Translate

10 Şubat 2012 Cuma

124.bölüm..


 
 
 
 hayatımda hiç ,böyle bir alışveriş yapmamıştım... 
bir saat içinde.. tüm engellemelerime rağmen...  sanki,beş  yıllık  kıyafet aldık..
 
kazak, bluz ..gömlek pantolon.. takımlar.. etekler... montlar, mantolar...
 aklınıza ne gelirse, çeşit çeşit.. rengarenk.. kısası, uzunu.. bolu,darı...
 
çanta ,ayakkabı ..çizme.. çamaşır... ooo, neler neler... 
tuna öyle mutlu ki.. istemem dedikçe ,alıyor... 
 
bir ara... 
tezgahtar depodan ,kazak getirmek için... yanımızdan ayrılınca.. 
 
tu--- iremm.. bana kızma... ben daha önce ,hiç kimseye birşey almadım...yani, aldım tabi de... 
böyle almadım... şundan.. yüz tane ,şundan.. beşyüz tane... numarasını, bedenini söylüyorsun tamam...
benim, alacak ... sevdiğim kimsem, yoktu.. anlıyor musun..
şimdi,sen varsın.. canım karıma , almak istiyorum.. herşeyi.. ne var bunda.. 
niye ,beni mahrum bırakmak istiyorsun ki.. 
 
ir---- (gülümsedim)  peki hayatım... al,istediğin gibi... bu mini mini ,eteklerle okula da giderim artık.. 
 
tu---- (kaşlarını kaldırdı...)  okul mu... sen, nereye nasıl giyineceğini.. bilirsin.. biliyorsun..
..elimden geldiğince... karışmayım.. diyorum. içinde kalmasın.. giy.. 
yani,beni delirtme.. ne yaparsan yap... 
 
ir---- çok alemsin,tuna... (eteği üstüme tuttum.. ) bununla.. değil ,çiftlikte.. 
bu bulvarda bile yürüsem.. olacakları düşünemiyorum .. 
alıyorsun ama giyemeyeceğimi biliyorsun..iyi taktik..
 
tu---- öyleyimdir...
(gülerek...) itiraf ediyorum, giyeceğini düşünsem almazdım ...
 başka birşey..kaldı mı.. almadığımız...istediğin var mı.. yani.. 
 
ir---- evet var.. ama sen almayacaksın... ben alacağım.. eğer istemem dersen.. 
bu aldıklarının hiç birisini giymem...
 
tu---- (gülümsedi...) tehdit de, hazır hemen...hani.. anlaşmıştık, maaşın olunca alacaktın... 
 
ir---- tamam ,o zaman da alırım ama.. o kadar bekleyemem .şurada, bir kravat beğendim.. 
onu ,alacağım sana..
tu---- ......... peki.. al... 
ir---- işte bu kadaarr... 
 
*****
 
arabaya bindiğimiz de... ikimiz de gülüyorduk...
tuna ,kravatı kazağın üstüne bağlamaya çalışıyordu çünkü... 
 
tu---- gülmee..bu çok kıymetli,karım aldı... 
ir---- bakayım... hah hah hah.... 
tu---- gülme demedim mi, sana.. ben,daha önce..hiç  hediye de almadım.. 
yani, aldım tabi de.. benim için..özel birisinden almadım...şımardım anlayacağın..
 
durdum birden.. onu ,tavrını..durumunu anlamaya başlıyorum.. 
sevinci,almanın ve vermenin mutluluğunu hiç tatmamış ki.. hiç,sevmemiş.. sevilmemiş...
hiç güvenip, kimsenin omuzunda ağlamamış.. gülmemiş.. paylaşmamış... 
ne kuru.. boş bir hayat yaşamış... parası olsa ne çıkar ki.. bunlar satın alınamaz değerler.. 
 
anne,baba.. kardeş yok... küçüksün,tek başınasın..seni düşünen kimse yok...
 yine de ,iyi tutunmuş hayata.. kendini bırakıp... 
kıpırdamadan yatsa.. bile bitiremez servetini.. 
 
onu bir kere daha taktir ediyorum... iyi ki, çalışkan..amaçlar koymuş kendisine... 
yok olmamak için ,direnmiş...
ben çıkınca karşısına.. kullanamadığı ,biriken tüm sevgisini de bana yöneltti... beni,tam bloke edip..
geç kalmışlığının ,acısını çıkarmaya çalışıyor... 
mutluluğu tatmak ,sevdiğiyle yaşayıp... paylaşmak istiyor... onu suçlayabilir miyim... 
 
tu---- iremiimm.. 
ir---- efendim.. canım..
tu---- (eğilip yüzüme baktı...) ne oldu... 
ir---- (gülümsedim...) yok birşey... hediye almadım dedin ya.... bundan sonra ,ben sana alırım .. olur mu.. 
tu----(buruk buruk gülümsedi... içini çekerek... ) olur canım.. 
(siyah kazağın üstüne bağladığı,kravatı  göstererek...) ama bunun yeri her zaman farklı olacak.. 
 
ir---- (güldüm... ) tamam ..ee, ne yapıyoruz şimdi...
tu--- saat üç  olmuş.. uçak onbirde.. aldıklarımız.. iki saat sonra gelecek... hüseyin de, eşyaları alıyordur evden..
anneni görmek ister misin... gideceğimizi de ,söyleriz hem.. 
ir---- olur..tabi isterim... 
tu---  ne götürelim.. 
ir---- hiç birşey..gerekmez damat bey.. 
 
tu----( hareket ederken... gülümseyerek baktı yüzüme... ) 
arkada portakal duruyor hala... sizin yok ya... 
onu getirdik deriz...
ir---- hah hah hah... babam şaşırır herhalde... bizim bahçeye bile, bakamadım ya.. 
 
tu---- eee.. zaman olmadı.. ne yapalım..gece,eve bile gelemedik baksana...sayende..
ir---- şikayet mi ediyorsun yoksa...gece,hiç öyle bir halin yokdu da..
tu---- yok canım.. eder miyim hiiç... çok güzeldi..çok... 
 
hınzırca baktım.. 
ir--- ne güzeldi...
tu---- (elimi tuttu... ) sen... sen güzeldin.. 
 
ir---- şimdi de..ben şımaracağım.. neredeyse... sağol canım.. 
sen olmasan ,ben de..güzel olmazdım..
tu--- ireemm.. ah irem... mahvediyorsun beni.. 
 
durduk annemlerin evinin önünde... inerken..
 
ir---  tunaa.. daha ne gördün ki.. diyip kapıyı örttüm... 
 
"seni yakalarsam var yaa.. "diye  ,bakan bir tuna düşünün... 
işte aynen öyle bakıyordu...kravatını çıkarırken... 
 
gülerek.. bahçe kapısını açtım.. 
bana yetişip.. kolumu tuttu...
 
fısıldıyor..
tu---- ne göreceğim.. söylesene...
ir---- şişşt... sınırlarımızın dışındayız.. 
 
zile dokunurken... diğer ,elini tuttum...
 tek kaşını kaldırdı...
tu---- sınır diyordun.. 
ir---- bu sayılmaz... 
tu---- hah hah hah... 
 
babam kapıyı açınca... 
sustu tabi... 
ah---- hoşgeldiniz... 
tu---- hoşbulduk abi..
girdik içeri...
 
öptüm babamı... 
ir--- nasılsın baba.. 
ah---- iyiyim.. sizi gördüm ,daha iyi oldum... 
tu--- sağol abi, bizde öyle... 
 
salona girdik... 
ir---- annem yok mu.. 
ah----yok.. kızım... otursanıza... 
 
oturduk... 
ir---- nereye gitti.. 
ah---- açmısınız... 
ir---- değiliz.. söylesene ya..merak ettim... 
ah----  sevim baldızla,saadete gittiler.. hayal içinmiş..
 
ir---- hımm,anladım... gelir mi.. sizi görmeye gelmiştik de... 
ah---- bilmiyorum daha erken.. ali  getirecekti.. 
ir---- neyse... ne içersiniz.. 
 
ah---- çay demlemiştim... verirsen içeriz.. tunaya sor ,sen... 
tu---- içerim,içerim... 
 
kalkıp mutfağa gittim...üstü örtülü ,tencereleri kontrol ettim..sarma ve dolmalar nefis görünüyor..
attım bir tane ağzıma... 
yerken.. 
   fırının kapağını .açtım..
. her zaman ki gibi.. kek var içinde... canım annem ,diyerek...
kekleri ve çayları hazırladım... salona getirdim.. 
 
sehpalara bırakırken... tunaya  sordum..
ir---- sarma,dolma yer misin... 
tu---- kek yeter .. sağol.. 
 
oturdum tekrar... 
ir---- yıldız teyzemlerle ,konuştunuz mu.. 
ah---- evet,iyilermiş.. selam söylediler... 
tu-- ir--- as... 
 
ir--- nuriden haber var mı ,baba.. 
ah---- var... o da ...merak etmeyin,iyiyim dedi... 
şimdiden,başlamış... iki ay sonra ,dağıtıma geleceğim diye sayıklamaya..
 
tu--- adımını attıktan sonra.. ne zaman biteceğini düşünürsün ya... 
başlamıştır... o da...gün saymaya..
 
ah---- evet.. hayırlısıyla bitirip gelsin de... yolunu çizsin, evlensin...
 
ir---- teyzem ,fikir mi değiştirmiş yoksa.. 
ah---- yook canıım.. hülyayı sözlemişler hatta..
 
ir---- neee... ne zaman.. kiminle...  
ah---- dün gece.. antepliymiş..damat...
 
ir---- tuh yaa... üzüldüm.. şimdi..
nuriye söylemediniz değil mi..
ah---- (kaşlarını kaldırdı... ) söylemedik..nasıl söyleyelim ki..kader işte... 
 
birer çay daha doldurup... odama gittim... alabileceğim birşey var mı diye bakmaya..... 
kütüphanemde,...bir resmimiz var abimle beraber çekilen..
onu alıp..göğsüme bastırdım... 
içimden hem söyleniyorum...hem de ağlıyorum... 
 
tunanın sesini duyunca... bıraktım.. çerçeveyi..yerine.. 
ir---- efendim... 
tu---- gidelim mi diyecektim..
ir---- geliyorum... 
 
banyoda ,elimi yüzümü yıkadım..
sonra salona gittim... bardakları kaldırırken..
 
ir---- gidebiliriz.. 
ah---- irem...ağladın mı sen..
ir---- canım sıkıldı ya... 
ah---- bizimde öyle ama olan olmuş artık.. üzülünce değişmiyor ki.. 
 
tuna da kalktı... 
tu---- . perşemde döneceğiz ,inşallah...hüseyin anahtarı bırakacak size... belki gerekir..
ah---- (tokalaştılar..) tamam tuna.. güle güle gidin.. abinlere de, selam söyle... 
tu---- as.. 
 
ben ayakkabımı giydim... 
babama sarılırken... yine gözüm doldu.. 
ir---- anneme selam söyle... sende kendine iyi bak ,tamam mı... 
ah---- tamam prensesim...sende iyi ol.. 
ir---- olurum... öptüm yanaklarını... 
 
tu---- hoşçakal abi.. 
ah---- güle güle, geldiğiniz için sağolun... 
 

Hiç yorum yok: