Translate

11 Şubat 2012 Cumartesi

142.bölüm..


arabayı kilitleyip.. 
el ele ilerledik... güvenlik görevlisi.. kalabalığın arasından..hemen ,içeri aldı bizi.. 
loşluğa gözüm alışınca... içerisinin ne kadar dolu olduğunu ,gördüm...
canlı müzikle,pistte dans eden bir çok kişi var... 
kendi paltosuyla ,benim mantomu vestiyere verdi.. . 
bara doğru ilerledik.. çok ses var .. birbirini duymanın imkanı yok.. 
taburelere oturduk.. barmen 60 yaşlarında, kır saçlı bir adam.. bize döndü.. 
---- hoşgeldiniz, ne alırdınız..
tu---- iki kızıl göz ,lütfen... 
adam, durdu bir an...  iyice görmeye çalışıyor ,tunayı... 
tu---- kulağın duymuyor da... gözün de mi, bozuldu.. abi... 
adam gülerek çıktı tezgahın arkasından... yanımıza geldi... tunayla sarıldılar... 
or--- vefalı oğlumm , hoşgeldin...
tu--- hoşbulduk abi.. 
bana elini uzattı...
or-- merhaba hanımefendi.. ben orhan.. 
ir---- merhaba efendim, bende irem .. memnun oldum... 
or---  bu çakal seni buraya...getirdiğine göre .. çok önemli olmalısın ,onun için.. 
daha önce, hiç kimseyi getirmemişti de...
ir--- öyleyim..o da ,benim için çok önemli..  
tunanın gülümseyip.. 
"  orhan abi ,irem eşim "...diyerek..  gururla bana bakışını ,unutamıyorum...
or---- vayyy... öyle miii... tebrik ederim...sizi.. masaya geçelim hadi.. 
arka tarafta,nispeten sessiz bir masaya götürdü bizi... 
oturunca.... 
or--- ne içersiniz... 
ir---- ben,soda içerim ..
or --- bizde viski içelim ,ha tuna... 
tu--- olur abi ...
gelen,garsona siparişleri verip.. bize döndü... 
or---- nasılsınız.. anlatın bakalım... ne zaman geldiniz.. 
tu---- iyiyiz abi.. iki gün oluyor.. yarın gece dönüyoruz..seni görmeden gitmek istemedim.. 
sen nasılsın.. hiç değişmemişsin.. burası da öyle... 
or --- yok canım.. değişiyoruz.. saçlara baksana,tek siyah tel bile kalmadı..  görüşemeseydik ,ben de çok üzülürdüm... 
ama sana uymazdı.. değil mi..vefalı oğlum.. hiç yanıltmadın beni .. geldiğiniz için,çok memnun oldum.. 
sen evlendin ha.. inanamıyorum hala...
içkiler ,meyve.. çerez.. masamız donatıldı bir anda.. 
tu--- nikah..çok acele oldu, haber veremedim abi.. kusura bakma... 
or---- (gülerek.. ) irem olmasa ,acelenin sebebi neydi derdim ama... demiyorum...
tu---- iyi ki ,demedin.. hah hah hah... 
or--- iremm ne yaptın tunaya,aaa...  gülüyor... 
hepimiz güldük.. 
tunanın eli elimde... orhan beyle,eski günleri ,yad ediyorlar... 
bülentten ,çiğdemden ve tanımadığım bir çok kişiden ...bahsettiler.. 
ben de, öğreniyorum ki... tuna ne yaşadıysa yaşasın.
değer verdiklerine,dost dediklerine karşı.. . hep saygısını korumuş.. 
 orhan bey de, hocadan ziyade abi olmuş ona.. 
hiç tatmadığı ,abilik ilgisini göstermiş..
anladığım kadarıyla..çok da,başarılı bir öğrenciymiş..
tuna benim de,öğrenci olduğumu söylediğinde... 
or--- hıı, anladıımm... hocası da ,sen misin yoksa... 
tu---- öyle de.. anladığın gibi değil... ben ,çok daha önceden görmüştüm,iremi.. 
or---- allah mesut etsin, ne diyeyim...hala umudum var... darısı bana olsun... 
amin dedik.. dileğine.. 
or--- buraya gelmezsin değil mi... kalıcı olarak.. bak, boş bir kadromuz var ... 
tu---- gelmem, gelemem  ki abi.. 
or-- yine de, düşün.. imkanlar fazla burada.. havada kaparlar seni... 
tu--- sağol, ben yerimden memnunum...  hasat sonrasında.. yazın gelebilirsek.. yine görüşürüz..inşallah... 
seni de, bekleriz.. 
or---- sağol da.. yazın Adanaya , bir daha gelirmiyim.. perişan olmuştum.. hatırlarsan.. 
tu---- hah hah hah ,nasıl unuturum... hiç havuzdan çıkmamıştın.. 
or--- irem ne sıcak ya.. nasıl yaşıyorsunuz siz orada ,hiç anlamıyorum... 
ir---- (gülümsedim.. ) havamızda,insanımızda sıcaktır... alışmaya bağlı... herhalde.. 
tu---- (saate baktı.. ) abi, biz artık kalksak.. 
ada vapuru tarifesi aynıysa.. ancak yetişiriz.. 
or--- göndermezdim ama madem adaya gideceksin..bu seferlik böyle olsun... yine gelin ,tamam mı..
çok ,memnun oldum irem... 
ir---- bende efendim.. 
kalktık.. 
sarıldılar yine tunayla.. 
kapıya kadar, yolcu etti bizi... 
arabaya bindiğimizde... benim gözlerim kapanıyordu... 
tuna arabayı çalıştırınca... 
ir---- tunaaa.. evimize gidelim ya.. bayılıyorum uykusuzluktan... adayı görecek durumda değilim.. o nereden çıktı.. hem abin... gezdirecekti ya.. unuttun muu..
tu---- (saçımı okşayarak... ) canımm.. orhan abi, adayı çok sever de.. itirazsız,kalkmak için söyledim.. vapur mu,kalır bu saate.. ayıkmadı neyse ki.. 
 eve gidiyorum yani...
göndermem diyecekti.. onu,kırmadan hallettim..tamam mı... yatır koltuğu ,sen uyu hadi.. 
ir---- iyi iyi... bir kalamadık evimizde diyecektim bende... 
tu---- (üstüme paltosunu örtüp... hareket etti... gülerek... ) daha çok kalırız,  merak etme... bu geceyi bir atlatalım da.. 
kokusunu içime çekip... gözlerim kapanırken.. 
ir---- hımm, çok güzel kokuyor.. buu.. 
tu---- suss,yoldayız.. kokunu hatırlatma bana.. senin kadar güzel kokmuyordur, eminim... 
ir--- (gözümü aralayıp...)  tunaa.. eve gelince.. mutlaka uyandır beni..kar topu oynayacaktık ya...
tu---- (gülümsedi..) vazgeçmiyorsun değil mi.. tamam, denerim..

Hiç yorum yok: