ir---- işler ne olacak...ben ,götürürüm dee. 
tu----.. sorun ne..anlamadım,sen varsın ya... hem, vekaletin de var.. 
ir---- şaka dimi.. tunaa.. sen,ne diyosuunnn.. 
tu---- hah hah hah.. güldüğüme bakma.. şaka yapmıyorum da.. 
hemen ,sarhoş mu olacağım irem.. ama şaşırman çok güzeldi.. gözler kocaman açıldı.. 
 dudaklar  büzüldü.. ve hala öyle duruyorsun .. tehlikedesin irem.. 
ir---- (gözlerimi kıstım.. ) tunaa.. bence asıl sen tehlikedesin.. çok mu komik di .. tabi şaşırırım..
tek yanlış karar.. neler değiştirir düşünsene.. bana,güven duyman güzel de.. 
henüz ,çok çok erken.. benden, isteme böyle birşey...
neyin var,neyin yok.. elinden uçup, gidebilir çünkü... 
 başını eğip.. bana bir bakışı var ki.. içime işledi sanki... 
tu---- bizim elimizden ,diyeceksin.. ben, sana güveniyorum.. sen de ,kendine  güvenince..
zamanı gelince,isterim ..tamam mı.. 
ir---- yanımda olman koşuluyla,tamam..  hıı.. neden,rezervasyon yaptırdın.. 
tu---- (yaslandı arkasına...) halit abi...uzun zamandır,istanbuldaydı.. 
 evlendiğimi bilmiyormuş..bugün parmağımda yüzük ..gördüğünde,çok şaşırdı..
seni ikna eden kızla,tanışmak isterim..demişti..
sen noterdeyken, arayıp  ..davet etti..evine çağırmıştı da, ben istemedim... 
öyleyse, yeri sen ayırt dedi..
ir---- neden.. 
tu---- çünküüü.. 
garson elinde kocaman ..bir saçla içeri girince sustu.. 
sofradaki..tahtadan, özel nihalenin üzerine bırakıp.. bana şalgam suyu,tunaya da..içki , gelince...
---- afiyet olsun efendim.. 
tu---- teşekkür ederiz... 
çıktı garson.. kapıyı da kapattı.. 
kavurmanın kokusu, görüntüsü muhteşem.. yanında yufka ekmekler.. ..ye beni diyorlar sanki..
ir---- ee.. çünkü de.. kalmıştık.. 
tu---- boşver,soğutma..ye hadi..iştahın kaçar ..şimdi.. sonra söylerim.. 
ir----- (yuttum,lokmamı..) öyle bir ihtimal yok..şişmanlayacağım sayende.. 
tu---- hiç sanmıyorum,yakarsın sen.. 
ir---- (gülümsedim.. ) yardım almam lazım..
tu---- memnuniyetle... 

Hiç yorum yok: