Translate

12 Şubat 2012 Pazar

155. bölüm..


kapıyı açıp... içeri girdiğimizde... her yer pırıl pırıldı... 
ir----tunaaa.. kim temizlik yaptı..
tu---- annen yaptırmış... sağolsun.. sana kıyamamış... 
eşyalarını .. yerleştirmiş.. odadaki  dağınıklığı da ,kaldırmış..öyle dedi.. 
ir---- hii, nereye.. dolaba nasıl sığdırmış ki..... 
tu---- gel bakalım... sığmamış da.. dolap almışlar... 
ir---- aaa, nereye koymuş... 
yatak odasına.. 
var olan dolabın aynısından... bir tane daha alınmış.. dört kapaklı... boydan boya
 duvar dolapla kapanmış.... 
açtım hevesle... 
işte budur... canım annem... nasılda tertipli katlanmış, asılmış herşey.. askılarım da özel... 
elimi değdirdim... hepsine... gelinliğim, duvağım... mantom,montlarım...
kıyafetlerim...kazaklarım... gömleklerim.. ütülenmiş birde...
ayakkabılarım, çantalarım... diğer tarafta... eski, yeni bütün eşyalarım.. evdekiler de dahil... 
burada... 
ir---- tunaa.  şuraya bakk... çok güzel olmuş.. dimi...
tuna da... kalın iki kazağını aldı, kendi dolabından... 
gösterdiğim tarafa bakarak..
tu---- olmaz mı, yorulmuşlar o kadar... zaman olmadı ki, alalım..
bari,parasını vereyim dedim... ama yok dediler.. 
ir---- (kollarımı boynuna dolayıp.. )alırlar mı.. hayatım.. babam... hadi hadi.. demiştir.. doğru mu.
tu---- (sarıldı belime gülerek... ) doğru... ama ben sevmiyorum.. borçlu hissetmeyi.. 
ir---- bizde sevmeyiz.. sende almamıştın yüzüğün parasını... 
borçlu hissetme konusuna girersek, hiç çıkamayız.. biz artık,aileyiz.. sağolsun, almışlar.. 
ve bu kadar para konuşmayı da sevmeyiz... 
tu---- hıı, ne  seviyorsun... 
ir---- (mırıldandım...)  senii.. 
tu--- (dudaklarıma yaklaşırken...beni geri geri yürütüyor,bir yandan da... ) sen ne demiştin,aşağıda.. 
ir---- (yatağın kenarında durup... güldüm ) hiççç... tunaa... birşey diyeceğim.. ama bozulma.. 
tu--- (hafifçe kaşlarını çattı....)  nee.. 
ir----( gülümsedim... ) gideceğimiz yere kadar sabır et.... birşey yapmak istiyorum... tamam mı.. sorma da, sürpriz ... 
tu---- (kaşlarını kaldırdı...) hımm..peki.. şuuu, diğer tatsız ..sürpriz gibi olmasın ama... 
ir---- (öptüm yumuşacık.dudaklarını... ) olmayacak.. hayatım.. beni biraz yalnız bırakır mısın... 
yün fanilalarımızı alacağım da...sen yine gülersin falan..benim de.. tepem atar... 
tu---- (gevşetti kollarını... ) peki, iremimim.. ne istiyorsan al.. ben de, oturma odasına bakayım... 
ir----  videoyu da, alalım mı..film seyrederdik.. yarım kalmıştı ya..
tu---- orada da elektrik yok ki.. yine de seyretmek istiyorsan.. seyrederiz..
bak ne diyorum....gitmeyelim bu gece... eşyada götürmemiş oluruz...
sabah erkenden giyinip gidelim... ..ne dersin.. 
hem babanın dediklerinden sonra... üşürsün diye de,korkuyorum... 
manzara süper de..gece göremezsin nasılsa..  
ir---- hımmm... peki, olur... benim sürpriz içinde iyi aslında.. şimdiii... yemekleri getir öyleyse..
bende anneme teşekkür edeyim... tamam mı... 
ayakkabılarını giyerken... 
tu---- tamam... istediğin bir film varsa söyle... onu da alırım.. karşıya açılmış.. yeni bir yer..
ir----- sana bırakıyorum.. konuyu... sen, seç.. 
tu---- gerilim olsun öyleyse.. 
ir---- çerez ve birada isterim..patates kızartayım mı... hıı,  patlamış mısır da, yapabilirim.. 
tu---- (gülerek..)  iyi yap... yarım saat sonra , seans başlar.. ona göre.. dikkat et... kapıyı kimseye açma... 
anahtarım var.. benim.. 
ir---- tamam.. tamam... 
****
******
tunayı gönderdikten sonra... oturma odasına bakıp.. 
hevesle mutfağa girdim... bütün dolaplar elden geçirilmiş.. 
benim mutfak takımlarım da,yerleşmiş..
tezgaha yaslandım.. bir yandan patates soyarken.. bir yandan da.. yağı koydum ocağa... 
şarkı söylerken de... oynuyorum .. kendi kendime..
yani, benim mutfaktaki halim bu... 
hazır,içim de rahatlamış .. 
tunam temize çıkmış.. canım, yardımsever kocam benim... bir tanem o ,benimmm... 
ir---- çapkınım hovardayım... yirmidört ayardayım..
her gece bir bardayım... hayda hayda..di hayda..
bugece bardaaaaaa..gönlüm hovardaaa.. 
çalsın sazlar oynasın kızlaarrr... 
ayyy telefoonnn... unuttum.. neyse patatesler kızarırken... konuşurum... anacığımla... 
çamaşır makinasını da çalıştırırım...yıkanacaklar var.. madem gitmedik.. kurur hiç olmazsa..
merdaneli...şanzımanlı arçelik...bir numaraaa..yıkar ,sıkar suyun zerresini bırakmaz..
(....onun gibi,kıvırarak..taklidini yapıyorum birde..) 
ho ho hoverrr.. süpürür döver.. her yeri temizleyen, hover hover..hoveer..
(patatesleri kurulayıp.. yağa attım...) 
necla abla ,süpürdü herhalde... tertemiz olmuş evim.. 
 kabukları çöpe koyup... kuruladım elimi.. 
telefon numarasını çevirip... oturdum.. koltuğa.. birde sigara yaktım... 
ir---- anneemmm... 
ne---- efendim kuzumm..sürprizimi beğendin mii.. hııı..
ir---- çookk...ellerine sağlık, canım benim..zahmet etmişsin.. bu halinle yordum,yine seni.. 
dolap için de, teşekkür ederim... harika olmuş.. 
ne---- ne demek .. ne demeekk... çeyiz serdim diyelim..
. onlar ortada kalmıştı, öyle ..huzursuz oldum..
neclayla.. iki günde halettik...çocuğum için,yorulurmuyum.. hem ne varmış halimde..
iki de bir hatırlatmasana... 
doğuma gidene kadar,üstüme kondurmayacağım hamileliği..
ir---- canımm.. sağol..mahçup oldum,inan ki..
ne--- olma kuzum, sen iyi ol yeter.. siz daha gitmediniz mi..
ir---- soğukmuş ,elektirik de bağlanmamış daha... sabah gideceğiz..inşallah.. 
annee.. patates kızartıyorum... yanıyor sanırım.. hoşçakal, babama selam söyle... kapıyorum..
ne---- tamam..kapat hadi.. görüşürüz...
kapatıp... koştum .. mutfağa.. 
neyse.. nar gibi.. kızarmış...aldım tabağa.. diğerlerini, attım.. 
mısırı patlatacağım...
tencereye, yağı tuzu.. mısırı koydum.. 
patlattım.. sallayarak... kocaman bir kase,oldu... 
hevesle hazırlıyorum.. 
orada seyredeceğimiz için.. 
oturma odasındaki.. büyük sehpanın üstüne.. bembeyaz bir örtü örttüm.. 
iki peçete, iki çatal.. 
çekoslavak malı.. incecik yemek takımımın.. iki tabağını aldım.. iki de ,kristal bardak.. 
yerleştirdim zevkle... odadaki, ayarlı anahtarı kısarak..ışığı iyice azalltım.. 
gecenin sonuna doğru ,yapmayı planladığım sürprizi düşününce kıkırdadım...
beni, görünce tunanın bakışlarını hayal ediyorum... çok sevinecek ..çook..

Hiç yorum yok: