Translate

14 Şubat 2012 Salı

195.bölüm..


---- evettt.. Adanadan.. yasin ağanın kızıyım.. madem unutulmuşum,kendimi tanıtayım.. adım, gülen ..
beraber okumuştuk,istanbulda.. 
 
tu---  babanız nasıl, epeydir görüşemedik... 
 
----- geçen sene kaybettik, babamı.. 
 
tu---- başınız sağolsun..  
----- dostlar sağolsun.. neyse,keyfini kaçırmayım..  sen niye buradasın.. 
 
tu---- eşimle, balayına geldik..
 
kızın yüzündeki ,hayal kırıklığını görmemek imkansız...bana ilk defa bakarak.. zoraki gülümsedi..
 
---- görüştüğümüze sevindim... hoşçakalın.. 
 
tuna başını eğdi,hafifçe... 
bende birşeyler mırıldandım ..
kızın dönüp gidişine bakarken... 
 
tuna asansörün kapısını açıp.. ikimizde binince ,kat düğmesine bastı... 
 
ir---- o kızı hatırlamadığına ,inanmıyorum tuna..nasıl unutulur ki.. sevgilin miydi.. bozuldu da.. 
 
tu---- hatırlamak istemezsen... unutursun..  yüzüğümüz var.. kör mü,evlenmişim demek ki..
gelip kendini unutulmuşum madem ,diyerek tanıtmaya kalkarsa.. 
bozulmayı da,hak ediyor demektir.. konuşmadan, konuşmaya fark var.. 
adını söyleyip, ne tesadüf burada karşılaştık falan dese neyse.. 
ama benden ,''unutulmuşum ''diye 
hesap sorar gibi..
senin yanında ,konuşmaya cüret ederse.. olmazz.... kabalaşmadığıma şükür etsin... 
benim,sevgilim sensin.. 
daha önce ,hiç kimseye sevgilim demedim... değillerdi çünkü.. tamam mı.. 
 
ir---- hımm... tamam.. 
 
odaya geldiğimizde.. 
 
içim bir tuhaf, tuna ve o kızı yanyana düşününce bile.. kötü olmuştum.. 
tuna da ,inkar etmemişti işte...onunla beraber olduğunu.. 
etse de ,inanmazdım ki... 
 
keşke etseydi diyorum ama...
o da ayrı problem yaratacaktı tabi.. 
yalan söylüyorsun diye ,kıyamet koparacaktım... 
şimdi nasıl davranacağımı bilmiyorum.. 
ne demeliyim.. bu nasıl bir duygu karmaşasıdır böyle..
 
işte o .. tunanın geçmişinden bir iz.. bense geleceğiyim.. söylenmek,dırdır etmek.. o izi siler mi..
hayır.. 
düşüncelerle boğuşurken... bir yandan da.. banyoda giyindim... bikinimi.. 
dalgın dalgın.. odaya geldim.. şortumu.. bluzümü giydim... tuna nerede diye bakmıyorum bile.. 
arkamda,sesini duyunca zıpladım .. yerimde... 
 
tu---- ne oluyor,irem.. 
ir---- dalmışım,irkildim...yok birşey... 
tu---- gel, oturalım biraz.. 
 
elimi tutup.. koltuğa oturttu... 
 
kendisi de.. önümdeki pufa oturdu... yanağımı avcunun içine alarak..
tu---- canının sıkıldığını biliyorum.. ben de sıkıldım.. böyle bir karşılaşmayı,hiç  istemezdim.. inan ki.. 
hayır desem,işe yararmıydı.. bilmiyorum ama 
sana yalan söylemek  ,aldatmak olacaktı..
sen ikna olsaydın bile...bu sefer de, ben söylediğim yalanın altında ezilecektim.. 
suçlu hissedecektim kendimi.. vicdanım rahat olmayacaktı..
 
 kalbim, ruhum.. beynim.. bedenim.. herşeyim,hiç şüphen olmasın ki..  senin.. 
seninle yaşadıklarımı  ve mutluluğumu tehlikeye atacak bir hareketim olamaz..
şu anda.. yapabileceğim, birşey var mı.. sen söyle.. 
 
ir----(başımı salladım ,hafifçe..)
belki yok.. 
ne denir, ne demem gerekir.. bilmiyorum... çok şaşkınım..
 gereklilik demiştin, bunu bilsem de.. 
somut olabileceğini ,görmeye hazır değilmişim.. demek ki.. 
kendimi berbat hissediyorum, tuna.. 
eskiden olsa bile,içim acıdı... sakın beni aldatma, anladım ki.. katil de,olabilirim.. 
 
tu---- (ellerimi tutup.. dudaklarına değdirdi.. ) asla,iremim.. asla.. böyle birşey olmayacak.. 
 
ir---- olmasa, iyi olur.. benim hevesim kaçtı..  yüzmek , istemiyorum.. istiyorsan, sen git..
yüz.. 
 
kalktım ayağa... kolumu tuttu... 
 
tu---- dur bakalım... ne demek, sen git... ben seni bırakıp ,nereye gittim ki.. 
şimdi ,yüzmeye gideyim... 
 
ir---- engel olmayım,demek istemiştim.. keyfim kaçtı, seni de karartmayım...
 güneşlenirim.. gerçekten,istiyorsan gidebilirsin... 
tu---- ....................
 
ben balkona çıkıp.. üstümdekileri ,şezlonga oturarak çıkardım... kremi sürüp.. uzandım..
 
oda kapısının kapandığını duyunca... içim cız etti.... hem çokk üzüldüm,hem de çok kızdım... gideceğini
düşünmemiştim açıkçası... 
 
aşağıda ,o adı batasıca kızı görebilecek olması.. içimi burktu... 
kıskaçlıktan, gözüm döndü bir anda.. 
 
kalkıp, koşarak odaya girdim... doğru telefonun yanına gidip... 
resepsiyonu aradım... 
niye ağlıyorsam.. gözümden akan yaşları sildim ,elimin tersiyle... 
 
ir---- ben irem kara.. Adanaya, ilk uçak ne zaman... öğrenmek istiyorum.. 
lütfen ,yardımcı olur musunuz..............evet... biliyorum, bir kişilik ve bu gece için istiyorum... 
(görevli bekleyin dediği için...  oturdum koltuğa... 
sinirle ayağımı sallıyorum... cevap geciktikçe...  ) ...... evet .. buradayım, dinliyorum..... yaaa..
yok mu..  peki, istanbula var mı... 
 
tu---- bir yere mi ,gidiyorsun... 
 
başımı çevirdim sesini duyunca..  
ir---- seenn.. 
 
tuna , elleri ceplerinde.. banyo kapısına yaslanmış..  bana bakıyor... 
tu---- evet, ben.. başkası olacak ,değil ya... 
 
ahizenin ,diğer ucundan sesler gelince... .. 
ir---- afedersiniz... gitmekten vazgeçtim.. teşekkür ederim, yardımlarınız için... 
 
telefonu kapattım.... 
o bana bakıyor... ben de.. ona...
ir----- şeyyy.... beenn... 
tu---- git dedin, gittiğimi sandın... hemen karar verdin  ve beni bırakıp.. Adanaya gidiyordun... anlamışmıyım... 
 
ir---- (başımı salladım....) evet... 
 
tu----  istemediğin şeyleri söyleme..söylüyorsan da.. sonuçlarına katlan... 
sen ,gerçekten istiyorsan ..git ,demedin mi.. gidebilirdim.... 
gitseydim,suçlu kim olacaktı... sen mi, ben mi.. 
birde, kızıp... 
beni cezalandırmak için..Adanaya,gidecektin.. 
pekiii, ya sonra  ... ne olacaktı... irem..
hiç düşündün mü... 
 
ir---- cık... 
tu---- "öfkeyle kalkıp, zararla oturmak "..
" bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu " ..diye.. durumu anlatan sözler.. artırılabilir..
 kompozisyon 
konuları çıktı sana...saliha hoca için yazarken..  bizi de, örnek verirsin.. 
 
dönüp.. banyoya girdi... 
ben öylece kalakaldım ,koltukta...nasıl bir aptallıktır bu... 
kahretsin ki.. her zaman olduğu gibi.. ne dese haklı.. sonrasını,hiç düşünmeden davrandım... 
çiftlikteki  gibi.. yine gitti sandım...üstelik burada... birde ,ben git dedim... 
e öyleyse..niye kızdım ... ben.... 
 
bir arpa boyu yol gidememişim.... demek ki..kendimi geliştirmek adına.. 
 tutarsız davranışlar ,sergiliyorum...  hep özür dilemek, bana düşüyor.. bu da,zor geliyor artık..
aceleci, fevri.. düşüncesiz.. işte ben.. 
ayyy iyi ki gitmemiş.. canım benim... 
 
mayosunu giyinmiş,kıyafetleri elinde çıktı banyodan.. 
 
*************
 
yanıma gelip,oturdu..
çenemden tutup çevirdi kendisine.. 
 
tu---- tamam,şaşırdın ..ben de,açıklamamı yaptım.. 
şımarık tavrını hak etmiyorum,bu sefer..  hiç de,hoş gelmiyor inan ki.. 
aslında sana ne gerekiyor, biliyorum da.. 
(birisi fısıldadı kulağıma ) kıyamıyorum.. tafra yapması gereken, ben olmalıyım normalde..  değil mi..  yarın gideceğiz.. son tatil günümüzü 
harcama ..istersen..
 
ir---- (bakışlarımı kaçırıp ) kıyamıyorsan.. söyle de, ne ise.. ben yapayım.. belki faydası olur da.. 
bir daha ,bir daha.. özür dilememiş olurum.. 
 
tu---- diledin mi.. ben duymadım.. hem sen yapamazsın.. gerçeğini de, ben yapamam.. zaten.. 
 
ir---- seni kıskandım.. tunaa.. çok hemde..
ne dediğimi biliyorum  .. yine de... eğer gitmiş olsaydın.. sonu kötü olacaktı... 
ben, aslında kendime kızıyorum.. düşüncesizce davrandığım için.. 
 özür dilerim.. afedersin... 
neyi yapamazmışsın,çok merak ettim.. 
 
tu----( gülümseyerek..). beni, bırakıp gitmek..git demek...  o kadar kolay mı,irem hanım... 
değil,olmamalı.. olamaz... 
peki, affettim...  bir daha olursa affetmem ,haberin olsun... 
yapamam dediğim de... münasip bir yere.. bir, iki şaplak.. atmaktı.. 
 
ir---- aaa, nasıl yani... kızını dövmeyen, dizini döver gibi mi.. 
tu---- hımm, aynen öyle... 
ir----( gülerek...) daha neler.. duyacağım bakalım... acısını hatırlayıp.. dilime sahip olacağım ha... 
valla hiç sanmıyorum.. ama işe yarayacaksa... 
 
tu---- hah hah hah.. iyice şaşırdın, sen... vur mu diyorsun,yani.. 
(ensemdeki .. saçlarımın arasına soktu elini... ) ben ..hiç, sana kıyabilir miyim ...
 
coşkuyla .kalkıp,kucağına oturdum..o bana sarıldı, ben de o na... 
 
ir--- senin ,kıymetini bilmiyorum.. dimi.. benden, daha iyilerine layıksın sen... 
valla bak, çok ciddiyim.. 
 
tu---- iremm.. çok konuşuyorsun..  senin değişmeni de, bir başkasını da...  istemiyorum.. 
aklına geleni, hemen yapmasan.. bir de,şu dilini tutsan.. olacak...inanıyorum.. 
ben seni .. her halini... -- bazı şımarıklıkların hariç--- çok seviyorum... çok ...çok ...çok.... çok çok çok... 
 
ir---- (çekilip.. baktım yüzüne...) takıldın bakıyorum.sağol hayatımm... 
dediklerine,uymaya çalışacağım.. 
tunaaa.. diyorum ki.. şimdi değil de...maruflar ,gittikten sonra yüzsek... 
saat.. iki olmuş.. acıktım ben.. veee.. burada yiyelim... 
 
tu---- olurr.. iste hadi.. 
 
ben yemeği istedim odamıza..
 tuna da.. dışarıda.. güneşleniyor... du.. demek lazım .. herhalde.. 
 
yanına gidip... şemsiyeleri ayarladım...gölge yaptım.. balkonu.. 
ir---- zaten esmersin.. iyice.. kararacaksın,tunam... 
 
kremi aldım elime... göğsünün üstüne fazlaca dökmüşüm... sanırım... 
 
elimle hem yayıyorum... vücuduna... 
hemde.. alıp  alıp.... bacaklarıma sürüyorum... 
 
ir---- ( gülerek...) ayyy.. tunaa.. ne beceriksizim dimi.. 
tu---- (dudaklarını ısırıyor...)  bilerek yaptın gibi.. geliyor bana.... 
 
etrafıma bakıp.. kimsenin göremeyeceğinden ,emin olunca.... 
uzandım yanına.. 
ir---- ne diyebilirim ki... haklısın... bu krem ikimize de yeter.. 
tu---- ekonomik iremim... 
 
ah bir de ,kapı çalmasaydı...
içeri girdik mecburen.. 
 
 
***********
yemekten sonra.. akşama kadar,gezdik.. dubaiyi.. saat altı gibi..  yorgun bir halde,odamıza çıktık.. aldıklarımızı koyup..  bir saat kadar, uyumuşuz.. 
 
ama saat sekiz olduğunda... ikimiz de, hazırlanmıştık.. 
tuna siyah pantolon, gömlek.. ve krem ceket giymişti.. 
bende.. beyaz ..uzun  kollu.. geniş sıfır yakalı.. bel hizasındaki... kısa gömleğimin altına.. 
siyah zeminde... minik beyaz noktalı. boyu,dizimin altında biten.. çan eteğimi giydim..
siyah ayakkabımı da.. giyince... 
 
ir---- piştt.. çok gözalıcı oldun... tunaa.. 
tu---- ya sana ne demeli, saçında bir kırmızı gül eksik... ispanyol güzelleri ,yanında sönük kalır... 
 
ir---- uuuu... yer irem ,seni.. saçımı sararken.. itiraz ediyordun.. gör işte.. böyle dalgalı oluyor..
sağol canıım.. hadi inelim... 
 
tu---- (belimi tuttu..)  iremm... bu gece olsun... başka şeylere ,takılma olur mu... 
senin canın ,sıkılırsa... benim de sıkılıyor.. biliyorsun... 
 
ir---- dudaklarımı kapatıp... başımı iki yana salladım... gülümseyerek... 
 
tu---- aman da.. ne uysal, oldun aniden... keşke... daha önce,aklıma gelseydi... sözü bile yetti.. hah hah hah..
 
ir----  tunaaaaa... 
tu---- canıımmm... 
 yanağımı öpüp... elimi tuttu... 
 
************
aşağıya indik.. restorant bölümüne girdiğimizde.. daha gelmemişlerdi.. 
modern bir orkestra.. ve solistin  olduğu podyumun.. önünden geçtik... 
 
bize ayrılan masaya oturunca ,etrafıma bakındım.. 
... çok kalabalık.. içerisi..
garsonlar arı gibi çalışıyorlar... 
 
ben ,hemen güleni gördüm tabi... görülmeyecek gibi değil ki.. kırmızı bir elbise giymiş..
şen kahkahalar atıyor... 
uzun masalarında.. beş bayan görüyorum..... gerisi erkek.. beyaz eşya sektöründe çalışıyor,herhalde.. çok tanıdık bir markanın 
minik bayrağı var ,masalarında.. bayi mi,nedir.
 
nasıl bakıyorsam artık... 
tuna..arkasını dönüp ,nereye baktığımı görünce..
 
tu---- ben yukarıda ne dedim, sana.. 
ir---- ihlal etmedim,eylem yok... gözüm takıldı...
tu---- bakmazsan... takılmaz... marufla ,zübeyde... geliyorlar..  bak, tek laf yok... 
ir---- anladıımmm... 
 
el eleler.. maruf ,çok şık... zübeyde desen, o da... öyle.. 
yeşil,degaje yakalı.. 
üstüne oturan bir elbise giyinmiş.. 
saçlar dışa fönlü.. 
...takıları da,çok zarif... abartısız..
 
ayağa kalkıp... tokalaştık.... 
zübeyde.. tam anlamıyla kendine güvenen ,bir kadın olmuş.. harika görünüyor...  
gözleri ışıl ışıl... sarılırken.. kulağına fısıldadım... 
 
ir---- zübeydee... muhteşem görünüyorsun... 
z---- kendimi öyle hissediyorum... sağol, sen de .. çok güzelsin.. 
 
oturunca...
ma----- gecikmedik umarım...
tu---- bizde yeni geldik, maruf... nasılsınız.. dünden bu yana... 
ma----- iyiyiz, sizde iyi görünüyorsunuz... 
tu---- evet,iyiyiz...  
 
 kısık sesle... kendi aramızda konuşuyoruz.. zübeydeyle.. 
ir---- yüzün gülüyor.. değişen ne.. 
 
gece "dans evde de, devam etti "diyince... ben gülmemek için, kendimi zor tuttum... 
"kendimi ilk defa, eş  olarak hissettim ... maruf, sadece benim kocamdı... senin demek istediğini yeni,anladım" dediğindeyse ..
 ikimiz de duygulandık... 
 
tu---- iremm.. ne içersin.. 
ir---- soda olsun.. şu duyduklarımın ,üstüne.. içki içersem.. marufu ,toz duman ederim ben..
tu---- (mırıldandı...) yine ne duydun.. vazgeçtim.. söyleme.. 
(gülerek... ) sen, soda içince de .. sarhoş oluyorsun... ya... 
 
ir---- dalga geçmee.. bak,içerim.. dağıtırım burayı... hah hah hah... 
tu---- aman aman.. kalsın... 
 
yemekler içkiler eşliğinde.. yendi.. sohbet ediyoruz.. 
ailelerden... okuldan.. Adanadan.. buradan.. işlerden.. bahsediyoruz... 
 
tunaya baskı yapıyormuş, maruf.. mesela onu öğrendim... 
osmaniyede ki.. fıstık tarlasına.. inşaat yapmak istiyormuş... 
tuna da, olmaz verimli araziyi .. kullandırmam diyormuş... 
ikna etmeye çalışıyor,maruf... 
 
ma---- bak, eğer kabul edersen... oranın çehresi değişecek...
 istediğin kadar ev yaparım...  yerli halka... evlerini,onarırım.. yol yaparım.. hizmet götürürüm... 
tarlalardan yine mahsül alırsın... her yeri,istemiyorum ki.. 
 
tu---- olmaz maruf... yılda dört kez,ürün alınan toprağı..vererek..  onunla ,geçimini sağlayan halkı .. 
apartmanlara kurban edemem... onlar,yaşayamazlar ki.. toprakla uğraşmadan... 
bunu,isteme benden..artık vazgeç... 
 
ma---- ben hiç vazgeçermiyim ,tuna...tanımıyor musun beni... 
 
tu---- bilirim de,  osmaniye olmaz.. 
yaptırdığım,okulun çevresinde ki.. araziyi istersen... orası olur...bak.. 
ama şartlarımı yerine getireceksin.. 
 
ma--- pekiiii.. şartlarını duyayım.. 
tu---( gülümseyerek )  önce lojman yapacaksın..  sana vereceğim araziye ,yapacağın dairelerin de % 50 sini isterim.. 
birde,okul faaliyete geçtiğinde.. tüm inşaatlar, bitmiş olacak.. 
 
ma---- tunaa... evin mi, yok... %50 çok... istedin.. 
tu---- ben oturmayacağım ki... tabi,sen bilirsin... maruf.. 
 
ma-----  kira gelirine de,ihtiyacın yok... ne yapacaksın ,o kadar evi... söylesene.. 
 
tu---- benim,yok.. doğru... ama okulun ,döner sermayeye ihtiyacı olacak.
evlerden elde edilen gelir,bana gelmeyecek yani.. kendi kendilerine ,yetecekler..
 
ma----- hımm.. peki.. kabul.. dostum... düşünceni baştan söyleseydin... %60 a bile razı olurdum..
tu---- adil olmazdı.. yarı yarıya.. yeter.. 
ma---- yeni ortaklığımıza , diyorum... devamı gelir umarım... hayırlı olsun... 
 
tu---- umarım, iyi olur.. sen, o inşaatı bitir de... ben sağ olduğum ,sürece.. devamı gelmez...  
bir karış toprak bile , vermem hiç kimseye.. binlerce insanın, tek geçim kaynağı .. orası.. 
 
ir---- tuna.. o nasıl konuşma.. öyle.. zaten..üçüncü sodayı içiyorum, dağıtırım bak... 
tu---- hah hah hah... 
 
gözlerimiz buluştu.. öyle içten ,bakıyor ki... 
tu---- canıımmm... hayat bu.. akit yok,henüz... niyetimi en baştan.. bilsin diye ,söyledim... 
seni bırakmaya da ,hiç niyetim yok... 
 
ir---- tunamm.. elim silah tutuyor.. biliyorsun.. peşinden gelirim.. hiiç şüphen olmasın... 
tu---- allah korusun, iremm..
 
ma----- zübeyde, biz gidelim.. hadi.. 
tu---- (gülerek.. marufa baktı... ) yok yok,gitmeyin.. 
 
mırıldandım... 
ir---- bu ne diyor.. anladı mı, bizi..yoksa.. 
tu---- bakışlarımızdan anlamıştır..
ir---- hımm.. 
 
ara ara,dans  edenlere bakıyoruz.. pist dolu.. gülen de, kalkmış... 
 
çok daha sonra.. bizde kalktık.. beraberce.. 
 
marufla zübeyde, biraz uzağımızdalar.. 
ir---- tunamm.. 
tu---- canıımm.. 
ir----- izleniyoruz... 
tu---- ee.. ne yapayım.. 
ir----- (gülümsedim... ) şimdi, gelip.. biraz da ,benimle dans et dermişş...
 
tu----- yok,daha neler.. 
ir----- bende, onu evire çevire şurada dövermişim... yolunmuş tavuk gibi... olurmuş... 
tu---- fikir ilginç o, kesin... hayal gücün, iyi.. de.. neden .. 
ir---- spor olsun diye... yediklerimi yakarım.. 
 
tu---- (yanağıma yaslandı...)  yakmak için.. başka yollarda var..demiştin,biliyorsun da..  meselaa..aklımaa .. 
ir---- sussss.. 
tu---- niyee.. yüzme geldi, diyecektim...
 
ir---- hııı... 
tu---- yalan söyledim.. 
ir----- tuu naaaa.. 
tu---- aşkııımmmm... 
 
******
 
kısaca,çok eğlendik..
bu güzel ,gecenin sonunda.. 
 
onlarla ,arabalarına kadar .. beraberce yürüdük... 
tuna bazı belgelere imza atacakmış.. öğlen,aldırırım seni.. dedi maruf... 
bizde zübeydeyle vedalaştık... 
bayağı hüzünlü oldu...ayrılmamız...
 yeniden görüşme dilekleriyle... marufla da... tokalaştım... 
 
araba hareket edince... 
tuna belimden tuttu... otele girdik... 
tu---- havuza?.. 
ir----- odaya.. 
tu---- havuzaa.. 
 
cevap vermeden... bahçeye çıktık... diğer kapıdan... 
 
hava öylesine sıcak ki... klimasız ortam.. çok fena... bunaltıyor insanı... 
 
kapıların olduğu kısma ,gelince.. 
 
ir---- tuna mayo yok.. onun için demiştim.. ben... 
 
kapıyı açtı...gülerek...  
tu---- var.. . 
ir---- (girdim.... ) aaa, sahi mi.. 
tu---- (kapıyı kapatırken....)  kandırdıımm....... 

Hiç yorum yok: