Translate

12 Şubat 2012 Pazar

154.bölüm..


 
 
ani bir kararla,buruşturdum,avucumun içinde... yere, fırlattım.. 
 
"gidiyor muyuz "dedim... gülümseyerek...
 
tu---- (hayretle baktı... hareketime... ) evet.... otur hadi... 
 
bindik arabaya... gidiyoruz ağır ağır, tekerleklerin baskısıyla ..sıkışan çakılların sesi geliyor..
 
tu--- ee..sormadın.. 
ir---- sormaktan vazgeçtim... sana güveniyorum... 
o kağıdın burada olmasının,mutlaka geçerli bir nedeni vardır...
 
tu----(döndü bana...) irem doğru mu,söylüyorsun... 
çünkü kim ve niye olduğunu hiç,öğrenemeyeceksin.... 
 
 
ir---- dedim ya,sana güveniyorum... hiii, annemlere aldığımız hediyeyi..
aldık mı.. 
tu---- arabada hayatım... güvenin için de, çok sağol.. 
benimle ilgili olmadığını ,bil yeter... anlaştık mı.. 
ir---- hımm,olmadığına emindim zaten... 
kadın doğum uzmanı,sana birşey yapamaz.. 
 
gülerek...baktı bana...sonra, ana yola çıktık... 
 
annemlere gelene kadar .. çok konuşmadık... benim içim çok rahat değil açıkcası..
 dedim ama..sıkıntılıyım hala..belli etmemeye çalışıyorum güya.. 
çok başarılı değilim ne yazık ki..yüzümden anlaşılıyordur mutlaka..
 
araba durduğunda..
kemerimi açarken... elimi tuttu.. 
tu---- irem, bana bak... 
ir---- efendim... 
 
tu---- o şelaleden ve kağıttan kimseye bahsetmiyorsun.. tamam mı... baban,biliyor orasını ama..
yinede..
ir---- tamam canım... söylemem... 
 
tu---- dediğim gibi..diğer konuda...benimle ilgili değil... başkasının özelini kimse bilmemeli..
ir---- tamam dedim ya.. 
 
indik.. arkadan hediyelerini aldı... 
beraber.. bahçeyi geçip.. zile bastım.. 
 
annem açtı.. gülümseyerek.. 
ne---- hoşgeldiniz.. buyrun buyrun... ahmeett.. 
tu---- merhaba...
ne--- merhaba tuna... 
 
babam geldi o sırada... 
onunla da tokalaşınca.. tuna içeri girdi.. 
 
ama ben anneme sarıldım... kaldım.. konuşmuyorum da.. sokuldum boynuna... 
 
ne---- iremm.. ne oldu, kuzum..çok mu özledin beni.. hıı, bak bakim bana.. cannımm.. 
bende seni çok özledim... 
 
babam geldi, tekrar...
ah---- ama ben kıskandım.. 
 
ne---- kıskanç sende... 
ir---- nasılsın baba... 
 
kolumdan tutup... çekti kendisine.... öptü alnımı , sarıldı sıkıca... 
saçlarımı okşuyor... 
ah---- yavruummm.. senin yokluğuna alışmak çok zor...... çok özledim...
ne---- tuna yalnız kaldı... girelim.. hadi.. 
annem içeri gidince... kapıyı kapadım bir elimle... 
ir---- alışacağını mı ,düşünmüştün baba... 
 
anlamak ister gibi kaşlarını çattı...
ah---mutlaka bir gün yuvadan uçacaktın...
önemli olan gittiğin yerde, baba evini aramaman .. mutlu olmandı..
alışmak... senin mutlu olduğunu görüp..teselli bulmak manasındaydı.. 
.ben.. senin yerin, farklı demek istemiştim... 
 
tuna sesleniyor.. anladı tabi, birşey söyleyeceğimi.. ahmet abisine kıyar mı,hiç..
 
tu---- iremm.. gelsenize.. 
ir---- geliyoruz...
 
babam önde, ben arkada.. girdik salona... 
tuna ne yapıyorsun, der gibi,bakıyor... 
 
umursamadan.. annemin yanına oturdum... 
babam da, tunanın karşısına geçti.. konuşuyorlar..
 
annem kısık sesle... sordu..
ne---- durgunsun.. 
ir---- yoo.. hava değişikliği sanırım... okulu düşününcede... sıkılıyorum haliyle.. çok geri kaldım onlardan...
 
ne---- e sebep olan, yardım da eder nasılsa..aç mısınız.. 
 
ir---- ben acıkmadım.. sen nasılsın.. kimleri gördün.. anlat bakalım.. nermin hanım... 
ne---- kahve yaparken konuşalım, gel mutfağa... tuna açmısın..yemeğim var.. hemen hazırlarım..
 
tu---- sağolun.. değilim.. irem aldıklarımızı versene.. size layık değil ama.. bir anı olsun istedik... 
 
ben kalkıp poşetten çıkardım.. iki paketi... birisini anneme, diğerini babama verip.. öptüm ikisini de... ..
ne zahmet ettiniz diyip açıyorlarken... 
 
ir---- kahve içermisiniz... 
hepsi içeriz dediği için... ben mutfağa gittim.. 
içeriden sesleri geliyor.. çok beğendiler ,ipek seccadeleri.. 
 
kahveyi karıştırıp..ocağa  bıraktım..... filcanları koydum tepsiye... 
abimden olduğunu tahmin ettiğim.. mektup zarfı.. yere düştü.. tepsiyi alırken... 
alıp,yerine koydum... bakmadan..
 
annem geldi o sırada... 
ne---- söyle bakim,neyin var senin... seccadeler de,çok güzel.. sağolun...
 
ir---- birşeyim yok dedim ya anne...güle güle kullanın... kardeşim nasıl,
karnın hala hiç belli olmuyor..biliyor musun.. azıcık kilo almışsın o kadar..
 
ne---- amin ( içini çekerek... ) yaa, gel sen bana sor.. ağırlaşmış hissediyorum kendimi.. 
iyiymiş, ablası... yengen öyle diyor.. hı, unutmadan yıldızında ,çok selamı var sana...
 
saklama kaplarına yemek koyuyor... 
ir---- as.. ne onlar anne... 
 
ne---- yemediniz,içime sinmez ki.. mantıyı sen,çok seversin ya.. yaparken de, andım.. 
sevim ablamla ..yaptık dün.. 
onun da,çok selamı vardı size..
 
ir---- as..nasıllarmış.. 
 
ne--- bildiğin gibiler..dertliydi yazık...
...zuhali istiyorlarmış ,bir kaç kişi.. ablam bunalmış...
 enişte birisini tanıyormuymuş ne... 
bu olsun diyormuş.. zuhal ayrı alem.. okuyor daha kız.. 
ergün gelip gitti ,çocuk yine.. bu zuhal çok yaman.. ergünü arayıp..
abi, babama engel ol.. demiş.. kuzum, o da gelmiş hemen.. hızır gibi, valla..işi gücü rast gelsin.. 
önce ben evleneceğim.. baba .. zuhal için çok erken .. diyince.. 
zuhalde rahatlamış... ablamda.. halbuki hiç öyle bir niyeti yok.. çocuğun.. bitirip, gelsin ben kız bulacağım ona...
alide iyi ama... o bambaşka.. çok ciğer canlı...
 
ir---- iyi ki, zuhali ergün abi kolluyor... hayranım onların, kardeşliğine.. allah bozmasın... 
 
dolaptan.. samırsaklı yoğurduna...  salatasına kadar, çıkarıp koydu annem... 
zeytinyağlılar.. etliler.. gülümsedim, haline..
 ekmek bile koyacak baktım ki... 
ir---- anneee.. kaptırdın..  bakıyorum... dur biraz.. bu kadar yemeği kim yiyecek..
 ekmek alamıyacakmıyız..
sanki.. 
 
ne---- karışma da, kahven taşmasın.. yaylaya gidiyorsunuz, bu saatte..  
bu mevsimde.. bulunmaz birşey.. 
 
ir---- (güldüm..)  giderken alacaktık, canım... tuna mı, söyledi.. 
 
ne---- evet.. kekle, börekle olur mu... 
 
ir---- ben size kek verecektim bak.. unutturma sakın.. 
 
ne--- (gülerek..) hıh,muşmula.. senin kekine mi kaldık .. unutturmayacakmışım.. olduuu.. 
baba evinden alınır da, damat evinden alınmaz.. allah birbirimize muhtaç etmesin..
sen, kocana yedir o yapışık keki... 
 
kahveleri koyarken ,ikimizde gülüyoruz.. neşem yerine geldi biraz... 
 
ir--- hiçte bile.. gayet de, güzel olmuş... tunada çok beğendi.. 
ve vereceğim..
 itiraz edersen almam bunları... hıı,anne esma teyze selam söyledi... 
 
ne--- as.. oraya mı gittin.. 
ir---- (tepsiyi elime aldım..) .gelmeden,atla dolaştım biraz.. eve de uğradım, 
yarın köyden işçi gelecekmiş.. portakal için.. 
güllüyle,babası yoktu... 
 
ne---- hıı, öyle mi dedi sana... türemeyesice güllü bir halt yemiş.. 
sen evlenmeden bir gün önceydi.....tuna görmüş.. bunları.. ana kız,otobüs beklerken..
hasta demişler... alıp,doktora götürmüş.. 
nasıl ağlıyor,..eli böğründe geldi kadıncağız..
 babana da söyleyememişler..kahya da bilmiyormuş.. 
 
ir---- eeee... 
ne---- soğuyacak,kahveleri ver de gel.. 
 
"bekle " diyip..
içeri girdim... tunamm,canım benim.. nasılda bakıyor... 
babama verdim önce.. tunaya verirken... gülümseyip.. minik bir öpücük attım ,çaktırmadan..
tek kaşını kaldırıp... 
"hayırdır inşallah "dedi.. mırıldanarak... aldı kahvesini... 
 
ben, bizim kahvelerle mutfağa gidip.. kapıyı örttüm... 
ir---- eee... 
 
oturduk kahveleri içerken... 
ne---- kadıncağız.. benden,para istemeye gelmiş..kürtaj oldu güllü.. 
 
ir---- nee.. 
ne--- mevsimlik işçilerden birindenmiş, hemde.. 
neyse, çok üzüldüm ama kadın çaresizdi... verdim parayı... 
güllünün yanına döndüğünde.. para ödendi demişler.. kim,nasıl derken... ödeyeni tarif ettirince..
tunanın verdiği ortaya çıkmış tabi.. 
.babanla,hamza bilmiyor daha...bilmeyecekler de.. 
 
köye ,teyzesinin yanına gönderdi.. 
parayı vermek için... sizin çiftliğe  gitmiş.. esma..
tuna yok tabi... almamışlar..onlarda.. 
esma dönmenizi bekliyordu... 
işte böyle.. durum.. 
 
ir---- çok şaşırdım.. vay be.. güllüye bak sen... neyse, ben şu keki getireyim... 
 
gidip, tunadan anahtarı istedim... 
tu---- ben getireyim.. sen çıkma..
ir---- yok ya.. alırım.. ver ver... 
aldım anahtarı... 
 ******
arabadan.... keki,aldım... 
eve girerken.. gülşeni gördüm.. evlerinin penceresinde.. 
ir---- gülşeeenn.. 
sevinçle el salladı... 
---- iremm.. dur dur geliyorum.. 
 
koşarak inmiş.. nefes nefese geldi, sarıldık öpüştük.. 
 
ir--- ayy.. çok özledim senii.. 
---- bende seni,nasılsın kız..evlilik hayatına alıştın mı.. bu ne hızdı böyle...başımızı döndürdün..
ir---- valla öyle oldu.. bende anlamadım.. ama iyiyim.. sen  nasılsın.. bir gelişme yok mu.. 
 
---- amann ne gelişme olacak ki.. biz umutsuz vakayız.. nuriyle kapışmışınız hı.. arda söyledi.. 
ir---- hiç sorma gülşen...  nuri berbat etti.. herşeyi... sen niye evdesin.. 
 
---- işten çıkardılar... bir iki gün dinleneyim de... başka iş bakacağım.. artık.. 
ir---- üzüldüm..hayırlısı olsun...  annemden numarayı al, ara beni olur mu... 
 
---- olur.. ararım..hadi bekletme kocacığını.. 
ir---- yok ya... anneme şunu almak için çıktım... (kutuyu açıp.. verdim bir dilim )
annene selam söyle.. 
---- sağol, sende hadi görüşürüz...
ir---- tamam canım... 
 
****
 
mutfakta tabağa koydum ,kekin yarısını..
ah---- ireemm.. 
salona girdim... 
ir---- efendim baba.. 
 
ah---- hani arkadaşın tijen vardı ya... 
ir---- hangi tijeni diyorsun, sarışını mı.. esmeri mi... 
ah---- sarışını canım... dün...babası geldi,sizdemi diye...nerede olduğundan,senin haberin var mı.. 
ir---- hıh... tijen ,akıllarına geldi demek ..tesadüfen gördük ,İstanbuldaydı.. 
tabi,haberleri mi var ki..nerede olduğundan...  aslında,acıyorum ona.. 
 
ah---- yazık .. arada söyle istersen.. gördüğünü.. adam telaşlıydı.. 
ir---- karışmam ben baba.. kendi meseleleri..  onlar aralarında çözerler.. 
gelmesini istermişim gibi.. 
ah-- iyi ben söylerim..
 
tuna gülümseyerek bana baktı... .. 
tu--- biz artık müsade istesek.. 
 
annem hemen mutfağa gitti.. hazırladıklarını poşete koyacak... 
 
ah---- tabi tabi.. akşam olmadan.. gidin.. yolunuz açık olsun.. 
tu---- sağol abi..ilgilendiğin için.. 
 
ah---- ne yaptım ki, tuna... iyi ki gidip,bakmışım.. 
yağmur suyu ,bütün evi berbat edecekti yoksa.. 
bizim ustanın merdiveni işe yaradı... yapraklar, gideri tıkamış..
oraya sineklik teli koydum emaneten... 
 
tu---- bende onu diyorum ya... bırak, batarsa batsın.. eşya mı var içinde sanki..
ya başın falan dönseydi... çok dik orası..
 hem nasıl çıktın ,o kadar yükseğe.. 
 
ah---- niye  çıkmayayım.. canım..avlanırken.. nerelere kadar giderdik... 
irem hanım için, obruklardan kar aldığımı söylemiyorum bile....
ir---- ayy  aklıma geldi bak,yemedim ben onu... 
 
kalktılar ayağa... ben botlarımı giyerken .. konuşuyorlar... 
annem de tunaya elindeki poşetleri uzatıyor.... tuna gerek yok diyor...
annem ısrar ediyor... verdi zorla.. 
 
ah---- (gülerek...)  prenses ,yeni yağmış kar var .. gittiğin yerde.. görürsün.. yersin.. 
 
tu---- istemediğin kadar varmış ,hemde.. 
ir---- sahi mi.. nereye gidiyoruz biz ya... 
 
tu---- sakın söyleme abi..
 
ir---- (bilmiyorum sansın bari,sürprizini sevsinler yaylaymış işte ) babaaa... lütfeeennn... 
 
ah---- eldivenlerini aldın mı...ireme, kalpağımı ver nermin, emanet anahtarı da unutma..  
 
ir----  lafı değiştirme baba... 
annem içeriden kalpağı, getirmeye gitti.. 
 
ah---- tuna.. yayla evimizin anahtarını alın isterseniz, orada kalınmaz.. 
tu---- sağol abi, gerekyok.. kalacak yerimiz var.. manzarayı  ,evi.. görüp.. ineriz... 
 
ir---- (bu ne ..şimdi.. ne diyorlar anlamadım ki ) söylesenize ya... 
 
annem kalpağı başıma geçirip... kocaman yün şalı... kucağıma koydu.. 
 
ne--- dağ, bayır.. yayla...karlı bir yerde ev varmış... ne soruyorsun ki... 
madem söylemiyorlar... vardır bir nedeni.. 
hadi, güle güle gidin.. hasta olma sakın... 
ıhlamur,tarçın,karanfil koydum.. için,sıcak sıcak....
başka birşeye ..ihtiyacınız var mı tuna... 
 
tu---- (elindekileri göstererek...)  kaldığını ,sanmıyorum.. 
yarın yada pazar günü dönmemiz lazım zaten... 
sağolun.. iyi akşamlar .. size... 
 
vedalaşıp.. öptüm..onları... 
koşup.. tunaya bagajı açtım... 
tu---- (gülümseyerek...)  güvercinim...keyfin yerine geldi bakıyorum... 
ir---- gelmez miii.. 
tu---- o öpücük neydi.. peki,yanılıp..bende gönderseydim  ne olacak tı.. hıı.. 
 
ir----( kıkırdadım...)  yabancı mı canım.. ahmet abin, görmezden gelirdi.. seni.. 
beni, görmediği için..
sorun olmazdı yani...... 
 
bagajı , kapattı.... annemlere el sallayıp... yerimize oturduk... 
hareket ederken... 
 
tu---- demek,anneni görmen gerekiyor muş... yüzünün gülmesi için... 
ir---- (yanağından makas aldım...)  aman aman... sitemliyiz,bakıyorum..
 
tu---- yok  canım... normal tabi... özlemen.. 
 
ir---- tunamm.. hepinizin yeri farklı.. tabi,özledim onları daaa... 
ama sevincimin nedeni sensin... 
niye diye sorma.. çünkü,söylemeyeceğim 
 
tu---- hıı, nispet yapıyorsun...yani..  pekii, öyle olsun.. nasılsa öğrenirim...
ir---- hah hayyy... avcunu yalarsın, lafını hiç duymuşmuydun...
 
kendi evimize , gelince.. park etti... 
tu---- (imalı imalı,gözlerime bakarak...)  bunu yukarıda da, söylesene... tabi, cesaret edebilirsen... 
 
indim... gülerek... 
ir---- söyleriimm.. ne var ki...
tu----( elimi tuttu... ) ne yok ki...
 
 
kapıyı açıp... içeri girdiğimizde...


Hiç yorum yok: