Translate

12 Şubat 2012 Pazar

147.bölüm..


tu---- ( buruk buruk gülümsedi ) abii.. biz tanıyoruz onu.. karakterini de biliyoruz.. sen yeni fark ettin, demek ki..o hep böyleydi..
 ben karışıp, boşan diyemem.. ama boşanırsan da.. ufuk ve senin için..çok sevinirim ..  
  o değişmeyeceğine ,göre.. seninle tek görüşelim.. 
başka çare ,göremiyorum.. 
 
tuğ----- ( başı önünde dinledi )  neyse.. gelirseniz ,mutlaka haberim olsun... 
 
tu---- tamam, geldiğin için .. sağol ... çok naziksin.. bizde bekleriz... Adanaya.. 
zaten  geleceksin ya... 
 
tuğ---- (içiniçekerek ) gelmeyeceğim  tuna.. ben , topraklardaki hissemi .. satmaktan vazgeçtim..
okurken evlendim.. çalıştım .. kolay değildi.. 
ilk yıllarda sıkıntı çektiğimizi ,kabul ediyorum da.. o zaman.. sorumlu babamdı.. sen değil.. 
şimdi herşeyimiz var..iyi de kazanıyorum.. payımızı da alıyoruz.. standartların ,çok çok üstünde yaşadığımız halde.... 
anladım ki,neslişahın gözü hiç doymayacak.. 
o parayı ona ,yedirmeyeceğim... 
 
tuna gülerek... 
tu----bunu duyduğuma, öyle çok sevindim ki abi... ihtiyacın varsa.. olursa  söylemen yeter, hemen gönderirim ..  
abime de dedim ama o ısrar ediyor... 
 
tuğ---- sağol..ihtiyacım yok..tuna.. ben de,erene desteklerim seni dedim..
onun hiç olmazsa, satmak için.. geçerli nedeni var.. 
benim o da, yok.. 
neyse.. kafanızı şişirdim.. ... güle güle gidin,irem...birbirinize iyi bakın.. 
annene babana, halama selam söyleyin... 
 
ir---- sağol abi...as..  sende kendine ve oğluna iyi bak... 
 
tuğ--- (gülümseyerek... ) tunaa.. güle güle oturun.. yalınız da... 
senin  almana çok sevindim.. artık,gelmek için.bir nedeniniz var.. daha sık,görüşürüz inşaallah..  size, iyi yolculuklar... 
tu---- teşekkür ederiz ,abi.. 
 
tuğrul abi,kollarını açınca... tuna da dayanamadı.. sarıldı.. iki kardeş... 
 
ben yine ,gözleri dolu dolu.. bakıyorum... 
tuğrul abi... "hoşçakalın" diyerek.. aceleyle gitti.. 
 
 
**********..."arabayı çekebilirler" demişti bize.. 
meğerse arabada ,neslişah da varmış ...
 tuğrul abi.. "sen gelme ,otur ..yine karıştırırsın ortalığı "demiş de..  neslişah hanım ..çok kızmış ..
 
bende,çok sonra duydum.. hemde ne haldeyken...
 hala onu beklettiğimizin ,hesabını sormaya çalışıyordu... işte o zaman ,tuğrul abinin çektiklerini daha iyi anlayıp...gerçekten çok acımıştım.. **************
 
*****
 
tuğrul abinin gelişiyle ilgili, birşey konuşmadan...
bizde.. 
dükkanlara bakıyoruz... 
 
tu---- annenlere birşey alalım... senin ,istediğin birşey var mı...
ir---- yok.. burada parfüm,içki  ve sigara var ağırlıklı olarak... onlara uygun değil, yani...
tu---- kendimize alalım öyleyse... 
 
mağazadan içeri girdiğimizde... kolejden arkadaşım tijeni gördüm sanki... tuna tezgaha yaklaşınca..
ir---- bir dakika..geliyorum... diyerek.. 
tijene,benzettiğim genç kızın yanına gittim... 
 
ir---- tijeeenn...
döndü.. şaşkınlıkla..
---- ireemmm... 
sarıldık.. tabi.. 
 
boylu poslu... sarışın.. çok güzel bir kızdır...  
 Adana her zaman sıkmıştır onu... dar geliyordu da,ona.. 
konuştuk biraz..
 bu tijen.. çok zengin ve şımarıktır... evden kaçıyormuş... ay ne güldüm,duyunca
 
ir--- e nereye kaçıyorsun ,hemde uçakla.. 
 
---- gülmeee ... annemle babam ayrı ya.. benim nerede olduğumu umursamazlar bile... 
 benimkini , şutladım... bunalım takılıyorum, biraz önce geldim,bende.. 
..bir kaç hafta, İstanbulu  gezeyim de... 
uludağa kapağı atmayı, düşünüyorum.. tercümanlık yaparım.. ne bilim  işte..... değişiklik olur dedim.. 
 
ir---- sen ve çalışmak... birarada düşünemeyeceğim, iki kelime... paran mı yok ,kızım... 
 
---- vaarrr... istemediğim kadar hemde.. annem ayrı veriyor, babam ayrı... 
benim,ne istediğimi hiç soran yok ki... birazcık sevgi istiyorum.. halbuki... neyse boşver beni.. 
senin ne işin var.burada....nasıl bıraktı ,nermin teyze seni..  tek başına..
ahmet amca mı getirdi yoksa.. 
 
ir--- (güldüm ) yok.. artık nermin teyzen karışmıyor bana... evlendim.. gel ,tunayla tanıştırayım seni..
 
---- ayy,adı tuna olanlardan korkarım.. ben..
ablamın bir arkadaşı vardı, tuna adında... o olmasın sakın... psikopatın tekiydi..
yok yok.. o falandır da...başımı belaya sokmayım... bana da asılmıştı .. tanışmak istemiyorum... 
 
girdim koluna..
tunaya doğru, yürütüyorum... 
ir---- ablanın arkadaşı olamaz o... tijen ,kocam diyorum ya.. psikopat olsa bilirim herhalde... 
bak, eğer senin tanıdığın tunaysa.. 
 
---- ingilizce konuşurum...
ir---- olmaz ,biliyor.. anlar...ingilizce bir şarkımız vardı ya bizim,onu mırıldan... 
 
---- ayyy.. o da biliyordu... bırak,beni  iremm.. 
ir---- hadiii.. bak şu yakışıklı işte... (seslendim ,kasada duran tunaya... ) tuna bakar mısın... 
 
tuna döndü... elinde koca bir poşetle.... 
 
tijene baktım... gözlerinde kalp görünür ya ,çizgi filmlerde... 
tijen,tunaya aşık oluyor... aa deli mi,ne... 
 
ir---- şişt.. tijen kendine gel... evliyim dedim, anladın dimi.. paralarım seni.. 
 
---- (gülerek ) pardon ya... (tunaya elini uzattı... ) ben tijen,iremin arkadaşıyım...
tu---- memnun oldum ,tijen... ben tuna.. 
 
ir--- eveett.. o mu.. 
---- keşke olsaydı... 
 
ir---- tijeennn...yok ol.. evinden kaçıyordun,sen... hatırlatırım yani...
 
---- tuna, iremin samimi arkadaşı olmasam........
ir---- iyi ki.. onu biliyorsun... 
 
tuna gülüyor...bana döndü...
tu--- canım.. tijen,şaka yapıyor  aldırma..... bizim uçağımız kalkacak.. ..gidelim mi..
 
gülümsedim... 
ir---- gidelim,hayatım... hoşçakal tijen...
---- güle güle.. görüşelim mutlaka...
ir---  yok, görüşmeyelim.. uludağ da kal ,sen... 
 
 
tuna da, hafifçe başını eğip.. selam verdi .. çıktık mağazadan... el ele...
 
 
 
 hızlı hızlı yürüyoruz..kapıya doğru... 
ir---- inanmıyorum ya... kıza bak, aşmış kendini.. 
tu---- kim.. 
ir---- tijeenn.. gördün ya.. sana nasıl bakıyordu... 
 
tu---- bilmem.. ben sana bakıyordum.. 
 
ir---- (güldüm...)  canıımm.... 
tu---- (bana bakarak...) o benim lafım dı, amaa... 
ir---- pekii...vampir, eros .. tunamm... seç birisini...
 
tu----  (mırıldandı..)  yerine göre hepsi, yada hiç biri... hayal gücünü,kısıtlama..  kimbilir ne isimler bulacak bana.. 
ir--- ay doğruu.. 
tu--- ( gülerek ) yaa.. 
 
uçağa binip yerimize, oturunca.. 
 
eren ve gönülden.. yalıdan.. gezdiğimiz yerlerden.. bahsettik.. 
havalandığımızı ... ve yolculuğumuzu hiç ama hiç anlamadım... 
 
tu---iremm...  birşey söyleyeceğim... 
evde , ingilizce konuşalım... pratik için.. 
unutana, diğeri ceza verecek...okey... 
 
ir---- hımm.. ceza olursa.. iş değişir.. asiyim ya,bilerek...söylemem ben... 
ödül olsun.. unutmayana...
 
tu---- (gülümsedi.) . iyi... öyle olsun.. 
ir---- bir dakika .. yaa... sen unutmazsın ki... böyle konuşma olmasında...daha uzak bir hedef koyalım.. 
 
tu---- pekii.. ilk yılı, sorunsuz ..başarıyla bitir... ne istersen yapacağım... 
 
ir---- (muzip muzip baktım... ) hıı, teklif cazip... her istediğimi mi..hani sınırsız mı ,yani yine... 
 
tu---- hah hah hah... yok, bir daha sınırsız ..dermiyim hiç... sınırlarımız var, bu sefer... 
 
ir---- tamam.. düşünürüm.. ya başaramazsam.. benden ne bekliyorsun.. 
 
tu--- çok şey bekliyorum .. başaramamak seçenek dahi olamaz.. sen çok yeteneklisin..
 
 
 
gülümseyerek.. omuzuna koydum başımı... gözlerimi de kapadım.... epeyce bir süre... öyle durduk... 
istanbulu ve yaşananları düşünüyorum..
hafif bir sarsıntı olunca... tunanın eline yapıştım... 
 
tu---- tuh ya... bende ne unuttum diyorum....
ir---- (doğruldum...)  ne unuttun ki.. 
tu---- pul koleksiyonumu..  


Hiç yorum yok: