Translate

10 Şubat 2012 Cuma

127.bölüm..


 
ne----hoşbulduk,... girmeyim... gelmişsiniz.. görüşemeden..gitmeyin istedim...
tu--- olur mu,hiç.. lütfen buyrun.. 
 
annemin sesini duyunca... geldim,kapının yanına...
 
ir----anneee... canım ...... girmiyorum da ne demek...gel hadiii... 
 
 elini tutup girdirdim ,içeri... sarıldım boynuna....
tuna kapıyı örttü... 
bana da.. mutfağı  toplayacağını anlatıyor hareketleriyle... 
 
telefon çaldı o sırada... ona bakmaya gitti..
eve geldiğimizden bu yana... o kadar çok çaldı ki telefon...  tuna da,kısık sesle.. hep uzun uzun konuştu.. 
işim olduğundan ilgilenemedim çok... zaten dün gecede , ben banyodayken konuşuyordu.. 
kimdi dediğimde.."canım. sorma ,iki gün içinde öğreneceksin nasılsa .." dedi..
uykum vardı, ısrar etmedim bende.. sabır ediyorum.. ama içim içimi de yiyor.. 
ne işler çeviriyor diye, meraktan ölüyorum...
 
ne---- iremm.. kuzum.. içime sinmedi..nasılsın.. 
ir---- iyiyim anne... gel gel,otur....hoşgeldin..  sen nasılsın... yeni mi, geldin daha...
 
oturduk salonda... 
ne---- evet...baban söyleyince de...  göreyim sizi dedim... tuna nerede,gelsin..rahatsız olmasın..
(elinde ki poşeti uzattı....)  yememişsiniz..  dolma ,sarma getirdim..kalkacağım ben hemen... 
 
ben poşeti aldım... tuna da duymuş .. kapıya geldi....
 
tu---- rica ederim,ne rahatsızlığı..... zamanımız var... sizi eve bırakırız... 
ne---- gerek yok... tuna.. iki adımlık ,yermiş zaten..
ahmet de,dedi de..götüreyim diye.. ama bunaldım, hava alacağım dedim.. güle güle oturun... evinizde.. 
ağzınız tatlı olsun... 
 
tu---- amin, sağolun... 
ir--- (kalktım ayağa... ) anne kahve mi, meyve suyu mu.. ne istersin.. 
ne---- kahve olsun , madem... 
ir---- (yanına geldim... ) tuna sen ..
tu---- sen otur, annenle... ben yaparım.. kahveyi... birikmiştir konuşacaklarınız.. 
 
ir---- daha neler, geç yaa... yaparım ben... 
tu----( fısıldadı... ) irem ben annenle ,ne konuşacağım ki.. 
ir---- bilmem.. o da ,sana kalmış.. katil yorganlardan bahsedebilirsin.. 
 
gülümseyerek... mutfağa girdim... konuşmalarını duyuyorum  da.. ne diyorlar anlamıyorum..
 
beş dakika .. sonra...elimde tepsi..  salona girdim...aa yoklar..
bıraktım.. sehpalara.. kahveleri ,suları... 
 
ir---tunaa, annee.. neredesiniz...
tu---- odadayız irem... 
girdim odaya... 
ay çok komikler... 
 
annem sandıktan  bohçaları çıkarıp ,tunaya veriyor... 
tunanın başı görünüyor sadece... kollarında dört koca bohça var..
ne---- irem niye bunları çıkarmadın kızım... kayın biraderlerinin ,bohçaları bile duruyormuş... 
baksana... 
ne ayıp... götürün madem... (bir bohça daha çıkarıp... bana verdi..) bu da damat bohçası...
 
ir---- anne sağol da... ben ,bunları nereden bileyim ki.. hem yeni geldik buraya...
hadi kahveniz soğumasın.. 
 
tuna  da, ben de.. yatak odasına bıraktık.. elimizdekileri... 
annem salona geçti.. 
 
tu---- valize koyalım.. unutturma.
  tuna çıktı ,çabucak.. 
 
 açtım ,tunanın bohçasını hemen.. üstünde de altını var... 
içindekilere bakıyorum... yün fanilayı görünce... kıs kıs güldüm.. ama sonra sesli,güleceğim..
 
salonda ikisi , oturmuşlar .. ellerinde sigara... 
ir---- ohhh... valla... nermin hanım.. hayırdır... 
ne---- ne var.. damadım ikram etti.. kırmadım bende... 
tu---- sana da ederim.. buyur... 
yok diyorum ... anlamıyor... "tunaa "dedim sonunda.. 
ne---- iç hadi..sanki bilmiyorum... 
ir----  (oturdum... ) yok yok...ee.. anlat anne.. neler olmuş.. niye gittiniz siz..teyzeme.. tebrik etmeye mi... 
 
ne---- (içini çekti... ) hayal için,gittim.. ablam için değil... güzel güzel.. tebriğimizi de ettik.. misafir gibi..oturduk geldik... 
hiç konu bile açılmadı.. ama hülyayı görünce içim cız etti.. gelinim olmasını ,çok istemişim meğerse..
 
ir---- hülyayla konuşamadın mı.. 
ne---- ne konuşacağım ki.. kızım... yüzük takılmış..  
ir---- ben duyduğumda.. oraya gelmek istedim... ama yabancı birisi var mış diye ,vazgeçtim... 
 
tu---- irem eline sağlık... bana müsade ederseniz.. bohçaları valize koyayım..
ne---- tabi tabi.. gelince konuşuruz... irem sende bak işine... ben de kalktım.. 
 
tu---- lütfen.. bir işimiz yok... ben rahat konuşun istedim.. bırakırız sizi...tek gitmeyin... 
ne---... peki.. mutfağını topladın mı irem.. 
 
tuna çıktı.. salondan..
ir---- bir iki şey var sadece anne...yaparım.. ben.. 
ne---- kalk o zaman.. orada konuşuruz... işin kalmasın.. 
 
ir---- (yanına oturdum... ) ya anne.. evime gelmişsin...ilk defa.. 
yaparım diyorum.. özlemişim.. iki laf edeceğiz.. 
ne kıpır kıpırsın hala.... otursana canım.. 
 
ne---- (gözleri dolu dolu... sarıldı bana... ) kuzuumm... kara gözlümm... evin ha.. piknikte 
dediğin aklıma takılmıştı, benim de.. 
 
ir---- (sarıldım ben de...)  anneemm... bak,ağlama sakın.. ben ,çok iyiyim tamam mı.. 
hiç bir endişem yok.. artık kalmadı..çok da,mutluyum..iyi ki ,tunayla evlenmişim.. 
dünyaya yeniden gelsem, yine onu seçerdim... (çekilip yüzüne baktım...)  beni düşünme .. sen..
piknikte ne dediğimi bile unuttum..
 
ne---- (gözlerini sildi...)  allah mutluluğunuzu daim etsin, nazardan saklasın kızım..
doğru söylüyorsun değil mi.. 
 
ir---- eveett.. yalan söyler gibi miyim... sen kendine bak ,bundan sonra.. kardeşimi düşün.. tamam mı..
 benim için,çok yoruldun..kısacık zamanda.. 
hıı, bir daha da yorgan yaptırırken.. pamuğu az koydur.. 
beş yorgan,üstüme devrildi.. eziliyordum altında... 
 
ikimizde güldük... 
 
ir--- ne gerek vardı.. sanki.. bu kadar eşya vermeye... nereye koyacağımızı şaşırdık.. 
bohçaları falan ,ne zaman hazırladın.. 
 
ne--- ee, anneler hazırlar.. iki günde ancak,bu kadar yapabildim..hiç başını eğer miyim senin.. 
tuna kapının önünden geçince... 
 
ne---- şimdi, söz dinle de.. mutfağını toplayalım.. gelince konuşuruz... uçak saati,yaklaşıyor.. 


 

Hiç yorum yok: