Translate

13 Şubat 2012 Pazartesi

167.bölüm..




ir---- hak etmediğim için... o kadın taktı bana.. evlenen senmisin,hergün ilk  ders benim .. sakın geç kalma dedi.. 
kendisi evde kalmış ya .. kıskanç n'olacak..
 herkese niye geç kalmayın demiyorsunuz dedim.. suçum  da ,bu..
tu----böyle, basit bir söz için.. dersten kalmana değer mi,irem..
 daha ilk günden.. ne diye itiraz ediyorsun.. 
tanımıyorsunuz ki,birbirinizi.. ne olacak şimdi.... 
ir---- ne bileyim ben... ama hakkımı yedirmem ona.. dersine de ,gireceğim..
tu---- susss... öyle kabadayılık sökmez ,burada... git ,saliha hanımın yanına.. 
konuş, anlat..ne dersen de.. ikna et.. 
mesele ,uzamadan tatlıya bağla... beni karışmaya ,mecbur etme... 
bu sefer,torpil yaptı lafını hazmedemem... 
anlıyor musun beni... senin bir yılın, benim kariyerim.. hayallerimiz.. çöpe gitmek üzere... 
saliha hanımdan, özür dilemem diyorsan... 
istifa dilekçemi  yazdım.. burada,masanın üstünde.. mustafa beye ver.. 
ben derse giriyorum... iyi düşün... 
yanımdan geçerken.. kolunu tuttum... 
ir---- dur.. bu sefer dedin... sen, bana ne torpili yaptın ki... 
tu---- tekrar sınava girmeni sağladım ya..  
o zaman istifa edecektim.. de,çatlak sesleri  mustafa bey susturdu.. ben izin verdim,sorumluluk ve yetki benim dedi.. 
karım olman ,seni savunmamı imkansız kılıyor..
ir---- o zaman da, şimdi de.. sana zarar  verdim  ,öyle mi.. hazırlık okusaydım keşke.. sen de benim yüzümden... 
tu---- gecikiyorum,geçmişi konuşmanın zamanı değil.. sen,şimdiyi düşün.. 
...bak, beni demiyorum.. kendini düşün..diyorum.. istediğin bu mu... 
gitmeliyim..
ir---- ben.. izinli miyim yani... 
tu---- hayıırr... yok yazılacaksın.. bir yıl mı. bir ders mi,önemli.. 
ir---- (gülümsedim...)  sen,önemlisin.. sen... hadi, git.. dersine...
tu---- (açtı kapıyı... ) şu an..beni değil.. hayallerini önemse..ben öğretmenim.. istediğim her şekilde ,her yerde ders veririm..
sicili.. kariyeri boşver diyip,çalışmayabilirim bile.. yani, buraya mecbur değilim.. ama sen mecbursun.. 
çıktı dışarı.. 
ben de, arkasından çıkıp.. kapıyı örttüm..
 *****
öğretmenler odasını bulup... kapıyı tıklattım... bir kaç öğretmen oturuyor...
 saliha hanım da var.. hepsi bana baktılar... 
selam verip ,yaklaştım...
ir---- hocam biraz konuşabilir miyiz.. 
sa---- (önünde duran ,dosyayı kapattı...bana bakarak.. ) ne konuda... 
ir---- saliha hocam, ben sizden özür dilemek istiyorum... 
bahane etmiyorum da.. okula daha bu sabah geldim... 
gergindim sanırım... dediğinizi, yanlış değerlendirdim... afedersiniz....
sa----- çok geç,verdiğim kararlardan geri dönmem.. 
ir---- (içimi çektim... yüzüne bakarak..)  benim de geri adım attığım ,pek görülmemiştir..fikrim değişmediği halde.. sizden özür
dilemek ,kolay mı sanıyorsunuz...  bir yılımı aldığınız için,öğretmenliğe bir yıl geç başlayacağım.. 
okumak için,ölümü göze alan .. ben... 
aydınlatamadığım  gençlere karşı, kendimi sorumlu hissedeceğim... 
ya siz ,ne hissedeceksiniz acaba.. çok merak ediyorum... 
zamanınızı aldım... kusura bakmayın.. 
diğer öğretmenlere de, başımla selam verdim... 
dönüp ,kapıyı açtım... 
sa----- dur... 
ir---- efendim...
sa----- asistanım olacaksın ve dik kafalı cevaplar vermeyeceksin derste... 
dışarıda, şimdi ki gibi.. özgürce konuşabilirsin... ama tamam demeden söyleyeyim..
. zamanını alırım.. şikayet etmeyeceksin.. 
ir---- (gülümsedim...) okulda ki, zamanımı alabilirsiniz... 
saat beşten sonra,bir dakikamı bile vermem....sonrası iki kişiye ait.. sadece benim değil ...
kabul ediyorsanız.. ben varım... 
ifadesiz yüzü kıpırdadı..gülümsedi mi ne.. hayal mi,gördüm yoksa..
sa----- bir de,pazarlık mı yapıyorsun.. yani.. 
ir---- şikayet diyince,önceden şartlarımızı konuşursak... iyi olur diye düşündüm.. 
size,hayal kırıklığı yaşatmak istemem.. 
söz veriyorsam , mutlaka başaracağım  demeliyim...  
sa----- dosyana baktım...karakterin ile ilgili,bir not düşülmüş... seni o  yüzden,affediyorum.. . 
Türkçe öğretmeniniz.. aynen şöyle demiş... 
''her görevi,zorlansa da.. kendisi için,  fırsata çevirir..yaratıcıdır..  hayali geniş ,kalemi .. hitabı..kuvvetlidir.. 
ikna kabiliyeti ,yüksek olması nedeniye... hayali olan öğretmenlik mesleğini de,başaracağına inancım sonsuz.. 
engellemelere karşı  asi ve aşırı tepkilidir.. ''
ir----(gülerek... ) size teşekkür ediyorum.. affettiğiniz için.. 
not için de.. ne diyebilirim ki.. çok doğru bir analiz yapmış .. demet hanım.. 
girmem gereken ,bir ders var.. çıkabilir miyim.. 
sa----- çıkabilirsin...de.. ders bitmek üzeredir.. 
ir--- peki,birşey rica edebilirmiyim sizden.... 
sa---- evet nedir.. 
ir---- beni ,sınıfa tekrar kabul ettiğinizi  duyduklarında.. eşimden dolayı.. olduğunu sanacaklardır..
lütfen gerekli açıklamayı yapar mısınız.. arkadaşlara.. onu, zan altında bırakmak istemem.. 
sa----- hımm... peki.. yaparım.. 
diğer ,ingilizce hocalarından galip bey.... ''dişli bir meslekdaşımızın, olacağını bilmek güzel..ben
de, ikinci dönem için istiyorum seni..''
ir---- teşekkür ederim, güveninize.. ama şimdiden söz vermem .. yanlış olur sanırım.. 
kimbilir belki sizin dersinizden de, atılmamı beklemeliyiz.. 
hepsi gülmeye başladılar.... 
iki hoca daha geldi... odaya... konuşmalar arttı... 
beni gören.. diğerlerine soruyor.. ne olduğunu..
sa---- irem kara..otur..derse yetişemedin..
oturdum ,saliha hocanın yanına..
gösterdiği yerlere, bakıyorum.. 
sa-----bak, şu iki konuyu detaylı olarak.. hazırla..
yarından sonra..  istiyorum.. a 4 lere ,daktiloyla yazacaksın..
tuna da, girdi içeri... kısa bir an bakıştık.. benim orada oturuyor,olmamdan.. rahatladı sanırım... 
" merhaba arkadaşlar.."  diyerek.. elektirikli çaydanlığa doğru gitti... çay dolduruyor... 
içerisi tam anlamıyla doldu..birkaç dakika içinde..
 kimisi sohbet ediyor, kimisi sigara,çay muhabbeti yapıyor..
uzun masada ,oturacak yer kalmadı.. 
saliha hoca, hala anlatıyor.. genel hatlarıyla asistanlık meselesini.. 
tuna ayakta kaldı, demek onun yerini almışım... 
bize de,uzak duruyor ama tam karşımızda... izlediğine eminim..
başımı kaldırdım gayri ihtiyari.. o kadar normal ki..benim için.. 


Hiç yorum yok: