Translate

14 Şubat 2012 Salı

205.bölüm..


asla görmek istemeyeceğim ,birisi.. geçiyor.. önümden... 
vedat..gözlerini de.. bana dikerek... vayy be der gibi bakarak yürüdü.. .
insem, bir türlüü... inmesem bir türlü.... arabada kendimi güvende hissettim ,ne yalan söyleyim.. 
 
o sırada.. yelizleri de...gördüm...  geliyorlar mı.. 
bu serseri ,evimi öğrenmesin istiyorum.. dönüp dönüp ,bakıyor hala... 
 
laf atar, ben kaşını gözünü patlatırım.. karakolluk oluruz.. korkuyor muyum.. 
sırtımdan, terin süzüldüğünü hissettim... 
 
yeliz zile basıyor, bu arada... 
deli olacağım ya... 
 
açtım camı... 
ir---- yeliiz..
duyunca .. yanıma geldi.. diğerleri duruyor, apartman kapısında... 
 
y---- aaa... burada ne işin var senin ,sokaklarda mı bekliyorsun bizi.. 
 
ir--- hıımm.. yeliz.. biraz dolaşıp.. gelsek.. beraberce.. olur mu.. 
 
y---- anlamadım da.. olur.. 
diğerlerine dönüp.. işaret etti ,gelin diye.. 
ir--- yeliz,kusura bakma .. 
 
y---- bakmadım, rengin atmış .. neyin var.. 
ir---- sana anlatırım.. diğerleri duymasın.. bu tuhaflığın açıklamasını ,sen yap.. aklım çalışmıyor.. 
y--- peki, baraj gölüne doğru git.. 
ir---- olur.. 
 
diğer arkadaşlarda ,bindiler arabaya... 
ir---- hoşgeldiniizz.. 
 
hepsi hoşbulduk dediler...bizi burada mı ağırlayacaksın diye, gülüyorlar... 
 
y---- ireme ,ben söylemiştim.. aslında.. evlerden sıkıldık artık.. araban da ,var.. bizi biraz dolaştırır mısın diye... 
irem de.. aşağıda bekliyormuş bizi baksanıza... 
 
memnun oldular tabi.. 
ben de hareket ettim...
 
ir---- yine döneceğiz ama.. yelizin arzusu da.. olsun istedim.. hava da ,nasıl güzel.. baksanıza.. 
bahar gibi.. 
 
az ilerideki.. ışıklarda durunca.. başımı çevirip... vedatı kontrol ettim.. neyse gitmiş.. kimse yok.. 
derinn bir nefes aldım...
 
epeyce gezdik.. ne durdum, ne de.. inmelerine izin verdim... eteğim var ya... 
arabada otursam da olmaz... 
 
---- irem.. çiçek toplasaydık ,şuradan..
ir---- hayatım, arabada bir sorun var.. çalıştırdıktan sonra... durmaman gerekiyor..
bir kere yolda kaldım da ,yine olabilir diye korkuyorum... yapıldı ama.. güvenemiyorum.. 
eve gidelim mi.. artık.. ne dersiniz... 
 
y---- gidelim,iremciğim.. beni kırmadığın için sağol... 
ir---- hepimize değişiklik oldu.. rica ederim... 
 
****
 
eve yaklaştık.. 
üç polis arabası. duruyor.. kaldırımın kenarına... 
koşturuyorlar.. polislerde.. 
bizim apartmanda ,birşey olmuş herhalde... biraz geri de.. park ettim, arabayı... 
 
camı açtım... polis memuru geçiyordu yanımızdan... 
ir---- afedersiniz.. ne olmuş.. burada.. 
---- bir ihbar aldık da..arama yapıyoruz... 
 
ir---- hıı, kolay gelsin... ne ihbarıymış... bende burada oturuyorum ... 
içeri girmeden öğreneyim dedim... misafirlerim var da.. 
 
(elindeki listeye bakarak ) 
----- adınız nedir... 
ir---- irem kara... 
 
-----.... ( yüzü değişti adamın) başkomserimle konuşun .. lütfen.. aşağı inermisiniz.. 
 
ir---- allahım ya...  bu günü unutulmaz ,kılmak için uğraşıyor herkes... hanımlar,inelim hadi.. 
 
indik arabadan.. memurun,arkasında beş genç ve güzel bayan.. birisi de mini etekli.. 
polislerin arasından geçip.. 
pos bıyıklı komserin ,yanına götürüldük.. ekip arabasından indi... o da...
memur durumu,kısık sesle...  izah etti.. kendisine.
 
---- ben,başkomser  suphi karadağ.. 
ir---- memnun oldum.. bende irem kara.. arkadaşlarımla evime çıkmak istiyorum.. 
sorun nedir,öğrenebilirmiyim.. 
 
---- eşiniz  birkaç ay önce,savcılığa başvuruda bulunup.. sizin korunmanızı, istemiş.. 
şikayetçi, olduğu şahısın
evinizin çevresinde dolaştığı bilgisi ,elimize ulaşınca.. kontrol etmeye geldik.. 
kapı açılmayınca... 
 
ir---- uffff..eşimi mi ,aradınız... 
---- arayacaktık ki, siz geldiniz... 
 
ir---- neyse.. sorun kalmadı.. öyleyse... ilginizden dolayı , çok teşekkür ediyorum.. suphi bey.. 
sizin, görevinizin başında olduğunuzu bilmek.. bizlere güven veriyor...  
başka birşey yoksa.. yukarı çıkabilirmiyiz.. 
 
----- çıkabilirsiniz tabi.. bu kartım.. yanınızda bulunsun.. 
herhangi şüpheli bir durumda, aramaktan çekinmeyin lütfen...  
 
kartı alıp... çantama koydum... 
ir---- sağolun, gerek olmamasını diliyorum... iyi günler... 
----- size de...
 
 
**********
 
 
yukarı çıktığımızda.. hepimizin morali bozulmuştu... 
 
kahve içtikten sonra... 
ben çay suyunu koyarken... yeliz geldi.. mutfağa... 
 
y---- irem.. yüzün onun için mi, bembeyazdı.. gördün ,değil mi..
 
ir---- hımm.. evet, gördüm... siz, tam zili çalıyordunuz... evin yerini öğrenmesin diye, inemedim..
gerçi biliyordur da.. ne bileyim.. arabada, daha güvenli olurum dedim..
..bakarak.. yürüyüp gitti...
 
y--- kim peki.. tanıyormusun.. 
ir---- evet.. benim gibi ,öğrenci o da.. aynı sınıftayız ,üstelik.. 
 
y---- tuna, savcılığa başvuruda bulunduğuna göre ..durum ciddi...demek.. 
 
çayı demledim..  kısırın, hazır doğranmış malzemelerini de .. 
karıştırıyorum bir yandan..
 
ir---- ciddiymiş.. ama ben bilmiyordum.. ve hiç bir olumsuz,sözü davranışı yok..
çok uzun zamandır... 
şimdide.. yoktu.. bakıp geçti sadece... 
 
tam herşey yolunda diyorum... birşey çıkıyor mutlaka.. 
adı geçince..bile.. . tuna deliriyor..
 
belki öylesine geçiyordu.. nasıl suçlayabilirim ki... okulda,hergün gördüğümüz insan... 
iyi ki, tunayı aramadan gelmişiz.. 
yeliiz.. kimse ...bilmesin tamam mı.. 
 
yelizde tabakları , çatalları ...hazırladı.. 
 
y---- yoldan geçiyor olabilir, suçlayamazsın... haklısın da.. tunaya ,sen söylemelisin bence.. 
duyarsa..tepkisi farklı olabilir.. anlıyormusun beni.. 
 
ir---- nasıl yani.. benim ,onu kandırdığımı mı düşünür.. diyorsun... daha neler yeliz... 
 
kısırı tabaklara koydum.... 
ellerimi yıkayıp... kuruladım... 
 
y---- tutku insana delice şeyler yaptırır, söyletir.. düşündürür... saçma olduğunu bilse bile.. 
elinde değildir, o an... gizlemen.. yanlış olur diyorum..
tunadan ,edindiğim izlenim... 
onu delirtecek ve sakinleştirecek tek insan sensin... 
 
ir--- onu.. ne kadar iyi gözlemlemişsin, yeliz...  tamam.. tavsiyene uyacağım...şimdi, şu ağır havayı atalım...üstümüzden.. 
 
tabakları ellerimize alıp ,salona girdik.... 
 
ir---- bayanlar,böyle bir şeye maruz kaldığınız için.. kusura bakmayın... 
kısırı yiyince.. kendimize 
geliriz diyorum.. ne dersiniz... masaya buyrun.. 
 
---- önemli değil ..irem.. 
----- ne çabuk yaptın..ya.. 
----- kız hamarat canım, baksana... 
 
oturdum bende... herkese ,servisi yapınca.... 
 
ir--- afiyet olsun da.. kısır tamamen anneme ait.. herşeyini hazırlayıp ,getirmiş... sağolsun.. 
burada da doğradı... çok selamı var, sizlere... 
 
****
 
neyse.. keyfimiz yerine geldi.. çaylar pasta,börek .. derken.. kahkahalar eşliğinde ,sohbet ettik..
 
bana takılıp durdular.. "nasıl konuşturmuştuk seni, kararından memnun musun" diye.. 
gerginliğimizi unuttuk bile... 
 
mutfakta bulaşıklar birikti ama olsun,ilk defa arkadaşlarımı ağırlıyorum evimde...
 yıkayalım,önerilerini reddettim... onlar gidince yaparım, nasılsa... 
 
yemeğimde var... annem bir tencere dolma getirmiş... yeni gördüm bende ,dolaba koymuş tabi.. 
 
akşam sekiz olmuş.. farkında değiliz... 
kapı çalınca saate baktım... o kadar dalmışız ,yani... 
 
telaşla kalkmak için ,hareketlendiler... 
 
ir---- sakin olun.. tunadır.. diyip... 
kapıyı açmaya gittim... 
 
ir---- kim oo.. 
b---- beniim... 
açtım... 
ir---- buyur bülent... 
b---- gelmeyim,irem... yeliz yoktu da...evde... 
ir---- oturuyorduk.. bülent... gelsene.. tunayla ,beraber değilmiydiniz siz.... 
 
b---- iki saat öncesine kadar...beraberdik, sonra.. onu çağırdılar.. 
aceleyle,osmaniyeye gitti.. sen haber verirsin dedi, bana da...
yurtta, yangın mı çıkmış ne... 
bende, babanla geldim... eee, pastam nerede..
 
ir---- gel.. içeri... 
b----  irem.. yoruldum ya.. sanki ben çalıştım.. eve gitmek istiyorum...
yazık, tunanın da kıpırdayacak hali yoktu ama... gitti mecburen.... verirsen,evde yerim...
ir---- peki.. getireyim... 
 
 
 saklama kabına,pastayı  nasıl koydum bilmiyorum.. aklım ,tunaya takılmıştı çünkü... 
kapıya getirdiğimde.. hepsi kalkmışlardı.. vedalaştık.. 
diğerleri indiler... 
 
yeliz bizimle gel sende...evde yalnız kalma ..diyor da, nasıl gideyim ki... gidermiyim ki.. 
 
ir---- sağol yelizciğim... annemi ararım şimdi.. merak etme .. sen... 
y---- bak, bir şeye ihtiyacın olursa... ara beni ,tamam mı... hastaneye gitmem gerekebilir.. 
yoksa ben kalırdım seninle.. 
ir----tamam... ararım... yeliz..için rahat olsun... 
 
b---- irem, yalnız kalamıyor mu canım... ne telaş ediyorsunuz ki... 
y---- karışma bülent... 
b---- bilmediğim, birşey mi var... 
y---- bizim aramızda olan ,bir mesele.. 
b---- peki, gidelim öyleyse.. hoşçakal irem... sağol.. 
ir---- afiyet olsun... iyi akşamlar.... 
 
onları da yolcu ettim... 
kapıyı ,kilitledim... anahtarı üstünde bıraktım... ne olur ,ne olmaz... 
evde tek kalamıyormuyum canım,diye kendimi teskin ediyorum.. 
hiç korkmayan ben... ürperiyorum, vedat aklıma gelince..
tunayı da ,öyle çok merak ediyorum ki.... 
 
bütün evin ,kalın perdelerini örttüm... tüm ışıkları yaktım... televizyonu açtım.. ses olsun diye... 
 
salonu topladım... tabakları mutfağa bırakıp.. annemleri aradım... 
evde yoklar.. 
bir kaç kere, tekrar tekrar...belki yirmi kere çaldırdım.. 
hayal kırıklığıyla ,kapattım... 
 
yatak odasında.. üstümü çıkarıp astım.. eşofmanlarımı.. giydim.. 
saçlarımı da açtım... hala nemli.. kurusun bari.. 
 
mutfağa girip... bulaşıkları yıkadım, temizledim etrafı.. iş yaratıyorum kendime... 
buzdolabını düzelttim..
ocağı sildim, yerlere düşmüş kırıntılar ,onları aldım tek tek... 
 
kendime kahve yaptım... ellerim hiç sudan çıkmıyor... 
filcana koydum...kahveyi... 
 dikkat ettim ki, cezveyi dördüncü keredir ..durulayıp ,tekrar köpük köpük yıkıyorum.. 
dedim ki,irem kendine gel... 
 
filcanı alıp... çıktım mutfaktan... 
oturma odasına gidip ,oturdum.. sigaramı da ,yaktım... 
 
öylesine tv ye bakıyorum... ne dediği yada ne gösterdiği hakkında ,hiç bir fikrim yok... . 
 
haberler başladı... bende.. masama geçip.. ders notlarıma bakmaya başladım...
 göz gezdiriyorum da... 
aklımı veremiyorum ki.. içim  sıkılıyor.. çatacak yer arıyorum... 
 
tunaaaa tunaaaa,diye.. telepati kurmayı bile denedim... iyice sinirlerim bozuldu... 
tv ye kaydı gözüm bir an... 
aaaaaa...tuna.. tunayı gördüm... dumanların arasında... 
yüzü gözü simsiyah... birisini taşıyor... 
kalbim duracaktı sanki... 
 
aceleyle kalkıp sesini açayım ,derken... filcanı devirdim... her yer kahve telvesi oldu... 
ağlıyacağım neredeyse... 
 
yine de,açtım sesi... 
''............  ait olduğu bilinen , yurdun.. yemekhanesinde.. öğlenden sonra.. yangın çıktı..
nedeni
henüz bilinmeyen..yangında.... üç kişi, duman zehirlenmesinden dolayı... hastanelere, sevk edildi.. 
tatil dolayısıyla ,yutta kalan olmaması.. faciayı önledi.. 
olay yeri incelemesini yürüten.. savcılık,yöneticiler hakkında.. soruşturma açılacağını.. bildirdi..''
 
başka bir habere geçince.. kapadım tv yi... 
filcanı kaldırdım... telaşla.... 
 
eşofmanlardan kurtulup... 
kot pantolonumu..ve elime ne geldiyse..uzun kollu bir tişört giydim .. 
 
saçımı toplayıp..montumu  elime aldım... 
 
odadan çıkıyordum ki, tunama birşeyler götüreyim diye geri girdim... elim ayağıma dolaşıyor..
pantolon ve kazaklardan birer tane kapıp... poşete.. koydum... 
 
dilim damağıma yapışmış... çantamı taktım omuzuma... ışıkların bir kısmını kapayıp... 
elimdekilerle kapının kolunu tuttum... anahtarı çevirirken... zil çalmaz mı... 
çığlık atmışım, o stresle.... 
 

Hiç yorum yok: