Translate

14 Şubat 2012 Salı

199.bölüm..


uyandığımda ,tuna yoktu yanımda... fırladım yataktan... saat altı daha...
perdeyi açıp.. dışarı baktım... 
nasıl rüzgar esiyor....ağaçlar  yere eğiliyor,neredeyse.....
gülerek.. ısıtıcıyı kapatıp.. geri yattım... 
içerisi çok sıcak olmuştu... 
yastığıma sarılıp... gözlerimi kapadım... 
 
bir süre sonra... tunanın sesini duydum... 
tu---- başka birşey ,dileseydin ya...iremim.. 
 
yattı yanıma.. elini de, belime koydu... masumca... 
ir---- ne gibi.. 
 
tu---- demek uyanıksın.. hıı.. 
(çevirdi beni.. çenemi tutarak... ... )
duan kabul olmuş, aşağıda.. fırtına var resmen.. ilaçlama işi , kaldı.. 
üç saat ,tamamen seninim..  
 
ir---- güzelllll... 
tu--- hahaha...
 
*****
 
kahvaltı için,aşağı indiğimizde... 
fatma böreği ,fırından çıkarıyordu.... 
 
tuna da, günaydın diyerek..  çay koymak için ocağa yaklaştı..  
ben de... meyve suyu sıkacağım... 
 
ir---- fatmaa... eline sağlık.. koku muhteşem..nasılsın... 
---- iyiyim, hanımım... sizin için yaptım.. afiyet olsun... tuna beyim ,özlemiştir dedim.. 
 
tu---- ( çayları doldurup.. masaya bıraktı) sağol fatma.. özlemez miyim.. 
ir---- işte kıskandım, şimdi.. portakallar, bu kadar mı kaldı..
 
tu---- istediğin ,portakal olsun da... fatma sana da.. birşey yapmış... sabah gördüm... 
 
ir---- hııı, neymiş ki.. 
 
fatma gülerek, tezgahta, sofra bezine sarılı duran... kocaman tencerenin kapağını açtı... 
tunada eline sepeti,aldı .. bana bakıyor... 
 
ir---- hiiii...fatmaaaa... ayyy.. sağol,sözümü geri aldım.. eline sağlııkk..
tu--- hah hah hah... 
 
ağzıma attım, iki tane sarma.. sıcak sıcak... yutmaya çalışıyorum... 
ir--- tunaa, gitme gitme.. istemiyorum.. çay içeriz... sarma dolma var ,nasılsa..
 
tuna gelip oturdu.. peki diyerek... 
fatma da.. garibim, sevindim diye çok mutlu oldu... bende birazdan hediyesini verip onu sevindirmeyi düşünüyorum.. 
afiyet olsun diyip duruyor... 
 
 bir tabağa tepeleme doldurdum...  
 
ir---- sağol, fatma valla çok makbule geçti.. al bunu.. 
 
---- hanımım ben ,kendimize de yaptım.. hüseyin gel,dediydi.. çıkıyorum ben .. beyim.. 
tu---- tamam.. fatma ,eline sağlık.. birazdan hüseyinle konuşmaya gelirim..
 
fatma gidince.. 
ir---- mmmm, harikaa.. aç ağzını tunam.. 
tu---- (aldı verdiğim, sarmayı.. gülümseyerek... ) 
iremm.. yavaş ye.. çok yedim diye, şikayet edeceksin sonra... 
 
ir----- hımmm, demeemmm... yakmak için..başka yol bulurum artık.. sen nereye gideceksin,şimdi.. 
 
tu---- büroya, inşaata.. halama.. okula.. ilaçlama şirketine... daha sayayım mı... 
buradaki ,işleri söylemedim bile.. 
 
ir---- hıı, işlerini bitir.. halanda buluşalım.. hediyesini de,vermiş oluruz..
tu---- annene mi gideceksin.. 
 
ir---- evet.. pasta malzemesi de ,alacağım.. 
sonra ,sevim teyzeme uğrarım..  oradan yakın zaten.. halanın evi.. 
yarın evi temizlerim, öbür gün de.. yelizleri.. ağırlarım.. 
 
tu---- benim ne düşündüğümü biliyorsun.. sen bilirsin..nasıl istiyorsan öyle yap.. 
 
ir---- oy oy.. kıyamazmış karısına.. tamam,yorulmam.. gecede.. diğer evde kalırız.. 
yavaş yavaş, yaparım ben..
 
tu---- peki.. saat sekizde, halamda olurum..bak gecikme sakın...büronun numarasını vermiştim.. 
annenden, çıkmadan ara.. ben yoksam da ,not bırak..  yanına... para almayı unutma... 
 
ir---- olur canım... 
 
****
 
 
tunayı gönderdikten sonra... 
yukarı çıkıp... valizi açtım... ayırıp ,astım kıyafetlerimizi.. 
yıkanacakları.. makinaya koyup.. çalıştırdım.. 
hediye poşetlerini.. .  dolabın yanına bıraktım.. unutmayayım diye... 
giyindim.. hafif makyajımı da yaptım... çıkmadan.. annemi arayayım dedim.. belki yoktur evde.. 
 
aradım,koltuğa oturup... 
 
ne---- buyrun.. 
ir---- buyurduk.. gülüm.. 
 
ne---- iremmm.. kuzumm.. bende ,şimdi babana ...kızım çöllerde kaldı diyordum.. 
ne zaman geldiniz...
ir---- ayy annee.. kum bile görmedim, ne çölü.. harikaydı.. gece geldik.. gelince konuşuruz da.. 
ben, evdemisin diye aradım.. 
 
ne---- evdeyim tabi... sevim teyzenler de,gelecekler birazdan.. ay, bana mı geleceksin yoksa... 
ir---- eveettt.. çok özledim sizi.. babama söyle ,bir yere gitmesin.. hepinizi görmüş olurum,bari.. 
teyzeme de ,gidecektim... 
 
ne---- dikatli gel ha.. tuna yok mu.. 
ir--- yok, işleri varmış... ben,tek  geliyorum..annee.. birşeylere kalkışma.. sakın.. 
tunanın,halasına gideceğiz akşama..
 
ne---- o nasıl iş öyle.. olmaz.. yemeğinizi yiyin.. gidersiniz... 
ir---- anneemm.. yemediğimiz yer mi.. hem, biliyorsun.. 
 
ne----............. anladım.. gel.. hadi.. 
ir---- tamam.. by..
 
kapadım.. telefonu... 
gidip.. makinanın suyunu boşalttım.. duruladım.. merdaneden geçirip.. banyodaki tele astım.. 
 
parayı çantama koydum.. cekedimi giyip...hediyelerle. indim aşağıya... 
masanın üstüne bıraktığım.. saklama kabını..,anahtarımı alıp... 
kapıyı açtım... 
rüzgar çok şiddetli esiyor.. saçlarımı darmadağın etti... 
 
arabanın arka koltuğuna bıraktım.. elimdekileri.. 
fatma da.. elinde.. sepetle ağaçların arasında... limon topluyordu... 
seslenip... gidiyorum,dedim... işi var kadıncağızın,böyle ayaküstü de hediyesini vermek istemedim..
 
bindim arabaya... kemerimi takıp.. hareket ettim... 
ana yola çıkıncaya kadar...etrafıma baktım... 
yemyeşil ekinlerin, yeniden çiçeklenen.. narenciye ağaçlarının .. arasından geçtim.
yıldırımı ,daha sonra görürüm artık...
 
 
özlemişim memleketimi.. şöyle bir tur attım.. bulvarda.. 
 
her zaman, pasta malzemesi.. alışverişimi yaptığım... 
 nihat emminin ,köhne dükkanının önünde durdum... 
eski ama pırıl pırıldır ,dükkanında ne ararsanız bulursunuz..  . öyle dediğime bakmayın siz.. 
 
 beni tanımadı tabi..kendimi hatırlattım.. 
içeri girip.. istediklerimi hazırlarken... konuştuk.. epeyce.. 
neyse.. poşetleri arabaya yerleştirip... hoşçakal dedim... 
 
hareket edip..  evime gittim... aldıklarımı mutfağa koyunca..  
odalara baktım.. ne kadar sessiz ve soğuk görünüyor her yer..
 ürperdim birden.
.tunanın duvarlar hakkında dedikleri geldi aklıma... 
kapıyı.. kilitleyip çıktım...
 
 annemlere gittiğimde.. 
cümbür cemaat kapıya geldiler.. sağolsunlar... 
rüzgarı kim takar.. soğuk neymiş.. 
onların sıcaklığı yeter.. 
sarıldık bırakmıyoruz birbirimizi.. yıllardır görüşmemişiz gibi.. 
babam dayanamadı sonunda... 
 
ah---- içeri giriinnn... hasta olacaksınız.. 
 
sevim teyzem,annem adetleri ya.. ağlıyorlar... benim de, gözlerim nemli.. 
zuhal bir yandan bağırıyor... çaylar hazır diye.. 
sarmayı verebildim nihayet... 
 
geçip oturduk.. salona.. nasılsın,iyimisin konuşmalarından sonra... 
havadisleri anlattılar.. 
hoşsohbet.. edince zaman geçiyor ,hiç anlamıyorsunuz bile...
 
s---- biz kalkalım.. zuhal.. baban gelir şimdi.. 
z---- ben hazırım anne.. 
ir---- ya bir dakika.. zuhal ,okul yok mu.. nasıl gezmeye geldin ,sen... 
 
z---- (gülümsedi..) dışarı gel de.. anlatayım sana... 
ir---- niyee.. 
z---- bugün ,cumartesi güzelim.. veee biz de tatiliz.. 
hepsi güldüler bana.. 
 
ir---- ne dalga geçiyorsun kız.. unutmuşum işte.. tatilim ya.. 
z---- öyle olsun.. birinci hanım.. tebrik ederim... 
 
ir---- sağol.. gidecekseniz,ben götüreyim sizi.. 
ne---- abla erken daha.. irem götürür işte.. oturun... 
s---- nermin ,enişteni bilmiyormusun... irem kızım.. sen otur.. annenle .. biz gideriz çocuğum.. 
 
ir---- teyze bende kalkacağım zaten.. tunanın halası vardı ya.. size yakın oturuyor demiştim hani.. 
ona gideceğiz.. 
ne---- kız abla..ne inatsın ha.. enişteye de ne oluyor.. 
 ne zamandır, bir araya gelmemişiz.. kızlar konuşuyorlar işte.. bıcır bıcır..
haber vermedin mi sanki.. 
 
s---- ne inatlığı bacım.. inat olan.. enişten.. kapıyı ben açacağım ona.. işte o kadar.. 
zuhal sen iremle gel, öyleyse... 
ben gidiyorum... allaha emanet olun.. nermin ağır işin olursa haber ver... 
ahmet görüşürüz... 
 
 
hepimiz kalktık teyzemi yolcu ediyoruz.. 
 
babam arabasının anahtarını aldı... 
ah---- baldız.. hiç yok deme.. ben bırakırım seni.. nermin sen de gel.. hava alırsın... 
 
****
 
onlar gidince..
zuhalle ,ben bir anda tek kalıverdik evde... 
 
z---- kız şaşkoloz.. tatilmiş.. leylasın işte ,leylaaa.. 
ir---- çok konuşma len.. seni de ,göreceğiz.. dur ,mecnunuma  haber vereyim ben.. 
zuhaal, kahve yap.. çabuk.. 
 
z--- fal bak ,demeyeceksen yaparım.. 
ir---- bak kıızz.. 
z---- sende bakacaksan, bellkii.. 
ir---- iki yalan söylerim... hadi hadi.. aradım....
 
zuhal mutfağa girdi.. 
ir---- aloo... tuna karayla ,görüşecektim.. 
---- kim arıyor diyeyim.. hanımefendi.. 
ir---- sevgilisiyim.. 
----- hıı.... 
 
tu---- kim arıyor.. vahide hanım... 
---- se se.. sev giliniz miş... efendim... öyle dedi valla.. 
tu---- hah hah hah... iremdir.. 
 
ir---- canıımm.. kadın kriz geçirecekti ya.. 
tu---- aynen öyle..  dur, odaya geçeyim..  vahide hanım.. içeri bağlarmısın.. 
---- ta  tamam.. 
 
tu---- evet ,konuş hayatım.. 
 
ir---- annemdeyim.. zuhalle keyif yapacağız..şimdi.. sen ne yaptın, işlerini bitirdin mi.. 
tu---- ehhh işte.. var biraz daha.. yarına kaldı, bazıları... 
niye evde,ikiniz varsınız..
ir---- (anlattım.. ) fal bakacak bana..onu bırakacağım ,halana gelirim sonra da... 
 
tu---- hıı, bak seen.. neler de bilirmiş, zuhal hanım..
ir---- cadı , fala iyi bakar..canı isterse tabi... 
 
z---- iremm.. cadı sensin.. bakmıyorum kız..
tu---- hah hah hah.. 
ir---- ben baktırmasını bilirim sana.. tunam, görüşürüz.. 
tu---- e hani öpücüğüm.. 
ir---- bu zuhal ,dalga geçer şimdi..
 
z---- geçmem geçmem... öp kocanı.. hah hah hah... 
ir---- duydun dimi.. öptüm canım.. 
tu---- kız cin gibi... ne istediğimi biliyor... bende seni öptüm ..dikkatli gel, tamam mı... 
 
ir----( fısıldadım.. ) ne istiyormuşsun.. 
tu---- buyrun.. sedat bey geldi, irem... hoşçakal.. 
ir---- byy.. 
 
kapadım telefonu..
salonda sigara içemeyeceğimiz için... mutfağın kapısını örtüp.. pencereyi açtık... 
 
kahvemizi yudumlarken..
ir---ee zuhalim... anlat bakalım.. 
z---- neyi, hıı.. annemin dediğini mi soruyorsun... 
 
ir---- eveett.. bayağı ciddileşmiş..evlilik meselesi... görücüler falan ,anlayalım yani.. 
 
z---- ciddileşen birşey yok...hiç birisini gözüm tutmadı..
dur bak, sana ne anlatacağım.. ay çok komik kız ,fıkra gibi valla.. 
 

Hiç yorum yok: