Translate

10 Şubat 2012 Cuma

122.bölüm..


çakıllı yolda.. biraz zor olsa da... 
 koşmaya başladım... arada da zıplıyorum.. 
ir----(bir yandan da, bağırıyorum... ) yihhhuuuu,
tunaaa.. sen de geelll... 
tu---- oralar çamurludur...kamyonetle geleceğim... şu tarafa git... 
epeyce ilerledim.. dediği tarafa doğru.. 
yorulunca durup etrafıma baktım... nefes nefese.. 
gördüğüm her yer.. yemyeşil...her ton  mevcut... 
ağaçlar.. otlar..  yeni yeni büyüyen buğday başakları... göz alabildiğine...uzanıyor...
ağır ağır arkamdan gelen tuna.. durdu yanımda... 
tu---- canıım..yoruldun mu.. gel... yanıma..
ir----(  koltuğa...oturup,derin bir nefes aldım )   ohh.. iyi geldi.. valla...daha çok var mı.. tuna.. acıktım beenn...
tu---- ee, geri mi döneyim.. var biraz daha.. 
ir---- tamam tamam.. gidelim... 
hareket ettik..  tuna da,geçtiğimiz yerleri gösterip.., bana anlatıyor...
 burada ne ekiliyor..  verimi ne.. ürün toplanınca, nereye gidiyor.. falan..
ir---- ağaç olarak.. en çok narenciye var.. sanırım.. nereye satılıyor.. 
tu---- evet..de, ben yapmıyorum...  bir kısmı.. yurt içi, yenmek için.. pazarlanıyor... gelip topluyorlar.. ambalajlamasını burada ,yapıp.. götürüyorlar.. 
bir kısmı.. dağıtılıyor... bazı yerlere... 
bir kısmı da...meyve suyu  yapılıyor...
kendimize.. kullanım için..birer ağaç bırakırım sadece... 
soğuk hava depolarında bekleyenlerde var tabi.. 
bir gün onları da gösteririm... 
ir---- olur...avukat kim..hani seni görmek isteyen... 
tu--- kim ..hı, o . karşı tarafın avukatı.. itilaflı bir durum var da...hak iddia ediyorlar.. dava dosyasını getirmiştir.. bakmadım daha..
ir---- niye sana getiriyor.. ve daha önce de.. demek gelmiş ki.. fatma tanıyor...
veee sevmediği kanaatine vardım...sana birşey mi yaptı, hıı...
tu---- (gülümseyerek..bana baktı...) bak bak bak..iki dakikada,çözmüşsün fatmayı.. sevmemiştir.. olabilir de.. bana ne yapabilir irem.. 
bir avukatıma..bir nüshasını da, bana getirin demiştim.. onun için gelmiştir.. 
ir---- (dudak büktüm..) ne bileyim, herşey yapabilir..
tu---- (elimi tuttu.. ) kimse bana birşey yapamaz.. hele de, bir kadın asla... 
ir---- (tek kaşımı kaldırdım...)  hıı,eminmisin... büyük konuşma bence..
tu---- sen hariç...hah hah hah... 
uzaktan merada koşturan atları gördüm.. çitin içinde... on ,onbeş at var... 
yıldırımı görünce... gözlerim parladı... elimle işaret ettim.. 
ir---- tunaa.. o yıldırım mı...ne kadar büyümüş... 
tu----evet, büyüdü ya.. ne kadar güzel değil mi.. 
ir---- hımm.. çook.. küçücük dü..ilk dokunduğum anı hiç unutamıyorum.. sıcacık ,kadife gibiydi.. 
tu--- bende.. senin dokunuşunu unutmuyorum.. 
ürkek ,çekingen.. saçları örgülü.. gecenin bir vaktinde.. görmeye gelmiştin..
beni görünce de..ne yapacağını şaşırmıştın.. korkmuştun.. 
ir---- korkmadım da.. şaşırdım.. sen de... çok sinirdin.. çekildim,hadi sev demiştin.. sanki,izin verir gibi..
tu--- merakına yenilip gelmeni bekliyordum..yanıltmadın beni... 
seni görmek için, çare arıyordum ne yapayım..
bak, hala bana omlet sözün var.. 
ir--- (güldüm..)  yok ,yanık yumurta sözüm var... yaparım hayatım.. merak etme... 
durdurdu kamyoneti ,çitin yanında... 
indik ikimizde... 
rüzgar esiyor sertçe... montun önünü kapattım.. 
tu--- irem.. gör gidelim.. balayın da, hasta olmak istemezsin değil mi..
ard arda iki hapşırıktan sonra... 
ir---- istemem diyebildim... 
tuna ıslık çaldı... 
 atı bize doğru koşmaya başladı,yelelerini savura savura... geldi.. 
kişneyerek... tunanın omuzuna vuruyor burnunu... 
tuna da.. okşuyor onun başını.. şeker verdi... 
 onların sevgi gösterisini, seyrederken.. düşünüyorum...
ayy..yıldırım da bana yapacak mı böyle..bayılırım herhalde..
tuna elini uzatıp... 
tu---- gel ,yıldırım tanısın seni..
elimi tutup ,atının başını okşattı... 
hafif hafif kişniyor... 
ir---- yıldırım 1 diyecektin herhalde.. seni uyanık seni.. yavrusuna da aynı adı koydurdun.. yıldırımı çağırsan gelmez mi..
tu--- ehhh,biraz  öyle oldu.. da,soy babadan gelir.. senin atın yıldırım 1 yani.. ve henüz gelmez.. yerlerine dönünce seversin.. 
biraz sonra benim omuzumu da ,itmeye başladı... 
tu--- tamamdır sevdi seni... artık binebilirsin...yani yürür.. demek istedim...
ir--- aman lütfeder..ikinize de sinir olmuştum ... o gece...
tu----(gülümsedi.. )  bizde sana olmuştuk... uygun olmaz diyen, şımarık bir kızdın sen... o gece. ..


Hiç yorum yok: