Translate

10 Şubat 2012 Cuma

112.bölüm..


 
yemekten sonra... çay ve pasta ikram ettim..hepsine...
 
kaldırılacakları kaldırdık.. annem ve teyzemle beraber..... bulaşıkları yıkadık.. sohbet ederek.. 
erkeklerde gülüp,konuşuyorlardı.. 
 
herkes ayaklandı.. arabalara götürülüyor  gidecekler.. çadırın içinde de, annem gereken düzenlemeyi yaptı.. 
 
... ben, sönmeden mangalda kahve yapıyorum...özcan eniştem istedi...  filcanlarda yanımdaki tepside....
 
nasıl olduysa... eren abi ve ben.. tek kalmışız.. çadırın önünde.. 
 
eren abi, elini ısıtacakmış.. mangala doğru uzatınca... ..irkilerek başımı çektim ,gayri ihtiyari...
 
 sanki, saçıma dokunacakmış gibi geldi.. o kadar gerilmişim ki.. tunanın dediklerinden...
 
 
er---- irem, ne oldu.. 
 
ir--- birşey yok , dalmışım da...
 
er----- hımm, anladım..hakkımda neler duyduysan artık, korktun... 
 
ir---- yoo, niye korkayım canım... sizin için...denilenleri ,ciddiye bile almadım ben..
 
---- (yüzü asıldı..oturdu karşımdaki koltuğa...  ) kızamıyorum bile.. malesef.. 
 durr, yoksaaa.. 
tuna, tuna mı  söyledi sana.... tabiii yaa.. onun için kalmadı ,değil mi... abini görmeye gitmemişsiniz de.... 
kahretsin.. 
aptal mı bu.. nasıl düşünebilir böyle birşeyi... nerede o.... 
 
ir---- yok yok.. yanlış anladınız... tunayla alakası yok.... kalmayı istemeyen bendim.. içkili olunca da... 
 
----  yalan söyleyemiyorsun ,irem...ve bu iyi birşey... ( ayağa kalkıp.. boşluğa doğru bağırdı ) tunaaaaaaaaaaa...
 
 
ben alı al, moru mor olsamda.. atıldım.. 
 
ir---- eren abiii...n'olur ..  bence ,hiç sırası değil... lütfen..  
 
tuna,duymuş ..  koşarak geliyor..
 
er---- bence sırası.. 
 
tu---- (geldi  yanımıza... bana , endişeyle bakıyor.... ) araba çalışmadı da..onunla uğraşıyorduk..  irem.. neyin var... bir şey mi oldu.. 
 
er---- (karşı karşıyalar...)  onun bir şeyi, yok...niye olsun ki.. 
 ama ikimizden birisi.. fena olacak.. yürüyelim şöyle...
 
 
tu---- tamam yürüyelim... (açıklama bekler gibi, bana döndü... ) 
 
ir---- ben, 
 
er---- bakma kıza.. hakkımda ne dediysen.. irem, korktu benden.. benim, karına asılacağımı mı düşünüyorsun ...
 
tu--- (bana,ters ters baktıktan sonra..  abisine döndü..) 
 içimi acıtan da ,bu zaten... bilmiyorum anladın mı, bilmiyorum.. beni suçlayabilir misin..
...karımdan eminim de, senden değilim... 
 
sesleri gittikçe ,yükseliyor ikisinin de... 
horoz gibiler...  bir ona, bir diğerine bakıyorum... 
 
er---  ben adi,şerefsizmiyim lan..  hiç mi tanımadın beni...
 
tu---- tanıttın mı...tanımamı istedin mi..
 
er--- geldin de, git mi  dedim... 
 
tu---- dalga mı geçiyorsun...ilk defa geliyorum, istanbula..  nerede olduğunu bile bilmiyordum... 
 
er--- avukattan öğrenebilirdin.. üniversiteye gidecek kadar ,büyümüşsen... beni bulabilmeliydin... 
 
tu---- niye bulsaydım ki... aynı şeyi senin yapman ,daha doğru değil miydi... sonuçta sen orada yaşıyordun..
kendine olsun,bir kere sordun mu.. bir kardeşimiz vardı.. acaba tuna nerede ,ne yapıyor .. diye... hiç mi, merak etmez.. düşünmez insan.. 
 
birbirlerinin, boğazına sarılacaklar neredeyse.. 
er---- sen de ,beni hep keyif yapıyordum.. sanıyorsun galiba..çalışıyorduk oğlum... şantiyelerde... 
 
tu----  hiç dönmedin mi ,istanbula... hadi canım sende..bahane bunlar... insan bir kere arar... 
bir gün görmeye gelir...  sen yada  tuğrul.. ne abilik yaptınız bana... 
bir tanecik birşey bul.. hemen özür dileyeceğim senden.. 
 
er -- özür dilemekle ,olacak olsa.. şu düşüncen için bile.. süründürürdüm seni.. 
tu---- asıl senin hatanı görmen ,gerekiyor bence... acaba ben, affeder miyim seni.. 
 
er--- af dilemiyorum senden.. yaşadıklarımı, yaşadım.. birşey diyemem.. inkar da etmiyorum...
 aramamış da olsam.. kardeşimsin..ne durumda olduğumu bilmiyorsun ki.. sana zararım dokunmadı ,en azından.. 
 belki, senin geleceğin bir ortamda değildim.. hiç aklına gelmiyor mu.. 
zaman geçti.. bunun için de, elimden birşey gelmiyor artık.. 
 
 
tu---- olabilir ,bunların hepsini çürütürüm... abiysen..sen, sahip çıkmalıydın bana... 
ya şimdi, esrarkeş.. kumar  düşkünü..
(...............) olsaydım.. vicdanın varsa tabi.. sızlamayacak mıydı.... 
er ---.................... 
 
ben ne yapabileceğimi bilmeden.. öylece onlara bakıyorken.. ileriden annem, babam ve teyzemin geldiğini görünce.... 
 
bir adım atıp,tunanın koluna dokundum.....
 
ir----tunaa..  bizimkiler geliyor..duymasınlar, çok ayıp.. bu konuyu kapatın.. lütfen.. 
 
er --- haklısın.. çok ayıp, çook.. 
 
tu----evet ,gerçekten ayıp da.. doğru söyle.. rolleri değişmiş olsak,aynı durumda ..
 benim gibi düşünmezmiydin.. aklıma bile gelmezdi ,diyebilir misin.. 
 
er ----..............................
 
tu--- en azından ,yalancı değilsin... ee daha ne için, bana tafra yapıyorsun ki.. yok diyemedin..
 ne yazık ki,haklı olduğum ortaya çıktı işte.. 
 
ir---- (kolunu tuttum...)  tunnaa.. sakinleşin ya... oturun hadi... 
 
 
oturdular da.. . sinirli sinirli.. bakıyorlar birbirlerine....
kahve de, olmadı bir türlü.. 
 
bizimkiler de, geldiler..
 
 hepsi, bir gariplik olduğunun farkındalar .. 
bağırmalarını,duymamaları mümkün değil de... soramıyorlar tabi... oturdular..


Hiç yorum yok: