Translate

13 Şubat 2012 Pazartesi

168.bölüm..




başımı kaldırdım gayri ihtiyari.. o kadar normal ki..benim için.. 
 
 seslendim birden.. 
ir---- tuna ,hayatımm.. 
 
bütün sesler ,sustu anında.. tuna da şaşırdı,gülümseyerek.. bana bakıyor.. 
tabi ben  kırdığım potu.. anlayınca ,yutkundum.. 
 
tuna'' efendim ''diyince, bir nefes alarak.. başımı kaldırdım.. minnetle bakıyorum.. 
 
ir---- daktilomuz var mı.. saliha hoca için kullanmam,gerekiyor da..
tu---- var, hayatım... 
 
odadakilerin... kahkahalarını  duymalıydınız... imalı laflar da cabası.. gıcıklar işte.. 
ne var yani..kendileri ,eşlerine..hiç demiyorlar mı..
 
oy oyy.. yerim ben onuu... 
canım benim.. beni utandırmamak için.. o da hayatım dedi..
ben ,onu çok seviyorum yaa.. 
 içimden.. gidip öpsem ne olur  acaba..diyorum da, yapmadım tabi... 
 
gayet mağrur.. kalktım yerimden... hepsine bakarak.. 
ir---- iyi günler.. dedim.. 
tunaya da, başımla selam verip... çıktım odadan...  
 
artık benden sonra ne dedilerse..  kahkahaları koridoru inletiyordu... 
tunaya sataşıyorlardır mutlaka... 
 
"""""""""orada okuduğum bir yıl içinde.. beni her yalnız gördüklerinde..
''tunaaa... hayatıımmm..''diyerek..  dalga geçtiler benimle.. 
sonradan.. alıştım bende ,gülüyordum..artık... """""""""
 
*****
 
amfide ki.. boş koltuğa oturuncaya kadar kalbim çarptı.. 
diğer arkadaşlar neredeler diye ,bakındım etrafıma.. 
 
yanlış yerde ve derstemiyim diye sordum yanımda oturan kıza...
doğruymuş.. görmedim demek ki.. 
 
tanıştık kızla.. benden büyük sanırım... 
ir---- benim adım irem.. 
---- benim de tülay..( ileride gezinen kızı işaret ederek... ) o da kardeşim nilay... 
ir---- memnun oldum tülay.. iki kardeş ,aynı sınıfta.. okuyorsunuz.. nasıl oldu bu... 
 
---- ben çalışıyorum aslında.. üniversite mezunu olunca, maaşın artıyor ya.. onun için okuyorum..
nilay çok idaalisttir.. tek hedefi burasıydı... çok çalıştı..
 ama ben ondan daha çok puan aldım .. e  delirdi... tabi.. 
 
ir---- hah hah hah.. 
----- onun için burada ,yanıma gelmemeye özen gösteriyor.. 
fizik olarak.. benzemediğimiz  için... kurtarıyor.. 
sen tuna hocayla evlenmişsin sanırım...tebrik ederim... 
 
ir---- evet, sağol.. 
---- bir dedikodunuz yapıldı ki.. hiç sorma... ben bile .. vay be ,kıza bak ..dedim.. 
ama görüyorum ki..
yanılmışım... 
 
ir---- tahmin ediyorum.. tülay.. o yüzden ,evlenmemiz acele oldu.. sen nerede çalışıyorsun.. 
eviniz nerede.. 
----  gişe memuruyum.. babam da.. gar müdürü.. lojmanlar var ya.. paksoyun karşısında.
orada oturuyoruz... dört kişiyiz ,ev küçük ama yetiyor bize...
ir---- hıı, yakınmışsınız annemlere ve bize... Adanalıya benzemiyorsun... nerelisin.. 
 
---- Akşehirliyiz.. babamın görevi dolayısıyla.. gezdik hep.. beş yıldır buradayız... 
ir----peki çalışma saatlerin nasıl ki, buradasın... 
 
---- vardiyalı çalışıyorum.. gece çok kalabalık olmadığı zaman ,derslere bakıyorum.. 
saat üçte eve gelip yatıyorum... 
ir---- zor olmalı.. neyse ki, çalıştığın yer ve lojman yakın... 
---- beş yıldır, alıştım artık..  yakın ama..babam,alıyor yine de... 
ekonomik özgürlüğüm herşeye değer,irem.. babama da, yardımcı oluyorum hem..
 
ir---- sabah neyle geliyorsunuz.. 
 
---- işte o ızdırap ,resmen.. otobüs, tıklım tıklım oluyor..bir servis ayarlayacağız.. mecburen..
iki arkadaşımız daha var.. beraber geldiğimiz...
 
ir---- biz çiftlikte kalmadığımız, zamanlarda.. gelirken.. beraber gelebiliriz.. eğer isterseniz... 
----- tuna hocayla mı.. yok olmaz.. 
 
ir---- hayır, benimle.. telefon numaranızı yaz buraya.. bu da benim... haberleşiriz.. tamam mı..
---- tamam..ne iyi olur.. da... ücretini alacaksan.. olur..
ir---- (gülümsedim..) tamam tülay..tamam... 
 
tuna.. tüm karizmasıyla anfiye girdi.. gayet neşeli.. 
kürsüye geçtiğine... yeniden yoklama aldı.. 
okuyor isimleri.. işaret koyuyor listeye... 
 
sıra bana geldiğinde... 
adımı okumadan.. işaretini koydu.. 
 
elimi kaldırdım.. 
ir---- bir dakika... adımı okumadınız.. 
tu----( başını kaldırıp ) .. gördüğüm için, okumadım.. seni iyi tanıyorum ya... 
 
bütün herkes gülüyor..tuna ve bende dahil... 
deli bu ya... 
 
yoklama bitince... diğer gözetmenler derse girdiler... ikisi de.. yukarı oturdu... 
tuna öyle güzel anlatıyor ki... şiir gibi.. sıkmadan, örneklerle.. açıklayarak... 
sorular sorarak.. ilgiyi de canlı tutuyor.. herkes dikkatli olmak zorunda.. aniden.. soru 
gelebiliyor çünkü...
 
uykum var ... dalgın dalgın, notlarıma bakarken... defterin kenarlarına çizgilerde çiziyorum... 
tuna tülaya soru sordu... kızcağız bilemiyor..
 
elimi ağzıma kapayıp.. mırıldandım... cevabı.. ingilizce olarak..
tülay da, söyledi... papağan gibi.. 
 
tu----bir de, ne demek istediğini açıklarsanız.. 
tülay  kelimelere göre birşeyler söyledi de... yanlış...
 
tu---- peki tülay hanım oturun.. irem hanımdan, aldığınız kopya sizin de ..işinize yaramadı.
ona da yaramayacak.. eksi aldınız.. ikinizde...
ir---- aaa.. 
 
tunanın bakışlarını görünce sustum..anladı demek ki... 
itiraz anlamsız,birde kocam atmasın beni..dersten.. gözetmenlere rezil olmak da.. var... 
bir daha kopya vermek yok... yani.. belki,biraz.. yakalanmadan olabilir.... 
 
kendi kendime gülümserken... gözetmenlerden.. birisi.. aynı soruyu bana sordu...
cevapladım... açıklamasını da yaptım... hatta ukalalık edip.. gereksiz birşeyler daha anlatacakken...   
 
tu---- bu kadar açıklama yeter...oturabilirsiniz..
 
oturdum.. bilmiş bilmiş... 
 


Hiç yorum yok: