Translate

13 Şubat 2012 Pazartesi

173. bölüm..


tuna dışarı çıkınca... sobaya odun attım... alevlere baktım bir süre.. 
sonra hoplaya zıplaya... mutfağa girdim... 
ir--- illede roman olsun,ister çamurdan olsun.. 
 hep yaptığım gibi ,oynuyorum yine... ritme göre.. 
nereden aklıma geldiyse.. roman havası .. 
her yanımı titretiyorum birde.. 
omuzlarım..ayrı, belim  ayrı.. 
yemekleri ısıttım... masayı donattım... bu arada... 
e tuna nerede kaldı... 
aldıklarımı görünce, ne yapacak diye de düşünüyorum.. 
dış kapıyı araladım.. yok.. kapayıp.. seslendim... 
ir---- tunaaaa.. neredesin... 
tu---- yukarıdaaa...  
koşa koşa çıktım merdiveni.. nefes nefese... 
ir---- tunaa.. ne yapıyorsun..
  hazine odasından ,başını uzattı .. 
tu---- gel, buradayım..
ir---- ne zaman çıktın... görmedim... elinde ki ne.. ne saklıyorsun senn.. 
elinde boru gibi.. uzun ,silindir şeklinde bir kutu  var.. . 
tu---- çok güzel oynuyordun ,bu arada.. seslendim de duymadın... 
bu ne tahmin et.. bakalım.. 
ir---- hımm, tabanca az geldi.. bazuka aldın... 
tu--- hah hah hah.. hayır.. 
ir--- müzik aleti mi.. 
tu---- hayıırr.. 
ir---- kılıç , tüfek falan mı var içinde... 
tu---- bilemediin... 
işte, bunu hayata geçirmek için.. gidecektim.. 
ir----- e buradaymış.. almadan mı gidecektin... bu her,neyse.. 
koymadı.. elinde tutuyor hala.. dolabı odayı kapatıp dışarı çıktık.. 
tu--- gel,aşağıda göstereyim.. 
aşağıya... inerken.. 
mutfak masası görünce... 
tu---- yemek mi hazırladın..
ir---- eveet.. 
tu---- yiyelim öyleyse... 
ir---- acıktım da.. önce ,bu ne onu söyle... 
tu---- anlatırım.. gel... 
masaya oturduk karşılıklı.. 
çorbamızı içtik... 
yemekleri koydum.. 
tu---- hani.. seni.. öğretmen olduğunda ,bir yere göndermem demiştim..hatırlıyor musun.. 
ir---- evett.. 
tu---- işte bu kutudaki..  ..yaptırırım dediğim.. o okulun planları.. 
çizildi.. onay .. ruhsat alındı.. yapımını üstlenmek için..,
üç firma başvurmuş.. adayları inceledik.. 
bir tanesini seçtim.. bu gece de,onlarla görüşecektim.. 
bu da.. burada değildi.. arabadan.. sen gitme diyince.. yeni,getirdim.. 
aç bak,istersen.. 
ir---- aaa, sahi mii.. ay kırışır falan.. ben ne anlarım çizimden.. tunaaa.. canımm.. çok kötü hissettim kendimi.. 
git hemen... lütfen.. 
tu---- (gülümsedi...)  izin veriyorsun ha... 
ir---- evet evet... çok sevindim.. çokk.. orada okuyacak çocukları ,düşünsene... sen bir tanemsin... nereye yapılacak.. 
tu--- yolun karşı tarafında ,uygun olacak  bir yerde arazi verdim.. epeyce geniş bir yer.. şimdilik lojman ve kalacakların rahatını sağlayacak sosyal alanlar  ,yapılacak.. bir yılda bitmesini şart koştum.. sen, mezun olduğunda hazır olacak,şekilde başka planlarım da var ... 
kalkıp.. boynuna sarıldım arkasından.. 
öptüm yanağını.. şap diye.. 
ir---- yağlıydı ağzım ama kusura bakma artık... 
tu---- (elimi tutup.. çekti beni ,yanında ki sandalyeye  oturdum... yüzümde dudaklarımda ,dolaştırdı bakışlarını.. ) 
beni, kaç kişi beklemiyor olsa.. asla bu manzarayı ,kaçırmazdım ama... çocukları düşününce.. 
bir daha ki ,sefere diyorum... 
 öptüm dudaklarını..arzuyla..  bilmiyorum ki..adamcağız.. öperse gidemeyecek.. 
omuzlarımı tutup.. 
tu---- iremm.. dur.. bir kaç saat sonra.. durdurmam tamam mı.. 
ir---- (gülümsedim)... tamam hayatım... 
kalktım.. yerime geçtim.. ama ikimizde yiyemiyoruz.. 
tu--- ben, şu işi halledip.. geleyim ... 
ir---- olur canım.. rast gelsin.... 
tu--- sağol.. 
tuna elini yüzünü yıkayıp.. planları aldı.. 
tu---- kapıyı kilitle.. anahtarı al,üstünden... ben, açarım.. 
köpekleri serbest bırakacağım...korkmazsın değil mi.. 
ir---- yoo.. korkmam... beni merak etme.. 
tu---- (gülerek.. yanağımı okşadı... ) hoşçakal... 
 kapıdan.... çıkarken..kolunu tuttum.. 
ir--- tuna dur..dur,  bekle.. 
tu--- niye..
koşup çantamdan , kalemle çakmağın
paketini aldım.. getirip uzattım.. 
ir--- bunu ,sana aldım bugün.. madem imza atacaksın.. bu kalemle ,at lütfen.. attığın tüm imzalar..hayırlı ve uğurlu olsun..
tu--- (duygulanarak açtı,paketi.. dolma kaleme ,çakmağa dokunuyor eliyle... ) çok teşekkür ederim.. sen almışsın madem, öyle olacaktır eminim.. verdiğim, vereceğim tüm kararların altına bununla imzamı atacağım.. 
(dolma kalemi cekedin,iç cebine koydu.. çakmağı da,koyacakken.. kapağını açıp,yaktı önce.. sonra iç kısma yazdırdığım yazıyı fark etti.. gülümseyerek kapatıp..cebine koydu.. yanaklarımı öpüp.. )
ben de,iremim.. 

Hiç yorum yok: