Translate

13 Şubat 2012 Pazartesi

166.bölüm..




yayladan ininceye kadar.. ben biraz daha uyumuşum.. güneş yeni doğuyordu.. 
 
eve gelince ayıktım tabi..  burada yağmur yok.. hava pırıl pırıl.. 
 
yukarıda , aceleyle... hazırlanıyoruz..
tuna traşını olurken.. ben giyindim... 
sonra o giyinirken.. ben saçlarıma şekil vermeye çalıştım.. 
baktım olmuyor.. topuz en iyisi dedim...
tu---- irem hazırım ben... 
ir---- banyodayım.. ne diyorsun... 
saçlarımla boğuşurken... kapıya geldi..
 
tu---- hazırım demiştim... 
ir---- ben de,olacağım hayırlısıyla şunları toplarsam... tunaa... griler çok yakışmış yine.. 
tu---- sağol canım... irem... zorlanacaksan... kestir saçlarını.. 
 
topuzu mu.. yapınca.. döndüm... 
ir---- (gülümseyerek...) canıım... şimdilik gerek yok.. acele ediyorum diye.. oldu.. 
(bluzümün yakasını düzelterek ) hadi gidelim.. 
 
tu---- yaa,çok güzel oldun yine.. ruju sürmesemiydin ki...
ir---- tunaa.. deme böyle.. 
 
odaya girip.. cekedimi giydim... 
çantamı  kitabımı da.. vestiyerden.. alınca... 
ir----  sen de, çok yakışıklısın.. bakayım,yüzük parmağında değil mi.. 
tu---- hah hah hah... 
 
*****
 
okulun park alanında durduğumuzda.. herkes...bize bakıyordu sanki... 
çiftlik evine gidip.. benim arabayı alamadığımız için.. öğlen de.. beraber gideceğiz.. mecburen..
 
tu---- irem.. başarılar.. hayatım.. 
ir---- sağol.. sana da,kolay gelsin... 
 
deriinn bir nefes aldım..
.. indik arabadan... 
yan yana yürüyoruz... binanın kapısına gelince...
 
tu---- ben yukarı çıkıyorum.. derste görüşürüz... hıı,ireemm.. para aldın değil mi..
ir---- var var.. bayılmadan.. içeri girseydim... 
tu---- sakın ha.. sakin ol.. kocacığın dayanamaz sonra.. öptüm.. seni..
ir---- bendee.. 
 
****
 
ilk ders.. Türkçe.. dersliğe girdim...40 kişiden, bir alkış koptu... herkes sınıftaymış.. meğerse..
 
ir---- günaydıınn... 
----- günaydııınnn... hoşgeldin.. 
ir---- hoşbuldum... 
----- vay kız,iremmm... neredesin sen... 
----- nerede olacak.. balayında... 
 
yerime otururken..arkama dönüp.. " hepinize ... merhaba arkadaşlar... "
merhaba dediler bana ama kim demeyin... 
... unutmuşum sanki yüzlerini.. yada bakamadığımdan  olabilir..
 
----- tuna hocayı kapmışsın.. ne zaman ayarladın kız... 
ir----saçmalamayınnn..  .
kitabımı, not defterimi kalemimi koydum masaya...
 
---- şişttt.. yeni hoca geliyor... 
ir---- eskisine ne oldu...
---- tayini çıkmış... bu  kızkurusu..da,.çok tersmiş..   öyle dediler.. 
 
kısa boylu..  kara gözleri.. felfecr okuyan bir kadın girdi içeri... çok da ciddi..
tayyör giymiş... tipik idealist hoca..40 lı yaşlarında sanırım... 
kürsüye  yürürken... oturun dedi.. 
 
çantasını kitabını bırakıp... 
---- adım saliha kuzgun.. . kendinizi tanıtın.. sağdan başla... 
 
arkadaşlar sırayla kalkıyorlar... bende dikkatle dinleyip..bakıyorum.. hepsine..
öğrenmek için... 
bana geldiğinde ayağa kalkıp... 
 
" irem kara.." dedim oturdum.. 
----- evlenen sen misin... 
 
kalktım tekrar.. 
ir---- evet efendim...
----- (şöyle bir süzdü beni..)  her sabah,ilk ders benim.. sakın geç kalma... almam içeri..
 
ir---- (sinirlendim, gülüşme sesleri ,mırıltılar gelince...  ) kalmam efendim... 
geç kalmamak .. tüm arkadaşlarım için ,geçerli bir konu değil mi.. 
bana değil de, herkese söyleseydiniz... 
bazı kendini bilmezlere de.. gün doğmazdı.. diye düşünüyorum...
 
----- otur yerine.. bana, akıl mı veriyorsun... 
 
ir---- hayır, ne münasebet... ne haddime.. efendim.. 
evlendim diye,geç kalacağımı ima eden sizsiniz... 
 
----- çık dışarı... hemen.. 
ir---- neden... 
----- ayrıcalıklı davranacağımı, düşünme sakın.. bana karşı gelirsen.. atılırsın.. 
 
ir---- ben de, ayrıcalığımının  olmadığını düşünüyorum.. 
size , karşı gelmedim.. atılmayı da hak etmiyorum... 
 
----- ona ben karar veririm... çık.. 
ir---- çıkmıyorum... 
 
oturdum yerime... 
sinirlenmişim zaten... elim ayağım titriyor... sınıf ta hava gerilmiş... çıt çıkmıyor... 
saliha hoca.. kürsüye gidip...  deftere birşeyler yazdı... 
 
tahtaya geçti... ders anlatmaya başladı... bizde not alıyoruz... 
ilk ders bitene kadar.. hiç susmadı... 
 
sonra  biz dışarı çıkarken.... 
----- irem kara.. bir daha dersime girmiyorsun... ağzınla kuş tutsan ,dahii.. 
benim dersimden kaldın.. 
 
ir---- nasıl olur... bu ne sabit fikirlilik.. benim okumak için ,nelere katlandığımı ..biliyor musunuz...,
bir yılımı harcatamam.. ne gerekiyorsa ,yapacağıma emin olabilirsiniz... 
kuş tutmam lazımsa, onu da tutarım.. görüşürüz .. hocam... 
 
çıktım kapıdan.. merdivenin basamaklarını.. inerken.. 
herkes,üzülme diye teselli edici laflar ediyor... 
canım sıkılmış zaten.. bahçeye çıktım... taşların üstünde yürürken..sakinleşmeye çalışıyorum..
ders proğramına bakmıştım..... on dakika sonra.. tunanın dersi var.. 
 
idare binasına bakarken..
üçüncü katın penceresinden... bana bakan ,tunayı gördüm... 
haberi duymuş sanırım.. halinden belli..
 
bir kız yanıma yaklaştı..
---- merhaba.. irem sen misin... 
ir---- evet.. 
----- ben de, nazlı.. tuna hocam sizi,çağırmamı istedi de.. kendi odasında olacakmış. 
tebrik ederim bu arada.. 
ir---- sağol nazlı.. 
-----  irem.. bekletme istersen.. amfide ,derse gireceğiz ya.. tuna hoca çok titizdir , ders konusunda.. 
 
ir---- tamam.. görüşürüz..
 yürüdüm... hızlı hızlı... 
 
merdivenleri çıkarken,  yanımdan geçen hocalar.. selam verip.. tebrik ederiz diyorlar.. 
bende teşekkür ediyorum.. 
 
üst kata gelince.. tunanın odasını buldum.. kapıyı tıklatıp.. içeriden gelen sesi duyduğumda... 
açıp girdim... 
 
oda da geziniyor.. başka kimse de yok... 
sessizce masanın kenarına dayandı, bana bakıyor... 
bende.. ellerimi arkada birleştirdim... ona bakıyorum... 
 
ir---- ee.. niye çağırdınız beni.. hocam..
tu---- hoca deme bana.. derste değiliz.. saliha hanım çık demiş..  niye çıkmadın .. 

Hiç yorum yok: