Translate

14 Şubat 2012 Salı

198.bölüm..


başımı çevirip.. şöyle bir baktım... 
 
g---- tunaa.. şeyy.. geçen gece.. masanızda oturan.. beyefendinin..  telefonunu ,alabilir miyim.. 
ihracat yapabilmemiz için.. onayı gerekiyormuş da...buradayken,özel olarak görüşmek istiyorum 
kendisiyle... 
 
tu---- madem,ihracat yapacaksınız... resmi kanallardan.. kime ulaşmanız gerekiyorsa.. 
telefonunu bulabilirsiniz...yanımızda,gördünüz diye.. size telefonunu verebileceğimi ,
düşünmeniz çok saçma... beni,kullanmadan.. ulaşmaya çalışın lütfen.. danışmanlık hizmetini, 
resepsiyondan sağlayabilirsiniz... 
 
g---- her zaman.. kibirliydin zaten.. seninle  geçirdiğimiz......... 
 
sözünü kesti.. sinirlendiği ,her halinden belli... sesini yükseltmemeye çalışıyor,yine de... 
tu---- kes sesini.. yerini ve haddini bil.. 
 
gülen tam ağzını açıyordu ki.. 
 
ir---- kocacığımm.. 
tu---- (gülerek.. bana baktı...) efendim canım... 
 
onu takmadığımızı görünce... 
gülen, hırsla arkasını dönüp.. uzaklaştı yanımızdan.... 
 
ir---- hayatım,sen niye sakin olmuyorsun.. bana dediğin gibi...
 ne söylerse söyleyebilirdi.. 
ilk gördüğümde ki, tepkiyi vermezdim... 
bir geçmişin olduğunu.. somut olarak görünce ..etkilendim ama kabullendim.. gördüğün gibi..
 tabi
sayende olduğunu söylemeliyim.. dalgakıran vazifesi gördün... 
 
tu----(içti bardağındakini...)  ben sinirlenirim..
çünkü,bunlar bahane..  rahatsız etmek istiyor,tek derdi o.. yaptığı düpedüz,basitlik..
 bu tarz kadınlar,erkekleri soğutuyor işte.. 
marufun numarasını ,vermeyeceğimi tahmin edemiyor sanki..
sen olmasan.. cevap bile vermezdim.. 
 
ir---- boşver.. tuna.. saat yaklaşıyor, kalksak mı.. 
tu---- haklısın.. hesabı ödeyeyim ben... 
 
kalkıp.. bara yaklaştı.. ödemeyi yapıyor... 
gülene doğru ,döndüm... 
öldürecekmiş gibi, bakıyor bana... 
 
yapacağım yada diyeceğim herşey aleyhime olacak.. ama içim içime de, sığmıyor.. 
şu (.........) 
haddini bildirmem gerek... 
 
tunanın arkası dönük bana... gülen de,gözünü kırpmadan bakıyor hala..
 masasındakiler.. hareretli bir konuşma içindeler..
 
ellerimi kucağıma indirip.. "hoş " bir el hareketi yaptım.. 
gülenin kıpkırmızı olduğunu gördüğümde...  ohhhh.... içimin yağları eridi.. 
 
tuna cüzdanını cebine koyarken... bende, yanına gittim.. 
el ele.. asansöre bindik... 
 
tu---- ireemm... bir gariplik var,sende.. yaramazlık yapmış, çocuklara benziyor ifaden... 
 
ir---- aaa.. tunaa.. hemen anlamak zorundamısın.. yapmışımdır belki..
 
tu---- (gözlerini kısarak..)  düşündüğümü ,yaptığını söyleme sakın... 
ir---- yok yok.. bak ,göstereyim yaptığımı..
 
tuna şaşkınlıkla, yaptığım harekete baktı... 
 
tu---- aşkolsun iremmm... bu nee.. 
ir---- buu.. şimdi rivayete göre... böyle tutup.. böyle vurunca... 
 
tu---- (ağzımı kapadı ,eliyle... nasıl gülüyor...)  sus suuss.. sana yakışmamış demek istedim.. 
anlamını detaylı olarak .. bildiğime emin olabilirsin.. küfürbaz karıcığım.. 
 
ir---- (elini,tutup ağzımdan çektim... ) diyene bak.. bildiğimi söylemiştim.. 
bence.. tam yerine denk geldi.. haketmişti..
 
 asansörden indik... 
 
tu---- (gülümsüyor...)  her hak edene yapacak olursan.. yandık.. 
 
resepsiyonda bekleyeni ,kaşlarımla işaret ettim...
ir----- birde şuna yapabilseydim,keşke.. 
 zübeydeye anlatayım da, o yapsın bari.. 
 
tu---- hah hah hah... 
 
maruf ,tunanın gülmesini duyunca... bize döndü... 
 
 elini uzattı ,tokalaştılar.. 
ma---- dostum, geç kaldığımı sanmıştım.. 
 
tu---- yeni gidiyoruz ,maruf.. zahmet etmişsin.. vedalaştık ya,
 bizi... mahçup ediyorsun.. 
 
ma---- (benimle de tokalaştı... ) hiç , zahmet olur mu..tuna..
hem irem hanıma, güle güle demek isteyenler var...
 
ir---- aaa, kiimm.. 
ma----- sizi ben götüreceğim,havaalanına.. ... buyurun lütfen... 
tu---- tamam... maruf.. sağol.. 
 
beraberce çıktık, dışarıya.. 
hava kararmış.. limuzinin arkasında ,bir araba daha var.. bizim bavullar oraya konuldu... 

 
zübeyde ve diğer eşler, indiler limuzinden... 
ay ben bir duygulandım.. onları görünce... sarıldım tek tek... hepsine...
nasıl candan sarılıyor onlarda... 
 
meğerse bir kişi daha varmış..içeride.. 
 
maruf kucağına aldı, kızını... bir tatlı.. bukle bukle ,saçları omuzuna değiyor...
 beyaz ,minicik bir elbise giymiş.. fırfırlı falan... 
elinde.. bir demet çiçek tutuyor.. tam onun avucuna göre.. 
 mor menekşeleri... bahçeden koparmış belli...
 
maruf , sadece baba o anda.. 
şevkatle, sarılmış kızına... 
kulağına söylüyor.. diyeceklerini..ingilizce olarak...
 
---- ben  saya.. 
---- sana getiydim, iyem.. . 
 
ir---- (titreyen dudaklarımı ,ısırarak... aldım elinden.. )çok teşekkür ederim.. 
(tunaya dönüp verdim... çiçekleri.. ) kucağıma ,gelir mi maruf... 
 
maruf uzattı.. sarayı.. 
sarılıp.. öptüm... tombiş yanaklarını... bacaklarını sıkıştırdıkça , kıkırdıyor..
oda beni öptü.. zübeydenin direktifiyle... 
 
ir---- (saçlarını okşadım... ) çok tatlı ,kızınız.. allah bağışlasın.. 
beni çok mutlu ettiniz.. çok zarifsiniz... hepinize teşekkür ederim... bizde bekliyoruz.. unutmayın..
 
zü---- bizde sizi tanıdığımıza çok sevindik..irem.. yolunuz açık olsun.. görüşeceğiz.. emin ol... 
 
marufa gitmek istedi, sara... verdim... babasına... 
oda zübeydeye verdi.. 
 
ma---- gecikmeden.. gidelim isterseniz.. 
tuna .. hanımlara başıyla selam verdi... 
ben de.. el salladım.. 
 
onlar limuzine bindi.. bizde arkadaki arabaya.. 
maruf kullanacak , arabayı... 
ters yönlere hareket ettik.. 
 
ir--- (sildim gözlerimi... ) maruf , teşekkür ederim..duygulandırdınız beni... 
ma---- (aynadan baktı...)  ben demedim, onlar gelmek istediler... sara da.. elinde çiçekle koşunca..
onu da aldık.. seni çok sevmişler.. 
 
tu---- sağol maruf.. bizimle, ilgilendiğin için.. misafirperverliğini gösterdin ,yine.. 
irem.. iki dakika izin ver ,bana.. 
 
ir---- ne izni istiyorsun.. anlamadım ki... çiçeklerimi verir misin... 
 
içini çekip.. avucuma bıraktığı..narin dalları... .. kokladım... 
tu---- marufla konuşacağım da... 
ir---- hıı.. tamam canım... 
 
almanca konuşmaya başlayınca... anladım ki, gülenden bahsediyor... uyarıyor gibi.. 
maruf dikkatle dinledi... sonunda.. güzel mi, gibi birşey dedi herhalde... gülerek.. 
tunanın küfrettiğine eminim.. yada kötü birşey söyledi.. 
almanca öğrenmeliyim, derhal... şart oldu.... 
 
ma---- anladım,sağol .. 
tu---- sende.. 
 
havaalanında.. hiç aranmadan.. pasaportlarımızı göstererek... geçtik..
marufta ,bizimle geldi çünkü..
 
uçağa binene kadar da, bekledi.. sağolsun... 
 
 
*************
 
 başımı tunanın omuzundan.. hiç kaldırmadım.. sayılır,yolculuk boyunca... 
elimde.. saranın verdiği çiçekler... koklayıp durdum... burnumu ,çeke çeke.. 
 
kolumda ,tunanın parmaklarının şevkatli dokunuşlarını sayesinde.. sakinleştim biraz... 
inerken, kemerleri bağlayıp... doğrulunca... gülümsedim tunama... 
 
ir---- canımm... sağol.. 
tu---- ne yaptım ki... 
ir---- çok şey.. yaptın... inan bana.. 
 
tekerlekler yere değdiğinde...rahat bir nefes aldım... 
 
işlemler falan derken.. nihayet arabamıza binebildik.. saat biri  geçiyordu... 
 
tu---- çiftliğe gidiyorum.. 
ir---- olur.. bir an önce gidelim, üşüdüm.. 
 
cekedini çıkarıp ,omuzuma koydu..çalıştırdı arabayı... 
ir----- centilmenim...sen üşüme sonra... 
tu----( kaloriferi açtı..). üşümem.. canım.. 
çiftlik evinin..kapısından ,içeri girmiştim ki.. .. kahya geldi.. 
tunayla konuşuyorlar... . 
 
----- hoşgeldiniz, beyim... 
tu---- hoşbulduk ,hüseyin .. acil bilmem gereken ,birşey var mı... 
-----  yok yok... herşey yolunda... 
tu---- iyi öyleyse.. sabah konuşuruz... iyi geceler.. 
----- size de... 
 
menekşeleri suya koydum .. mutfakta.. 
sürahiden,iki bardak meyve suyu doldurup.. salona getirdim... 
ir---- tunaa..al, hayatım.. 
tu----( alıp.. içti... ) sağol... 
ir---- şifa olsun... ben de,içtim... hasta olmayalım.. 
 
tunanın cekedini çıkarıp.. elime aldım..
 
yukarı çıktık ,beraber... 
ben ,acele acele... üstümdekileri çıkarıp... ısıtıcının önünde... kalın pijamalarımı giydim... 
 
tuna banyodan çıktığında... güldü halime...
ir---- tuna üşüyorum ya.... 
tu---- birşey demedim ki..  
 
yüzümü yıkayıp.. dişimi fırçaladım... 
saçlarımı açtım... hala nemli... ondan mı,üşüyorum ki.. 
diyerek kuruttum... iyice... 
vücudumda ısındı... tabi.. 
 
odaya geldiğimde.. tuna yatmıştı... yorganın altına girdim... bende..
ir---- iyi geceler.. tunam.. 
öptüm yanağını... kollarının arasına girdim.. sırtımı da dayadım,göğsüne.. 
 
tu---- sanada... ısındın mı.. 
saçımı çekip.. boynumu öptü , pijamanın yakasını çekiştirerek.. 
 
ir---- hımm.. evet.. 
tu---- sabah,hava rüzgarsız olursa... erkenden.. giderim...haberin olsunda.. 
 merak etme..bütün gün yokum anlayacağın.. 
 
ir---- bir gün dinlenseydin,bari... 
tu---- zamanı geçiyor,irem... hem rüzgar olursa ,yapamayız zaten... 
 
ir---- o zaman olsun.. yarın,benimsin... dua ettim.. 
tu---- (sarıldı...iyice... ) ben zaten seninim... 
gözlerim kapanırken.... "biliyorum "dediğimi hatırlıyorum.. 
 

Hiç yorum yok: