Translate

14 Şubat 2012 Salı

200.bölüm..


ir---- eee.. 
z---- annemle sami abilere .. gidiyorduk.. bizim eski okul yolumuzdan geçiyoruz.. 
bir kadın önümüze atladı resmen... ödüm koptu .. . ben bismillah, bismillah diyorum..
 
ir--- hah hah hah.. 
z---- tam filmdik ya. kadın nereden çıktı, anlayamadık bile.. 
annemi tanırmış..
güya konuşuyor da.. gözü bende.. niyetini anlayınca.. ellerimi cebime sokup.. sıkılmışcasına bir iki adım onlardan uzaklaştım.. 
kızınız da, çok büyümüş.. 
 elini göstermiyor,nişanlı değildir inşallah dedi..
 
ir---- herkes benim gibi, salak değil ya... 
 
z---- yok sen, leylasın... ama hafif bir saflık söz konusuydu ,yani.. 
ir---- elimde kalırsın ,zuhaall... 
 
z---- haddi canımm.. 
neyse.. bilmişim.. kadının oğlu varmış ,iki dakikada hayat hikayesini anlatıverdi.. 
bize gelmek istediğini söyledi.. 
annem de, okuyor.. düşünmüyoruz.. daha yaşı çok küçük dedi.. 
kadını susturdu.. yürüdük biz...
 
ir---- teyzem gerçekten ,öyle mi düşünüyor.. 
 
z----- gibi.. babama kalsa, evlenmiştim şimdiye..kadar..
kızı istenirken verecekmişsin..adet öyleymiş... adı dillenmeyecekmiş.... 
 ergünümle ,alim olmasa yanmıştım ben.. üniversite olmazsa.. ne yaparım bilmiyorum..
haa, bu arada.. ben de damat adayı görmeye gittim... biliyor musun.. bayağı eğlenceliymiş ...
elti olacak bayan,görmüş beni.. ben yokken eve gelmiş... 
babam izin vermemiş... 
ikimizin baş başa yemeğe çıkmasına.. mağazalarına gittim.. beni tanımıyor ya.. adayımız.. 
rahat rahat inceledim.. 
 
ir---- hadi yaa...bak sen ...  nasıldı..
 
z---- dünya ahret kardeşim ,olsun.. çoook yakışıklıydı.. allah övmüş de yaratmış.. 
kültürlüymüş, malı mülkü varmış.. ama mış işte.. 
ot gibi bakıyordu..ruhsuz ruhsuz.. 
geldiğimde, babam sormadı bile... sadece yüzüme baktı.. 
 
''yarın yok derim''dedi..anlayışlı adam.. bir de, inatlığı olmasa melek canım... 
tutturuyor bazen..o da..öyle işte.. ne yaparsın.. 
hiii...filcanı kapat çabuk..
beni bıraktı diye ,anneme de söylenir şimdi.. 
 
ir---- zuhal bakmasan da olur.. valla bak.. eğer birşey der ,diyorsan hemen gidelim.. 
başın ağrımasın.. 
 
z---- çabuk bakarım,içime sinmez şimdi..istedin madem... 
ir---- yaşşa sen... hıı, yelizi görmüşmüydün sen.. 
z---- nikahta gördüm de.. konuşmuşluğumuz yok..  
 
ir---- pazartesi,okuldan çıkıp...bize geliyorsun.. bulvardaki eve.. teyzeme söyle... 
akşam götürürüm seni.. değişiklik olur sana da... 
birkaç arkadaşıyla toplanıyoruz, çok aklı başında insanlar..sıra bende ..tatilim ya.. 
 
z---- olurr.. onay verilirse.. gelirim... 
ir---- enişteme ben söyleyim istersen... 
 
z----  ben söylerim..ısrar etmiş gibi olmasın.. ters ya.. neyse.. boşver bunları da.. sen nasılsın..
hiç konuşamadık.. leylaa.. diye inliyor mu ,yine mecnunun... 
 
ir---- mecnunuma laf yok ... o bir tane.. zuhal... 
iyi ki,  kader onu...karşıma çıkarmış biliyor musun... aklının alamayacağı kadar mutluyum.. 
 para pul, belki önemli ama sıralamada çok geride  kalıyor..
 .. sevip, seviliyorum..tek gerçek bu.. 
sakın gönlün istemeden ,evet deme... 
 
z---- allah ayırmasın.. tunadan bahsederken.. böyle gülümsüyorsun ya.. 
mutluluk ,sana çok yakışıyor.. hayatım.. nazarlardan saklasın, allah... 
 
ir---- amiiiinnnn... darısı sana olsun, zuhaliimm... şimdi falıma bak ,çabuk.. 
 
 
falımı açtı... iyice inceledi, çevire çevire...
çok şey  söylemedi... 
 
**********fala inanmam da... aklımda kalmış, demek ki.. yıllar içinde.. 
 ne dediyse çıktı.. ne falmış der ,dururum hep.. ne bir daha fal kapattım, ne dinledim,ne baktırdım.. her türlüsünden çokk korkarım.. ************
 
z---- bir daha ,senin falına bakmam.. hiç ısrar etme, bana.. anlaştık mı.. 
ve tunayı da.. kimseye anlatma.. iyi , mutluyum deme.. 
yani, kimsenin içini bilemezsin değil mi... 
bir kadın .. n harfi var adında.. sen bu kadının, ayaklarına kapanacaksın.. yalvarıyorsun.. 
yardım et diye.. etmiyor,şerefsiz.. 
hiç ummadığın bir erkek,elinden tutacak..kadından istediğin ,her neyse.. o verecek.. 
tuna...........
 
ir---- ne olmuş tunama.. 
 
z---- ben, bakmak istemiyorum irem.. 
ir---- şişştt.. olmaz tuna dedin.. konuuşşş.. 
 
z---- dinle öyleyse... tuna ve sen ayrılıyorsunuz... 
 
ir---- ......... neeeeeeeeeee.....
 
z---- öyle çıkmış...sen istedin.. bende söyledim... 
ir---- devam et... 
 
z---- niye bilmiyorum ama uzuunnn.. bir süre ayrılık görülüyor.. bu kırık kalp..senin.. 
 bir de müthiş üzgün, bir adam var... bu da tuna.. 
çalkantılı,çaresiz... bol depresyonlu bir zaman dilimi çıkmış size..... 
 
ir---- zuhal kızım ,ne diyorsun sen... 
z---- gördüğümü..devam edeyim mi.. 
 
ir---- hayır... etme.. ................dur..dur.. söyle hadi... 
z---- bitti.. etme dedin.. daha bakmam.. 
 
ir---- kız bak.. deli mi ,ne... 
z---- (ben engel olamadan... ayağa kalkıp.. yıkadı filcanı.. )  fala inanmaaaa... 
falcı yaptınız beni ,ha... ben, ne anlarım ya.. babam duymasın.. sakın... günaha sokuyorsunuz beni..
geleceği kim bilebilir ki.... 
hadi hadi.. kendine gel.. 
pişt saf... etkileniyorsan.. ne istiyorsun.. 
 
kapı çalınca.. 
zuhal  kül tablasını yıkadı ,hemen.. pencereyi açıp kapıyor, havalansın diye...
 aspiratörü açtı.. onun da bir sesi var ,evlere şenlik... . 
 
ben de.. mutfak kapısını kapattım yine ,koku gelmesin diye... 
dumanaltı olmuşuz... 
 
ana kapıyı açtım... kim diye bakmadan... kenara çekildim, annemler girsinler diye... 
 
tu---- sevgilim buradaymış.. geleyim dedim ama bana bakmıyor bile... 
 
ir---- (başımı kaldırdım, gülerek... ) tunaaaammmm.. 
 
atladım boynuna.. sımsıkı sarıldım.. 
birden ,içim boşaldı sanki.. gözümden yaşlar akıyor ,ayrılığı duydum ya.. engel olamıyorum... 
 
tu---- irem.. dur dur.. zuhal var ,demedin mi.. bu sefer ,evinize gidin der bak... 
aşkıııım ,neyin var... 
 
ir---- yok birşeyim... seni özledim... 
tu---- canııımmm.... (içeri girip...kapıyı örterken fısıldadı.. ) nerede... 
ir--- mutfakta... niye sordun... 
 
tu---- bende ,seni özledim de.. 
(öptü ,minicik bir dokunuşla.. sonra yanaklarımı sildi... )
ne oldu.. sana.. canın mı sıkıldı... 
ir---- (gülümsemeye çalıştım...) yok ya... 
 
z---- (mutfak kapısını içeriden, tıklatıyor.... ) leylaaa...  mecnuna sor.. kahve içer mi.. 
tu---- (gülerek... bıraktı beni..) zuhall... .açsana kapıyı... 
 
açtı... koridordayız.. üçümüzde.. 
 
z---- hoşgeldin tuna... 
tu---- hoşbulduk...zuhal..
 
ir---- nereden anladın... tuna olduğunu.
z----  6. hissim kuvvetli ya ondan...  tuna diye bağırdığını unuttun mu..  tuna ,ne yaptın buna .. 
kendinde değil.. gibi.. 
 
tu---- hah hah hah... 
ir---- değilim doğru.. kız zuhal, bende seninle dalga geçmezsem.. irem değilim...  
z---- zoorr.. 
tuna ... ayakta kaldın...evin kızı benim sanki.. ireemm.. kendine gel kızım... 
ir---- konuşma zuhal.. senin yüzünden.. böyleyim... tuna geçsene.. 
 
tu---- mutfakta mı..keyif yapıyordunuz.. 
ir---- hımm.. ne keyif ,ne keyif... 
z----- nanköörrr.. 
 
tunayı mutfağa aldık.. 
oturunca...  
 
z---- bakın siz oturursunuz.. daha.. ben gideyim.. 
tu---- yok yok... kalkarız bizde..
ir----- annemler nerede kaldılar ya... 
z---- belki bizde oturuyorlardır... arayayım bir... öğreniriz şimdi.. 
 
zuhal çıktı mutfaktan ,telefon için salona girdi.. 
 
tu---- irem.. niye zuhale senin yüzünden böyleyim ..dedin... 
ir---- fal baktırdım da... saçma sapan ,şeyler söyledi.. canım sıkıldı,benim de..
 
tu---- aman ireemm.. sorun bu mu yani... bende önemli birşey var, sandım... adı üstünde.. fal bu..
ir---- evet de.. bu cadının falı çıkar... 
 
z---- iremm.. teyzemler bizdelermiş... 
 
ir---- gelsene.. ne bağırıyorsun... 
z---- ............... sen gelsene.. buraya... 
tu---- (gülerek.. ) kız akıllı.. neyle karşılaşacağını bilmiyor tabi.... gidelim mi.. 
ir--- gidelim..
 
tu--- zuhaall.. gidiyoruz hazır mısın.. 
z---- her daim hazırım... 
 
çantalarımızı aldık.. kapıyı.. kilitleyip.. çıktık... 
benim arabayı evin ,önünde bırakıp.. sevim teyzemlere gittik... 
 
ohh yemeğe bırakmamış ,osman enişte.. güzel güzel kurulmuşlar sofraya... bizimkiler de... 
bir görünüp, ellerini öptük.. ayak üstü sohbet ,muhabbet...  
yemek için... ısrar etseler de... hala ,bekliyor dedik... 
 
arabaya bindiğimizde... 
ir---- hala bekliyor mu..sahiden, haber verdin mi tuna... 
tu----(hareket etti...)  yoo.. vermedim.. o da sizinkiler gibi.. telaş edecek .. 
yemekler yapmaya ,kalkışacaktı.. yaşlı kadın,yazık yorulmasın dedim.. 
 
ir---- haklısın.. ben hiç aç değilim, zaten.. yemem desen, gelin beğenmedi der.. gücenirdi...
tu---- ben de, geç yedim...yemek zamanını geçirip.. öyle gidelim... 
ir---- iyi olur... 
 
tu---- alacaklarını aldın mı... 
ir---- aldım, eve bıraktım... hadi evimize gidelim...boş boş ,dolaşacağımıza.. 
 
tu---- ben çok yorgunum... eve çıkarsam.. gitmem.. yarına kalır... 
temizlik diyordun,giderim diyorsan.. 
 
ir---- giderim, canım.. yorgunmuşsun ... dinlen,madem... yarın olsun... 
tu----peki.. 
ir---- tunaa.. dur.. manavda.. muzla ,çilek gördüm.. pasta için... alacağım.. 
tu---- iyi.. al bakalım...geleyim mi bende... 
ir---- yok yok... 
 
eve geldiğimizde... 
 
kalorifer yanıyor ya.. sıcacık içerisi... 
cekedimi çıkarıp astım... tuna da cekedini çıkarıyor... 
 
ir---- tunam, sen banyo yap.. bende çay yapayım... uzanırsın da.. hı,ne dersin... 
 
tu---- iyi olur da... önce,bir kahve yaparsan.. daha iyi olur... hayatım.. 
 
ir---- (arkasından,beline koldum kolumu..) 
yaparım tabi... istediğin .. kahve olsun... gel, mutfağa.. anlat bakalım...niye yorulduğunu...
 
girdik mutfağa.. benim poşetler ortada tabi... 
tu---- sen yap.. bende bunları çıkarayım... 
ir----- otur aşkım.. bırak sen... 
 
sandalyeye oturttum... yüzünü tuttum ,ellerimle... 
 
ir---- canıımm... yorgun değil de.. sinirli gibisin... kim ne demiş ,benim kocacığıma ... 
öptüm yanaklarını... 
 
tu---- (dizine çekti beni... sarılıp,başını da boynuma soktu.... ) 
iremiimm... canımm.. sorma... hiç uzaklaşmaya gelmiyor, 
hemen herşey ..alt üst oluyor işte... 
 
başını kaldırdım, gülümseyerek baktım ... yüzüne... 
ir---- tatil de, ben... dönünce başkaları... dimi.. 
 
tu---- kendini başkasıyla bir tutma...
sen.. benim sığınağımsın,ömrümsün .. 
sonsuz kredin var,senin...onların yok... müşavirim sedat beyi ,kovdum.. 
serseri.. zimmetine para geçirmiş, acemice hemde... yutta kalan çocukların  parasından 
çalmış.... şerefsiz, adi..
tırtıklasa hadi neyse... parsayı büyük götüreyim, demiş... 
tuna ayıkmaz nasılsa... 
 
ir----- vay.(.........) vayyyy... 
tu---- hah hah hah... 
 
ir---- neee... ne bakıyorsun.. (.............) işte.. 
 
tu----öyle de.. senden duymak,  biraz tuhaf..el hareketleri, küfürler... hıı.. 
ir---- sen birbirimizin yanında, diyebiliriz demedin mi... sende söyle, bak valla rahatlarsın... 
içine atma.. deşarj ol... 
 
tu---- (gülümsedi... )hiç merak etme.. duyması gereken... duydu.. hiç esirgemedim... lafımı... 
canımı sıkan,  sağlam ...işini yapan adam, yok mu... bu memlekette... 
 
ir---- müşavir olacak olan ,birisini tanıyorum ben... 
tu---- kiimmm... ali mi... ona ağır gelir,benim işlerim... zamanı bile ,yetmez... daha öğrenci o... 
 
ir---- doğru da... belki, yapabilir.. yada tanıdığı falan vardır... 
 
tu---- ................ sorarız.. (hafif hafif.. belime vurarak... ) kahve istiyoruuuummm.... 
 
ir---- (çenesini tutup.. ) uuuu... yerim ,ben senin ağzınıııı... hemmmeen.. geliyor.. 
e bırakmazsan ,kolum yetmez ocağa..
tu----  dediğini yapp... 
ir---- hııı... önceliğin buysa... neden olmasın.. 
 
bu telefon ve kapı zillerini öpüşürken... bozmak gerek.. 
telefonun beşinci çalınışında... sinirlendim artık... çekildim, sıcacık dudaklardan... 
 
ir---- sen bak.. bir küfür de arayana gidebilir,çünkü.. 
tu---- (beni kaldırıp... ) ya ben de ,edersem... ne olacak... 
 
ben cezveyi alırken... gülüyordum... 
açtı... telefonu...duyuyorum... bende.. 
 
tu---- buyrun.. ............. aaa... aliii... yok yok... .................... tabii, buyur.. dinliyorum...........
................................................ .................................
.....................................................................................................................
.............................................................................................................
......................................................................................................................
evet.. benim bursumdu.. o....bana nasıl ulaşabildiniz.. adım hiç geçmez de
..................................................................................................................................
hımm.. anladım... eğer işin yoksa.. bize gelsene şimdi..
........................................................................... pekii.. yarın,büroya gel öyleyse...
madem  acilmiş... adını falan da getir... veririm... 
biliyorsun değil mi.. yeri.... .................... görüşürüz ali, bursdan hiç... kimseye bahsetmezsen sevinirim... 
sizin  de bilmemeniz gerekiyordu ama.... .................. as... hoşçakal... 
 
ben kahveyi salona götürürken... 
tuna da telefonu kapadı... 
 
derin derin nefes alıyor... salona girdi... sigarasını yaktı da .. 
oturmadan ,düşünceli düşünceli dolaşıyor... bıyığını çekiştirerek...
 
ir---- tu naaaa... gelsenee.. başım döndü...ali ne dedi ki.. sana.. sinirlendin... 
 
tu----(karşımda durdu... içini çekerek ) ona sinirlenmedim... ali de, ergün de.. verdiğim bursu kabul etmemişler.. 
başkaları yararlansınlar, biz çalışıyoruz diye reddetmişler... 
 
ir---- tam onlara göre bir davranış...... eeee...sonra.. 
 
tu---- (oturup... kahvesinden içti bir yudum... )
verdiğim talimatı ,bu (...........)  müşavir... okula ,aynen geçmiş  faxla... 
kağıdın,üstünde antetim var tabi... idare de,nasıl olduysa faxı görünce... 
ergün uyanmış.. hemen.. 
bir arkadaşının ihtiyacı olduğunu ,söylemiş aliye... 
tuna ,burs veriyorsa.. ona versin demiş... bende veririm dedim...ama bilmemeleri gerekiyordu... 
çocukların gururunu kırdım.. kahretsin ki, inkar  bile edemedim ... 
sedattt... senin ...... (..................................................)  olasın.. emi.. 
 
ir----- hah hah hah.... ... arşivlerime... yeni bir küfür daha girdi... yaşasıııınnn... 
 
tu---- ireemmm... dalga geçme.. şimdi o sedatı bulup.. gebertmek istiyorum... 
vicdansız, onursuz... (.................) 
 
ir----- (dudaklarımı ısırarak... gülmemeye çalışıyorum... ) canım, bir dakika beni dinlermisin... 
önce sakin ol...
ali gurur yapmaz da.. ergün abim yapar.. eminim...ondan almamıştır... zaten.. 
 ama böyle birşeyi senden istediyse... 
gerekliliğine inanmış ve.. gurur yapmanın, saçma olduğunu görmüş demektir... 
senin üzülmene gerek yok .. kötü birşey yapmadın ..ki.. ihtiyacı olan faydalanacakmış... işte,
e daha ne... 
 
tu---- (ellerini yüzüne kapatıp... alnını ovuyor parmaklarıyla....)  o iş .. o kadar basit değil...


Hiç yorum yok: