Translate

14 Şubat 2012 Salı

212.bölüm..


g----- tuna yok mu.. 
ir---- tuna? bey diyecektiniz ,sanırım... tunam, yok.. gelme ,sebebiniz nedir.. 
 
g---- ona anlatırım.. aradığımı söyleyin.. arasın beni.. 
ir---- hıh, emredersin..başkaaa....  beklentinizi de ,söyleyin bari.. 
 
g---- o ,benim beklediklerimi bilir... 
 
ir---- bende biliyorum.. ama sen unut onları.. 
g---- aa, ne demek istiyorsunuz siz... 
 
ir---- bence anladınız... aynı dili ,konuşuyoruz nasılsa... isterseniz, farklı da anlatabilirim... 
dubaideki gibi.. 
g---- demek ,kartları açık oynamayı seviyorsun.. iyi dinle ,öyleyse... 
 
vahide hanım ,çalan telefona bakmak için masasına gitti... 
 
o sırada,tuna asansörden  inince... gülümsedim.... o arkası dönük diye ,görmüyor... 
 
ir---- eee.. 
g----sana ne dedi,bilmiyorum ama o benim di.. anlıyor musun.. yine benim olacak... 
 
tu----( ben ağzımı açamadan.. duyunca... gürledi resmen... ) kim demiş.. bu kadar da.. fazla.. sen, kendini ne sanıyorsun... 
karımla nasıl konuşuyorsun .. çekil ,kapının önünden... 
 
g---- (geriledi bir adım... )şey ,been ........yanlış anlad.. 
tu---- ben, gayet iyi anladım.. bir daha, karşıma çıkma..arama ,gelme vee hiç konuşma.. 
 
içeri girip... 
kapıyı kapattı, güüüümmm... diye..
 
belimden.. tutup...beni odasına girdirdi... 
tu---- bekle,çıkma.. 
 
kapıyı çekti.. bağırıyor... 
 
tu---- vahide hanım... niye ,irem kapı açıyor... ben, size ne dedim... 
 
v----açmadı efendim.. ben göndermeye ,çalışıyordum ki.. içeriden,eşiniz geldi... 
 
tu---- olabilir, ne konuşturuyorsun ..kapat.. gitsin..
 açıkça söyledim size.. o insanı ,burada görmek istemiyorum diye.. dikkat edin,vahide hanım.. 
bir daha uyarmam... 
 
v---- peki efendim... 
 
tuna odaya girdiğinde ,sinirden yüzü değişmişti.. 
yanımdan geçip, yerine oturdu... sık sık nefes alıyor...
önünde duran ,evrakları imzaladı çabuk çabuk...
hiç bana bakmıyor... 
 
odadan çıkmak için.. elimi kapıya uzattım ki.. ... başını kaldırmadan... 
 
tu---- nereye gidiyorsun.. 
ir---- kahve yapacağım.. 
tu---- istesene.. 
ir---- ben yapmak istiyorum.. vahide hanımın, suçu yoktu.. 
tu---- var.. ben söylemiştim ona.. ne yapması gerektiğini..
ir---- iyi oldu... o yosmanın niyetini öğrendik,işte... 
tu---- (başını kaldırdı...) 
önemli olan,benim niyetim.. onun ki,değil.. 
ir----- .................göreceğiz.. 
 
diyip çıktım... 
 
 
vahide hanım.. üzülmüş belli..
v---- birşey mi istediniz,irem hanım...
 
ir----(odasına girip, omuzunu tuttum...) hayır,vahide hanım.. afedersiniz.. benim yüzümden laf duydunuz.. 
 
v---- .......... önemli değil.. tuna bey haklı.. sabah söylemişti.. bana.. benim hatam.. 
 
ir---- bence , bana bulaşarak hayatının hatasını, o (................) yaptı...
 
ikimiz de güldük.. 
ir---- kahve içer misiniz... ben yapacağım... 
v---- sağolun,içmeyim... 
 
****
 
elimde iki filcan ve suları koyduğum tepsiyle.. tunanın odasına girerken ,
vahide hanıma ,gülerek göz kırptım.. 
o da, bana gülümsedi.. 
 
kapıyı örtüp... 
ir---- eveettt.. sakinleştiniz mi ,beyefendi.. 
 
verdim kahvesini.. 
eğilip ,yanağını öptüm.. 
ir---- bak hem kahve, hem öpücük.. kıymetini bil ,yani.. 
 
yaslandı arkasına...
tu---- biliyorum, sağol.. yine de ,burada öpme.. 
ir---- aaa, niyeymiş.. elin (............) benim olacak diyor.. 
ben kocamı öpmek için ,izin kağıdı mı... alacağım...
 
pencereyi aralayıp... oturdum... 
sigaramı alacaktım ,tam... 
 
tu----buyur...
 baktım ,sigarayı uzatıyor..
ir---- (gülümsedim...) bu öksürtüyor ,almayım..
 
gülümseyerek,ikimiz de.. sigaralarımızı içerken... 
tu---- sakinleştirdin sonunda... aynı değil sanki ,sigaralarımız.. 
 
ir---- yelizin ,seninle ilgili tespitinin..doğruluğunu test ettim..
 
tu---- hımm, neymiş... 
ir---- onu hem delirtecek ,hem sakinleştirecek, tek insan sensin dedi.. bana... 
tu---- doğru demiş.. inanılmaz etkilisin... bir anda ,değiştirebiliyorsun beni.. 
 
 
ir---- aman böyle değiş.. gülmek sana da, çok yakışıyor... çünkü..
ee toplantı nasıldı...ve ne toplantısıydı..önce onu bileyim...
 
tu---- sürmeli otelinde..sanayi odasının toplantısına gittim.... neyse, konuştuk kararlar aldık falan.. 
dağılırken..bırakmadılar.. epeyce zamandır.. beni spor klübünün, başkanı yapmak istiyorlar..
 o eksik kalsın,uğraşamam  diyorum.. nasıl ısrar ediyorlar... bir görsen..
hatırını kırmadığımız,babacan bir .. halit abimiz var.. 
o geldi.. yanımıza... hepimiz,kalktık ayağa... 
 
ertuna oğlum, başkan olmasın.. işi çok.. size maddi destek sağlasın ..dedi..
bende ,tesislerinizden faydalanacak öğrencilerimi ..kabul ederseniz olur ..dedim..
 tabi onlar, üç beş kişi sanıyorlar.. .üç yüz kişiyi duyduklarında.. şok oldular..
halit abi .. tamam diyince.. sesleri çıkmadı tabi.. 
o kadar para vereceğim.. karşılığında,bari gençler faydalansınlar ..değil mi.. 
 
ir---- vay be.. senin karşılık beklediğini görmek ,tuhaf.. ama iyi olmuş.. 
 
tu---- demiştim..bazen ,alabildiğine bonkör... bazen de, olabildiğince acımasız olduğumu.. 
para bir yerde,araç.. bir yerde ,amaç.. herşeyim, sadece sana sınırsız..
diğerlerinin ,hep bir sınırı vardır.. cimri bile olabilirim, yerine göre.. 
 
ir----  seni cimri olarak ,düşünemiyorum.. kanat siparişi ,verecektin ya..
tu---- hah hah hah...
 
kapı tıklatılınca...
 
tu---gell..
v---- nedim bey ,geldiler efendim.. 
tu---- al içeri.. vahide hanım.. 
v---- tamam efendim.. 
tu---- iremm ,yukarı çıkıp .. vekalet için gerekenleri ,tamamlayabilir misin.. vesikalık
resmini de vereceksin.. 
ir---- tabii..olur.. 
 
tu---- gülderen hanım ,yardımcı olur sana.. at imzanı ama yine de okumayı unutma.. 
ir---- peki canım.. 
 
çantamı aldım...çıkarken ,nedim beyle selamlaştık... 
 
****
 
yukarıda epeyce kaldım herhalde..
 e okuyorum..bitmedi ki.. anlamadığım ,bir sürü kelime var..
gülderen hanım çok sabırlıymış..açıkladı tek tek...
 
imzalamaya başlamıştım ki.. tuna geldi.. 
tu---- kolay gelsin.. 
g---- sağolun.. 
tu---- geciktin,irem.. 
ir---- okuduumm.. 
tu---- (gülümsedi..) anladım.. 
 
gülderen hanım  onaylayıp verdi ,kağıtları.. 
g----- hayırlı olsun.. 
ir---- teşekkür ederim,gülderen hanım.. zamanınızı aldım,kusura bakmayın... 
 
g---- rica ederim, imza atmadan önce ,dikkatli olmak iyidir.
vekaletname bir silah gibidir.. size de, başkasına da zarar verebilir.. 
 
tu---- sağolun gülderen hanım... borcumuzu ,ödeyelim biz.. 
ir---- ben verdim,hayatım.. 
tu---- peki, iyi günler size... 
g---- size de... 
 
 ,merdivenlerde.. 
tu--- iremim,hayırlı  olsun.. iyi zamanlarda, kullan inşallah.....
 
ir----  hala gereksiz olduğunu ,düşünüyorum ama
sağol.. inşallah.. öyle olur... 
 
tu---- ödemişsin, paran bitti mi.. 
ir---- var, biraz daha... 
tu---- vereyim mi..
ir---- yok yok.. ay ne çok para konuştuk.. ruhum sıkıldı.. 
tu---- (mırıldanarak .. ) birazdan rahatlatırım seni... 
 
kapıyı açtı ..vahide hanım... 
 
v---- buyrun.. 
 
tu---- biz çıkıyoruz.. vahide hanım.. üç  saate kadar gelirim.. 
görüştüğüm müşavir ,teminat getirecek.. beklesin beni.. gençlerden,arayan olursa.. 
osmaniyede ki,yeni adrese yönlendir..nedim bey ,giriş kartlarını bıraksın..
başkaa.. 
hıı.. sürmeli de..yarın akşam için,dört kişilik yemek rezervasyonu.istiyorum.... 
 
v---- tamam efendim.. ama 
tu---- evet.. 
v---- genç  bir bey , sizinle görüşmek istiyor... şimdi geldi...
 
tu---- kimmiş.. adı ne.. 
 
v---- ...... öğrencisiyim dedi.. .. adı vedatmış..
 
tu---- (bana baktı... ) sen, vahide hanımın yanında.. biraz bekle.. 
 bakalım ne istiyormuş... 
 
elini bırakmadan...kısık sesle... 
ir---- tunaa.. gitmee.. 
tu---- duymuştur  sesimi.. olmaz.. .. az sonra gideriz... 
 
içeri girdik.. 
tuna kendi odasına girdi.. bende sıkıntıyla dolaşıyorum... vahide hanımın yanında.. beklerken.. 
 
hiç de,ses duyulmuyor ki..
 
ir---- vahide hanım.. o içeride ki.. genci de,bir daha alma  buraya.. 
v----................ peki.. renginiz solmuş.. su vereyim mi.. 
ir---- ben alırım.. 
 
mutfağa.. gidip..bir kaç yudum ,su içtim.. 
... bardağı koyarken.. tunanın sesini duydum..

Hiç yorum yok: