Translate

14 Şubat 2012 Salı

192.bölüm..


tunayla bana.. bir oda açtılar.. giyinmemiz için... dışarısı ne kadar geleneksel olsa da.. burası.. 
dergilere,katolog  çekimi yapılacak cinsten... 
bahçede ki,kalabalık aile üyeleri... saraya girdiler... sıcaklık artınca..
herkes odasına çekildi... yani, öyleymiş... adetleri..
 
 
biz.. dördümüz de, giyinince.. bahçede buluştuk... 
marufun önderliğinde, harayı gezdik önce... 
atlar şahane.. boşuna ünlü ,değillermiş yani... 
 yeni doğmuş tayı görünce... aklıma tunayla karşılaşmamız geldi... 
 
ir---- maruf, içeri girebilirmiyim... 
ma---- tabi... ama.. 
tu---- bekle irem.. beraber girelim... 
 
tuna atın, başını okşarken... bende..samanların üzerinde yatan, tayı sevdim... 
yıldırıma ilk dokunduğumda, hissettiklerimi.. yaşıyorum sanki...
tunaya baktım.... 
 
tu---- (gülümseyerek... ) ne geçiyor aklından.. şurada oturan, tunayı mı... yıldırımı mı... düşünüyorsun..
 
ir---- ben, üstüne atlayabilecek.. küçük ,bir kız hatırlıyorum... birde, beni davet edişini.. 
 
tu---- atlasaydın ya.. samanlık seyran oluyor muymuş... görürdük.. 
 
ir---- pışııkk.. ama şimdi atlayabilirim... ne dersin... 
tu---- düşünme bile derim... çıkalım hadi.. anne huysuzlanıyor... 
 
çıkıp, ellerimizi yıkadık... 
ma---- hava hala sıcak.. soğuk birşeyler içelim... sonra ,bineriz olur mu tuna... 
 
tu---- olur,maruf... 
ağacın altına kurulmuş ,kameriyeye oturduk... 
 
içeceklerimiz geldi.. hemen.. 
ma---- tuna,okuduğunu söyledi... irem.. hemde aynı okuldaymışsınız... zor olmuyor mu.. sizin için..
ir---- yoo, alıştık.. artık.. 
 
ma---- tuna anlatmaz da, eğer özele girmezse.. zübeyde de.. bende.. nasıl tanıştığınızı merak ediyoruz.. 
sen, anlatırmısın... 
 
tunaya baktım, gülümseyerek... 
ir---- özel, maruf... bize,özel... eğer, ben anlatacak olursam.. sizden de ,aynısını isterim...
 ve biz ata binemeyiz.. 
malum.. sen hepsini anlatacağın için.. uzun sürer... 
 
tuna ve maruf güldüler... zübeyde.. gülümsedi sadece... 
 
ma---- haklısın.. ama bizim anlatacak çok şeyimiz yok.. gördüm, beğendim ve nikahıma aldım.. işte bu kadar...
tunada ki, değişikliği görünce.. sizin.. başka birşeyler paylaştığınızı.. anladığım için ,sormuştum.. 
 
tu---- bu anlatılacak birşey değil ,maruf..  yaşamak lazım.. 
 
oturduğumuzdan bu yana...zübeyde dikkatle dinliyor, tuna ve marufa bakamıyor..  
sadece bana baktı, bir iki kere...
içim cız etti... ben ,ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha anladım... 
 
ir---- belki, zübeydenin evliliğiniz ve tanışmanız hakkında söyleyecekleri vardır... ne dersin,zübeyde.. 
 
zübeyde, gülümseyerek bana baktı.... sonra da, marufa.. izin istiyor sanki... 
 
maruf başıyla, onay verince.. 
zü---- şeyhimiz seni,görmüş dediklerinde... 16 yaşındaydım.. 
onun tarafından seçilmiş, ilk eş olmak.. büyük bir onurdu.. benim ve ailem için... 
her zaman ,o onuru taşıyacağım..varisler verebildiğim için de... çok mutluyum.. 
 
mırıldandım.. tunaya..
ir---- ben delirmeden.. ata binelim... 
tu---- sordun,madem.. fikir belirt.. ne güzel, falan de.. 
 
ir---- (gülümsedim, zübeydeye... ) mutlu olduğun  o kadar, belli ki.. zübeyde... 
daha çok varisleriniz olur,inşallah... 
 
ikisi de,"sağol "dediler.. inanamıyorum yaaa... 
 
tu---- harikasın.. 
ir---- değilim.. gerçek düşüncelerim ,ağzından dökülüverecek şimdi.. 
tu---- sakın ha.. 
 
seyis atların hazır olduğunu.. söyledi.. marufa.. ben de ,derinn bir nefes aldım.... 
zübeyde, konuşabilmenin ve dinlenilmiş olmanın rahatlığıyla... bana.. daha ısındı.. 
hatta,atların yanına giderken... koluma girdi ... 
 
dört arap atı... eyerlenmiş... nasıl güzeller ,anlatamam....
tuna,gösterilen ata binmeme yardım etti... ben oturunca..
 
tu--- yanımdan ayrılma.. yuları  da,çok sıkı tutma.. 
ir----( okşadım atı...) irem desem delirir mi ,acaba... 
tu---- (güldü, kendi atına binerken... )tunaya söylerim, dersin.. 
ir---- tunaa.. keşke.. beraber binebilseydik... 
" keşke "diyip... gülümsedi.. 
 
dördümüz.. yavaş yavaş.. ilerliyoruz.. çayırda... 
ma---- tuna.. hala iyi at biniyor musun... 
tu----  yarış mı,istiyorsun yine.. sana pahalıya gelir,söylemedi deme... 
ma---- hah hah hah...  
 
ir---- ne diyor bu.. sakın yarış falan yapmayın.. atı ve zemini tanımıyorsun... 
 
tu---- geçen geldiğimizde, yenilmişti.. rövanş istiyor.. kaçmak olmaz ,irem... 
dikkat ederim... merak etme... 
 
ma---- evet, ne istiyorsun... yenersen... 
tu---- sen seç.. 
ma---- hah hah hah... olmaz.. ben seçersem.. irem hanım,yine  kızar bana... 
 
tu---- (gülerek.. ) ne istesem ki, irem... 
ir---- kazanırsam.. gece eşlerimizle dans edeceğiz de.. şu gariban sevinsin.. hiç olmazsa... 
tu---- teklife, çok şaşıracaktır.. 
ir---- amaç da ,o zaten... ve sakın yenilme.. 
tu---- hırslandın bakıyorum... 
 
tuna marufa.. teklifimi söyledi... 
maruf tek kaşını kaldırıp... geçilmeyeceğine, çok emin gibi... "peki "dedi... 
 
tu---- sen kazanırsan.. ne istiyorsun.. maruf... 
ma---- ilk fırsatta.. Adanaya geleceğiz.. sen de, bizi misafir edeceksin... 
tu---- kabul... 
 
****
 
biz kenara çekildik... zübeydeyle... 
maruf ve tuna.. yanyanalar... epeyce ilerideki.. büyük ağaca ilk ulaşan kazanacak...
içimden dualar ediyorum... tunam için.. 
 
ikisi de.. hazırlandılar... 
 
ma--- bir
tu--- iki.. 
marufun üç demesiyle birlikte... atları koşturmaya başladılar... 
çok hızlılar ve başabaş gidiyorlar... 
 
zübeyde bana dönüp... 
" kocanın kazanmasını istiyorum " demez mi... 
 gülerek.. "inşallah.. kazanır.. " dedim...
 
ağaca ilk ulaşan,
tunanın sesini duyduğumda... 
bizde atların üstünde,sevinçle...  birbirimize sarılmıştık... 
 
ir---- ilk defa mı, dans edeceksiniz... 
zü---- evet.. 
ir---- biliyor musun.. dans etmesini.. 
zü----- evet.. ama hiç gerekmemişti.. 
ir---- keyfini çıkar öyleyse.. umarım, kendi isteğinizle de.. dans edersiniz... 
 
zü----- (içini çekip... ) umarım.. 
ireemm... sağol.. bir şeye ihtiyacın olursa... 
ne zaman istersen,çekinmeden..  ara beni.. 
kadın erkek ,ilişkisi hariç.. çok güçlüyümdür... hem, ticareti bilirim... 
hem de, aileden.. çok zenginimdir..
marufun,asla haberi olmaz.. beni de, bir kardeş olarak ..gör tamam mı... 
 
ir---- sağol, zübeyde.. kardeşliğin ,herşeye değer... düşünmen bile yeter, benim için.. 
 
zü---- eminim öyledir , aklında bulunsun yine de... ben, çok ciddiyim çünkü... 
 
gülümsedim... "deli mi,ne diyorum içimden de... neden ona ihtiyacım olsun ki..."
 
 
""""""""""""""sonradan bu dediğim için... fikrim değişti... hayatta herkesin, herkese ihtiyacı olabiliyormuş.. 
bunu.. hem tatlı ,hemde gayet acı  şekillerde ,öğrendim ..ne yazık ki...""""""""""""""""""
 
 
 
tuna ve maruf..yanımıza yaklaştılar... konuşup.. gülüyorlar... 
biz de.. katıldık onlara... tunayı tebrik ettik. ikimiz de... 
haraya doğru.. gidiyoruz atlarla.... 
 
ir---- caanıımm.. tebrik ederim... kazanarak... çok sevindirdiğin ,iki bayan var.. inan bana... 
öpsem mi ki.. 
tu---- (gülümsedi...) sağol,sonra alırım.. öpücüğümü... 
 
ir---- posterin karizmasını ,biraz da ben çizmek isterdim... 
 
tu---- çizmiş gibi oldun ,zaten... gelene kadar... başka birşey iste diye ,yalvardı... 
neler teklif etti ,bir duysan... 
 
ir---- (..................)  
tu---- ireemm... kendine gell..  ne teklif etti derken... 
 dolu bir tanker.. hediye edecekti.. kabul etmedim... 
... söz sözdür, dedim.. istediğin oldu ,işte..
 
ir---- ohhh.. iyi yapmışsın... o kadıncağız  bile, kocan kazansın inşallah dedi.. 
yani saçma rövanş,işe yaradı..
sayende... ilk kez dans edeceklermiş.. düşün artık..
 
tu---- onu,yargılama irem... ortam mı ,var.. burada karısıyla , nasıl dans edecek ki...
o da,iyi dans eder..yoksa...
 
ir---- hımm, bak seeen... kadın düşkünü,sümüklü böceğe.. demek dans da, edebiliyor.. 
dediğin, doğru... ortamı yok.. çocuk yapmaktan, fırsatı olmuyordur..
 bir de, diğer karılarının koynuna girdiğini...  düşünecek olursak.. çookk çalışıyordur.. çookk...
 
tu---- yeter irem...sıfatları çoğaltıp.. germe beni.. lütfen.. 
of ya.. etrafına baksana.. bırak, şunu.. 
geldiğime ,pişman olmak üzereyim... bu düzeni, biz değiştiremeyiz.. ki.
 
ir---- tamam,canım..  kendimi, kaptırdım yine.. üzgünüümm.... öpsene... hadi .. öpsenee...
tu----- hah hah hah... 
" tunaaa... yakalayamazsıınn  kiii...."   diyip... 
bir anda... atımı döndürüp,dört nala sürmeye başladım...
 
tu---- ireeemmm... duurr... 
ma---- hah hah hah... beni geçmeye, benzemiyor değil mi... 
tu---- pardon, geliriz birazdan... 
 
ben arkamı kontrol ederek... hızla uzaklaşıyorum ,onlardan... 
ağaçlık alana girince.. durup bekleyeceğim,tunayı..
niyetim o.... 
 
geliyor işte... 
heytt.. savulun...der gibi.. . koşturuyor atını... cüneyt arkın sanki.. hahaha.. 
 
onların beni görmeyeceğine.. emin olunca..ağaçların arasında.. durdurdum atı... 
nefes nefeseyim.. ama... 
saçlarım açıldı.. rüzgardan.. 
 
yerler.. yemyeşil ot.. ileride.. oturabileceğim ,düz taşlar var...güneş ışığı bile girmiyor..koruluğa..
 ağaçlar o kadar kaplamış gökyüzünü... 
indim, atın üstünden... 
 
yuları ,dala bağladım... 
taşın üstüne oturdum... saçlarımı tekrar toplamaya çalışırken... 
 
tunanın sesini duydum.. 
tu---- iremm.. neredesin... 
ir---- hiii, avcı beni bulacak... saklanmalıyıımm...
 
beni görünce ,o da atından indi... 
gülerek.. yanıma geldi... önümde duruyor... 
 
tu---- seni avlayalı çok oldu...  niye ,yakala diyerek... kaçıyorsun benden...
ir---- nayıır nayır... öptürmem... 
 
tu---- gell,gecikerek.. marufun,diline düşmek istemiyorum... gidelim.. hadi... 
ir---- o kim miş.. sana laf ederse ,var ya.. ağzı yamulur... 
 
tu---- (elimi tutup ,kaldırdı beni... ) ireemm.. bana,bakma öyle.. masum masum..
 öyle olmadığını,ikimizde biliyoruz... dimi.. 
 
ir---- (sarıldım boynuna... ) çok konuşuyorsun, tuna... 
seni öpmeden bırakmayacağımı da, biliyoruz... dimi..
kazandın ya.. ödül ödül.. 
 
 öpmemi ,bekliyormuş sanki.. sıcak oldu, aniden.. 
böyleee, sırtımdan aşağı doğru yayılıyor ateş..
 
zorla çektim kendimi.. gözlerin ,içine bakarak... 
ir----   .. napıyorsuunn.. başımı döndürdün... ufffffff.. 
tu---- sabredemedin ki,uyarmıştım...seni.. 
ir----anladım kiii, ikimizde masum değiliz..
 
dudaklarımı... tekrar tekrar, öptü.. alnını alnıma dayayıp... 
 
tu----  o iş yaptığım, eskiden bu yana..tanıdığım birisi.. 
bize uymuyor diye... değiştirmeye hakkımız olmayan,bir yaşantıları var... 
ülkemizde, şehrimizde
gayri resmi ilişkiler ,olmadığını mı sanıyorsun... 
doğru yada yanlış.. savunmuyorum da.. 
en azından..eşleriyle..nikahlı,çevrelerinden  saygı görüyorlar...
kumaların,şiddete maruz kalanların .. olmadığını ,varsayabilir misin... 
bir daha, germe beni.. tek laf etme.. anlaştık mı...
 
ir---- ..................... yaa... 
tu---- iremm.. anlaştık mı.. 
ir----- ............... hımm.. peki.. 
tu---- hah şöylee... biz tatildeyiz,unutma... 
 
****

Hiç yorum yok: