Translate

10 Şubat 2012 Cuma

105.bölüm..


ir----nasıl davranmalıyım ona... karşı... ya tuğrul abin,neslişahtan bahsederse... sahi sen mi dedin,getirme diye.. 
 
 
tu---- kendin gibi davran.. abartısız ve sade.. ondan, benim.. bizim  yanımızda bahsedemez... ederse de, cevabını alır.. 
üçümüz birarada geldik ya.. dememe gerek kalmadı.. o da,istememiş anlaşılan.. 
senden istediğim tek şey..
ne olursa olsun.. saygını kaybetmemen... ve eşim olman... birşeyler anlattım ya,sana.. sen tarafsız olmaya devam et,istiyorum.. 
 
hınzırca güldüm... 
 
ir--- iyi, sık sık sarılır öperim seni..
 
tu---- hah hah hah.... 
 
durdur du arabayı... 
 
tu--- tek olduğumuzda, hiç itirazım olmaz.. hayatım... 
 
 
indik arabadan... 
 
harika lüsk bir yat bu... nefis... 
 
el ele... çıktık uzatılmış merdiveni... 
 
eren abisi ,karşıladı bizi... çok şık.. 
 
er---- hoşgeldinizz.. 
 elini uzattı bana... tokalaştık... 
 
ir---- hoşbulduk eren abi...abi demem de, bir sorun yoktur umarım.. 
 
er---- (gülerek) ... memnun olurum irem... diyebilirsin tabi... tuna sende hoşgeldin... tokalaştılar onunla da... 
 
tu--- hoşbulduk..  
 
er---- içeri buyrun.. 
 
 kapıyı açtı... burası beyaz ağırlıklı ,lüks bir mekan... sahiden etkileyici.. deri koltuklar.
bir tarafta.. dev ekran tv.. konulmuş..
 
.dört kişilik hazırlanmış bir  masa, sandalyeler... kuğu gibi. 
 
mantomu çıkardım...  içerisi sıcacık... oturdum koltuğa...
 
er---- ben alayım irem.. hemen yemeğe mi oturalım...yoksa aperatif birşeyler ,alırmısınız... 
 
tu---- ben alırım.. irem sen ,ne alırsın.. 
ir--- ( ben ne içilir ,ne bileyim... hem ,sarhoş olmak da var işin ucunda..  ..gülümseyerek.. ) sen benim ne sevdiğimi biliyorsun, ya hayatım... .. 
 
tuna gülerek... 
 
tu--- haklısın..hemen veriyorum ,canım...
 
abisi mantomu astı.. içeriye... 
tunada içki koyuyordu, onun yanına gitti.. 
beraber hazırlıyorlar da..
dikkatli gözler, tartafından incelendiğimi hissediyorum.. 
... soğuk gibi görünse de, sıcak,samimi bir tarafı var sanki..  
 
 
 
tu--- sen viski mi içiyorsun ,abi... 
er----  evet tuna..buz istermisin..
tu---  olur,tuğrul abim nerede...
 
er---- biraz yürüyecekmiş... karısını aramaya gittiğine... eminim... 
 
 bardaklarımızı ,çerezlerimizi... çikolatayı..sehpaya koydular, tuna  yanımdaki koltuğa.. abisi de.. karşımıza  oturdu.. 
 
er--- (bardağı kaldırıp.. ) şerefinize diyerek içti..
 
bizde, birer yudum aldık... gülerek tunaya baktım... benimki limonlu soda.. 
 
ir---- harika olmuş... tam sevdiğim gibi.. 
 
tu---- (gülümseyerek baktı ,o da.. ) afiyet olsun..
 
 
er---- eee gençler, geceden bu yana nasılsınız.. hasta olmamanız, büyük şans doğrusu.. 
 
tu--- evet,öyle... iyiyiz gördüğün gibi.. siz ne yaptınız...  sen nasılsın... 
 
er---- biz gezdik ,dolaştık biraz.. Adanayı.. sabah da buraya geldik... çok değişmiş buralar.. güzelleşmiş... ben de, bildiğin gibiyim... bir değişiklik yok. 
 
ahmet bey ısrar edince.. uçak biletlerini ,pazar akşamına kaydırdık.. piknik yapmayalı, o kadar çok oldu ki.. teklif çok cazip geldi.. 
 
tu---- iyi yapmışsınız... harika kebap yapar.. ahmet abi.. 
 
er--- kayınpederine ,abi mi diyorsun... tuna..
 
tu-----evet, baba diyemeyeceğim  kadar genç.. çok erken evlenmiş..bizim için, bir sorun yok..  
er----  irem ,tunayı evlenmeye nasıl razı ettin .. kadınlardan ,köşe bucak kaçıyor diye duymuştum.. 
 
ir--- onu görür görmez ,aşık oldum ve çok dil döktüm inanın.. kabul ettiği için de, çok mutluyum... 
 
tu--- ikimizde olduk hayatım.. yoksa bu kadar çabuk ,nikahlanmazdık değil mi.. 
 
ir--- evet canım... 
 
er----  gerçek aşkı bulmak ,gibisi var mı... allah mutlu etsin.. ayırmasın..inşallah.. 
 
tu-- ir--- aminn..
 
 
er---- tuna, ben topraklardaki hissemi satmak istiyorum... 
eğer tahlillerim ,kuşkulanıldığı gibi gelirse.. elimin altında,para  bulunması için..
çok pahalı ,bir tedaviymiş çünkü... satışa çıkarırsak... ancak satılır diye ,düşünüyorum..
 
tu---- hepsini mi ,satacaksın abi.. ya sonra ne olacak... düşündün mü... tedavi diyorsun.. çalışmazsan.. ne kadar dayanır ki ,aldığın para... 
satma da,üründen pay al yine...söylemiştim,birikmiş paranız da var.. yetmediği yerde,  bende desteklerim seni... topraklar bölünmesin... 
 
er--- sağol, haklısın da... herşeyimi satıp.. yurt dışına gidip yerleşmek gibi , bir projem var... 
 büyük bir komplex inşaatı aldı ,şirketimiz.. benim, baş mühendis olmam teklif edildi... 
kabul etmeyi düşünüyorum.. her iki işe de, yarasın istiyorum..  işte durum bu..
 
tu---(yaslandı arkasına.. )  peki ,sen bilirsin..dilerim,hayırlı olsun... ne kadara satmayı düşünüyorsun.. aklında ,bir rakam var mı..
 
er---var da.. piyasayı bilmiyorum... 
 
tu---- bana sat, ne istiyorsan iki katını vereyim... ne dersin.. 
 
er--- olur.. 
 
tu---- yanlız.. on gün sonra, alırsın paranı...
 
er--- tamam, sorun değil... o gün gelirim ,satış işlemini gerçekleştiririz...sende zarar etmezsin, bende..
istenildiği gibi..başkasına da satılmamış olur... 
 
 bu tekneyi de ,satıyorum.. evleri de.. haberin olsun.. emlakçıyla konuştum.. 
 
tu---- tamam  .. 
 
er---(bitirdi içkisini) ...tuğrul da, nerede kaldı... 
 
o sırada ,kapı açıldı... 
 
 
tuğ---- geldim geldim... hoşgeldiniz.. tuna, irem.. 
 
tu-- ir--- hoşbulduk...
 
 
tuğ----(paltosunu ,kaşkolunu çıkardı...) uf hava ne fena oldu, birden..  yağmur ,rüzgar.. uçuyor dışarısı... 
 
gelip bizimle ,tokalaştı... 
 
paltosunu asıp geldi ,yanımıza.... spor giyinmiş.. 
 
tuğ--- içkiniz bitmiş.. yemeğe geçsek mi.... 
 
er---- seni bekliyorduk bizde.. gel,irem.. sıkıcı konuşmalarla ,bunalttık seni... 
 
 
ir---- yoo,dinliyordum... önemli değil.. 
 
kalkıp masaya geçtik...
 
tu--- ( ben oturunca,  sandalyemi itti...kulağıma eğilip.. )  irem.. beş dakika aşağı inmem lazım... tamam mı.. arabadan birşey alacağım... 
 
ir---- tamam... gecikme.. 
 
tu---( gülümseyerek...) abi.. geliyorum şimdi... 
 
t--- nereye oğlum ya... 
 
tu--- başlayın siz... 
 
çıktı tuna... dışarı... 
 
 
t---- irem ne oldu.. tunaya... nereye gidiyor... 
 
ir---- birazdan gelirim dedi.. 
 
er---- irem balık severmisin.. 
 
ir--- severim.. 
 
er---- iyi,tuğrulla ikimiz yaptık... umarım beğenirsin... hizmetlileri gönderdim,biz bize olalım istedim... 
 
ir---- ne güzel.. beğenirim tabi.. 
 
er---- tuğrul..  cezalısın.. geciktin... balıkları getir ve servis yap... hadi hadi.. 
 
tuğrul gülerek... kalktı... 
 
t---- getiririz ,eren bey... 
 
 
er---- ne içersin irem... şarap, rakı... 
 
ir---- içmesem..
 
---- pekii.. 
doldurdu kendi, bardaklarını... 
 
ir---- ben bir elimi yıkasam.. 
 
er----- tabi... gel, göstereyim...
 
ikimiz de kalktık.. önden gidip bana yol gösterdi... bir kapıyı açıp... 
 
er---- buyur.. dedi ve gitti... 
 
geniş sayılabilecek...lüks, bir banyo burası.. 
 
ellerimi yıkayıp.... kendime çeki düzen verdim... on dakika sonra  döndüğümde.. tuna da gelmişti... 
 
elinde ki kağıdı katlayıp... cebine koyduğunu gördüm... kalemi daha elindeydi... 
 
 
tu--- (gülerek..) gel, canım... 
 
oturduk hepimiz.. balıklarımızı  yiyoruz... 
 
ir--- elinize sağlık... çok güzel olmuş...
 
t--afiyet olsun... ikimizin de ,ahçılığı  iyidir... tuna da, yapıyor mu..
 
ir---- evet.. o da, çok becerikli... 
 
 
er---- sen mecburen beceriklisin... tuğrul... ben zevk için yaparım.. tuna da, gerektiği için.. öğrenmiştir.. 
 
t---- ya abi..illa karımla uğraşacaksın değil mi..  sen, yada  tuna sevmiyorsunuz diye...  ne yapayım yani..
 
er----- ne uğraşacağım onunla.. sevmek zorunda da ,değiliz zaten... hislerimiz karşılıklı.. hala .... dengesiz...
 nasıl dayanıyorsun anlamıyorum.. kusura bakma da irem... evlilik, hiç bana göre değil... 
 
ir---- olabilir,karşınıza sevebileceğiniz birisi çıkmamıştır... (tunaya bakıp... ) herkes bizim kadar şanslı olmuyor malesef...
 
tuna da, bana bakıp gülümsedi... 
 
er---- buna içilir işte... 
 
yemekten sonra... tuğrul ve tuna masayı kaldırdılar... eren abide.. bara geçip...soyulup doğranmış.. meyveleri ve tabakları getirdi... 
 
beni kaldırmadılar.. hizmet ediyorlar.. 
 
 
oturdular yine koltuklara... içkiye devam ediyorlar.. ben içmiyorum...
 
er---- istersen ,sana kahve yapayım irem... 
 
ir---- ben yapsam.. olur mu... 
 
er---- olur tabi... tuna mutfağı gösterir misin,.. ireme... 
 
tuna kalkınca, ben de kalktım... mutfağa gittik... 
 
tu--- irem sıkıldın mı... 
 
ir---- yoo.. 
 
cezveyi buldum..içine gerekenleri koyup... ocağı yaktım... 
 
ir--- ama sen sıkılmış gibisin... 
 
tu---- evet..bir bahane bulsak da ........ (saate baktı...) ergünü yolcu edecektik.. tuh ya.. hani hatırlatacaktın bana.. 
 
ir---- hatırlatacaktım ama çok içtin tuna... gidemeyiz diye söylemedim... 
 
tu----(elimi tuttu..)  bak, her yer buradan iyidir... ruhum daraldı... ergünün kaçta gideceğini bilmiyorlardır.. 
 
ir---- dün duymuşlardır ,tuna... ellerinden geleni yapıyorlar.. fazla tepkili,
değilmisin hı.. 
yani yeniden bir araya gelmişsiniz.. iyi birşey değil mi bu... ne var biraz daha dayansan.. 
 
cezveyi aldı ocaktan.. 
 
tu---- taşıyordu..(diyerek,  filcana koydu... ) sen varya.. çok tatlısın.. merhametlisin... ama onlar bunu hak etmiyorlar ,inan bana.. hiçbirşey gördüğün gibi değil... 
kahveni iç... abim askere gidecek de... kalkalım.. yoksa fena şeyler olacak... 
 
ir---- e nasıl gideceğiz.. 
 
tu---- yürüyerek bile olsa ,umrumda değil... çıkalım buradan, bir an önce... 
 
 
ir--- peki... saygısız olayım istersen, abilerin beni de sevmesinler... 
 
tu----( gülümsedi...) onların sevmeleri önemli değil ki..saygısızlık sana yakışmaz... ben bile kendimi tuttuktan sonra.. 
 
ir---- ben seviyorum yeter, diyorsun öylemi.. ben kovalarlar belki diye demiştim... 
 
tu---- aynen öyle diyorum ... bana mahkum olmasalar onu bile yapabilirler ..hiç kuşkun olmasın.. 
 
beraberce çıktık mutfaktan... oturduk.. kahvemi içiyorum ben... yine bir gerginlik var... arada konuşuyorlar sakin sakin.. 
 
tuna içkisini bitirdi... bana bakıyor... hadi der gibi...
 
 
ir---- eren abi davetiniz için teşekkür ederiz... herşey çok güzeldi... ikinizin de ellerinize sağlık... belki biliyorsunuzdur... 
abim askere gidecek bu gece...müsade ederseniz.. ben onu görmeyi çok istiyorum... 
 
er---- tabi,irem.. ne demek..ben burada kalırsınız diye düşünmüştüm ama madem.. abin söz konusu... birşey diyemiyorum... geldiğiniz için asıl , ben memnun oldum... 
istanbula, gelirseniz beklerim... 
 
ir--- sağolun.. geliriz tabi... 
 
 
kalkıp tokalaştık... 
 
tuğrul abi de.. nazik sözler söyledi... davet etti evine... 
 
 
mantomu giyip... merdivenlerden inerken el salladılar bize.... 
 
arabaya oturunca... tuna hemen çalıştırıp hareket etti...
 
 
tu---- ohhhhhhh diye verdi nefesini...
 
 
ir--- çok uzaklaşmadan dur da... ben kullanayım tuna... 
 
tu---  gerek yok canım... otel yakın zaten... orada kalırız... 
 
 sahiden biraz sonra.. otelin önündeydik... tam deniz kıyısı... hava soğuk ve rüzgarlı... 
 
otele, zor girdik... evlilik cüzdanı işe yaradı tabi... kaydı yaptırıp... odamıza çıktık..  
 
 
içeri girdiğimzde... tuna, perdeyi  kapadı ilk iş olarak..
 
 
tu--- istediğin birşey var mı irem... 
 
mantomu çıkarıp astım.. 
 
ir---- sen isteyeceksin herhalde...ben de eşlik ederim sana...
 
tu---- (gülerek...)  demek çok dil döktün bana ..evlenebilmek için... öylemi irem hanım. az daha inanacaktım... 
montunu çıkardı o da... 
 
ir--- e ne deseydim yani... (cekedimi de astım..oturdum ikili koltuğa...)  tunaa...
 
tu--- efendim... 
 
ir---- gel, otur yanıma...içmeyelim.. olur mu.. canın neye sıkıldıysa.. daha fazla,içince düzelecek mi.. sanki... 
 
gelip oturdu yanıma...kolunuda omuzuma attı...   
 
tu--- haklısın da.. ........ peki,senin için... içmem..
 
 
ir---- (gülümsedim... ) sağol...  anlatmak istersen dinlerim seni... ama şimdi değil... verdiğin aperatif dokundu herhalde... başım dönüyor... hala..
 
tu--- hah hah hah... yaa, soda çarpar adamı...   saat daha erken.. istersen diskoya gidelim.. istersen uyuyalım. istersen aşağı gece klübüne inelim... seç..
 
ir--- senin açılmaya ihtiyacın var gibi görülüyor... çıkıp,dolaşalım hadi... 
 
tu---- üşümez misin... dün suyun içinde, bugün soğukta... hasta olursun... 
 
ir---- hava alırsın diye demiştim... anlaşıldı tuna .. iste içkiyi de, sarhoş olalım... 
 
gece klubü de ,hiç cazip değil... burada,  ayağımızı uzatırız hiç olmazsa...
 
tu---- eminmisin.. bak ben demedim... 
 
ir----   hadi hadii... diyemedim desene şuna... 
 
 gülerek ,kalkıp siparişlerini verdi... banyoya girdi.. ben de.. yatağa uzandım biraz... 
 
gözlerimide kapadım.. ama tam değil... . 
 
biraz sonra tunanın elinde kıyafetleri..üstünde bornozu odaya döndüğünü gördüm... 
 
gelip yanıma oturdu... iyice kapadım gözümü... 
 
saçlarımı okşuyor... 
 
tu----meleğim.. benim.. uyudun hı... 
 
kıpırdanıp... açtım gözümü uyanmış gibi... 
 
tu----canımm.. uyandırdım mı seni... 
 
ir--- .. dalmışım sanırım... (bornozunu gösterip.. )  utandıysan ,geri uyurum yani... 
 
tu---- (uzandı yanıma gülerek...) sen varya sen... (yanaklarımı avuçlarının içine aldı... ) utanmıyorum,utanacak birşey yapmıyorum..çünkü.. 
(öptü dudaklarımı minicik... 
 
kolunu koydu belime.. gözlerimin içine  bakıyor.. ) o tekneyi almamı ister misin.. irem.. 
 
ir---- (kaşlarımı kaldırdım.. ) bilmem,istemem herhalde.. yılda birkaç kere gezmek için, o kadar parayı oraya bağlamaya ne gerek var... diye düşünüyorum.. 
yine de ,sen istiyorsan karışmam... 
 
 
tu---- karışmam ne demek.. irem.. o lüks bir yatırım.. ister misin diye.fikrini soruyorum..topraklar için sormadım ama.. oranın bölünmemesi lazımdı...  kaç kuşaktır,bizim.. yine öyle olmalı... 
 
ir----haklısın tabi... abinin satmak istemesini de, anlayışla karşılamalısın bence.. dedikleri mantıklı çünkü... 
 
tu---- hıh, öyleydi değil mi... dedikleri, yarı yarıya doğru..diyordum ya..  bu davetin altından,ne çıkacak diye.. 
 
 
ir---- (elimi yanağına koydum...) tunaa bırak ya düşünme... artık... ne abilerin değişir... ne de sen.. böyle gidecek işte.. birisi tamamen koparıyor bağlarını... yakında diğeri de çekilir... tek başına üzülmezsin ,hiç olmazsa... 
tu--- nereden bildin.. tuğrulun da satmak istediğini.. ama o daha aç gözlü yada karısına hava atacaktı.. .. ..üç katı fiyat isterim dedi.. güya beni köşeye sıkıştıracak... bölünmesin diyorum ya... 
 
satabiliyorsan sat dedim... hemen,iki kata  razı olduğunu söyledi... bende ,benden başkasına satamayacaklarına dair imza aldım...kendilerinden..
 
 yaa işte böyle hayatım.. 
 
niye ruhumun daraldığını anlayabiliyor musun... abilerim,beni  sömürmeye çalışıyorlar... hala dayanmam gerekirdi diyor musun... 
 
ir--- öncesini bilmiyorum ya... .kardeş,olmak için... yeni bir şans diye düşünmüştüm..tunaa,peki paran yetecek mi,..nakte çevirmek kolay olur.. istersen altınlarımı veririm ..sen sıkışma...tamam mı... 
 
tu---- (gülümsedi.. )tok gözlü karım.., canımsın sen.. benim...  düşünmen yeter...yıllardır hepimiz, hasatlardan  eşit pay aldık.. ama ben, onlar gibi.. başkalarına yedirip.. savurmadım.. paramı... biriktirdim..
 idare ettim.... 
sen hiiçç merak etme... var paramız... iyi kullanılırsa.. torunlarımıza bile yeter... ama önce çocuğumuzun olması gerekiyor, değil mi...


 

Hiç yorum yok: