Translate

10 Şubat 2012 Cuma

104.bölüm..


 
tepsiyi elime alıp..salona götürdüm... 
ikisinede ikram edip.. karşı koltuğa oturdum..
 
ir--- halacığım,ayşeye bizim için yemek hazırlamamasını söyledim.. 
mu--- aa,olur mu hiç.. 
tu--- halaa.. erenle ertuğrul,bizi mersine davet ettiler..oraya gideceğiz.. 
 
mu--- hııı.. peki.. dün,nasıllardı..
tu--- iyilerdi.. tabi,biraz değişmişler.. 
 
mu-- bir cigara ver bakayım.. 
tu--- ( cebinden alıp,uzattı ..yaktı.. ) efkarlandın bakıyorum.. 
 
mu-- öyle oldu.. dün gece............ erenle tuğrul
gelirler diye,çok bekledim.. 
 
tu--- aman halaa.. 
mu--- (gözleri dolu dolu,tunaya bakarak ) geldiler tuna.. ama yanıma gelemediler.. 
 
tu--- bak sen,bu da bir aşama sayılır değil mi.. 
üzülme halam.. tansiyonun çıkmasın yine.. hem, nereden biliyorsun geldiklerini.. çiftlikten ayrıldıklarında 12 yi,geçiyordu.. 
 
mu--- orasını karıştırma,bilirim ben.. neyse.. 
irem sen niye kahve içmedin,kızım.. 
 
ir--- annemlere uğradık,selamları var.. orada içtim hala.. 
mu--- as. sağolsunlar.. görürsen sende selam 
söyle.. 
ir--- başüstüne,söylerim.. halaa.. birşey söyleyeceğim de.. ne dersin bilmiyorum... 
 
tu--- boşver irem.. koca adamlar..bak yolu da,unutmamışlar..nasılsa.. 
 
mu--- şişş ,sus bakayım.. sen söyle,kızım.. 
ir--- yarın sarıçama çağırdı,babam.. abimler de geleceklermiş.. hani,belki.. 
 
mu--- yavrumm.. yüreği güzel kızım.. yerim yurdum belli,onlar da benim oğlum.. ata diye sayıp gelseler,gidin mi diiyecektim..
 tuna haklı malesef.. bizi yargılayacaklarına,durup düşünseler..haklı olduğumuzu görürlerdi.. kendi adıma..hiç pişman değilim,iyi ki tunayı seçmişim.. 
 paşalar gibi,yaşamalarını..  oğlumun ,adaletine.. hak yememesine borçlular.. 
 
ir--- seçmeyi anlamadım ama öyle diyorsanız.. öyledir.. ben sadece.. iyi bir amaç için geldiler, buzları eritebiliriz diye düşünmüştüm.. 
 
mu--- sağol,gelinim... bilmediğin belli,olanları tuna anlatır sana.. 
tu--- biz iznini istesek,hala.. 
mu--- tamam oğlum.. güle güle gidin.. 
 
elini öptük.. sarıldı bize.. 
mu--- istanbuldan dönünce.. yine gelin.. olur mu.. 
tu--- olur halam.. geliriz.. bak kendini üzme..hastalanma sakın.. tamam mı.. 
mu--- tamam.. 
tu---  ararım ben.. hoşçakal.. 
 
*****
 
arabaya binip.. hızla hareket ettik.. tuna canı sıkılmış olarak ,dikkatini toplamış..yola bakıyor.. 
 
ir--- tunaa.. anlatmak istersen..dinlerim seni.. 
istemiyorsan da, yüzünü asma bari.. kavga etmişiz gibi hissediyorum kendimi.. madem sorunlar var..aranızda, niye gidiyorsun.. yüzün gülsün diyordun,ilk günümüz böyle olmamalı değil mi.. 
 
tu--- ( gülümseyerek ) pardon,farkında değilim..  hani, benim seçimim olmasa da abimlerle.. uzaklaştık demiştim sana.. hatırlıyor musun.. 
ir--- evett.. halan ne seçimi yaptı ki.. 
 
tu--- ( içini çekerek ) babadan kalan topraklarında.. hepimiz hissedarız.. 
ama hem halam,hem de amcam.. --evlenmedikleri için-- bütün mal varlıklarını.. ben 18 yaşına gelince.. bana devrettiler.. 
 
ir--- ( ıslık çaldım ) vayyy.. bir anda ,abi kardeş
ilişkisi koptu tabi.. 
 
tu--- evet,ben isteyip..tercih etmişim .. sanki fikrim sorulmuş,istiyormusun denilmiş  gibi..
olmayan ilişkimiz bitti.. meselenin özü bu..
 
halama da,bize niye vermedin diye sitem edip..  toprakla ,hiç alakaları olmadığı halde.. hak iddia ettiler.. sanki,buradalarmış da.. ekebileceklermiş gibi.. 
 
halam da,"mal benim,istediğime veririm.. siz satıp yerdiniz.. tuna en adiliniz,açlıktan nefesinizin kokmasını önledim.. bana sonra çok dua edeceksiniz "dedi.. 
 
amcam da ; ben daha lisede yanlarındayken,bana herşeyin detayını öğretti.. tanıttı..
rahmetli o da başka bir alemdi ya,neyse.. arkasından konuşmayım.. 
toprağı ,ürünü .. verimi.. satışı.. yönetimi.. aklına ne geliyorsa..  işte..  
o ölünceye kadar.. idareyi aşama 
aşama öğrendim.. İstanbula gittiğimde.. toy ve yapayalnız ,bir toprak ağasıydım..
 hiç aramamalarını,hala affedemiyorum.. 
 
kurulu düzeni, yazları gelerek.. halam ve ben idare ettik.. halam da, bilir yani.. çiftçiliği.. 
amcamın topraklarından ,elde edilen de dahil.. hiç hak geçirmeden ,abimlerin payları ödenmeye 
devam edildi.. ona hayır ,almayız demediler.. 
 
halamın payına,gelirine hiç dokunmam..ve dağıtmam onu..  hasat parası,hala bankaya yatar.. düzeni,bozulmasın istedim.. 
istediği her yerde, her şartı sağlayabileceği (m) halde..  evini bırakmıyor..
çiftliğe de ,hiç gelmez..mesela..  hatıralar diyor,ben de... bazı şeyleri bildiğimden..  üstelemiyorum.. 
 
abimlerin paralarını kıstım,göndermedim demiştim ya.. işte onlara da hiç dokunmadım.. yine onların hakkı,ihtiyacımız var dedikleri anda.. alabileceklerini söyledim.. İstanbuldan gelirken.. 
 
 
 
tarsus yolunda okulun önünden ,geçerken... içimi çektim.. 
 
ir--- iyi yapmışsın.. para ve toprak idaresi .. ekmek,ilgilenmek çok zor.. olsa bir dert, olmasa bir dert..  sana büyük külfet getirdiğini,anlamıyorlardır bile.. 
( gülerek ) konuyu değiştiriyorum.. tunaa.. ya ben ,ne zaman ders çalışabileceğim ki.. 
 
tu---- (gülümsedi ) çalışırsın,aşkım... merak etme..yetişirsin bize... 
 
ir----  nikahlanalım da.. laf söz ,olmasın dedik... şimdi,nasıl olacak bakalım.. sen soruları biliyordun, torpillisin  diyecekler..bana..
 
tu---- (ciddileşti ) diyemezler... bende ,ona karşı önlemimi aldım...son toplantıda, ben önerdim hatta...  
soruları, okulda diğer arkadaşlarla beraber hazırlayacağız..  a,b,c,d, e, f,g......diye karışık dağıtacağız sınavda..
 
derslere ve sınavlara.. diğer arkadaşlarım da girecekler... torpil yapılmadığını anlasınlar diye... senin kağıdını da,asla ben okumayacağım... 
 mustafa beyin gözetiminde... bir aradayken okuyacağız.. 
 
ir---hadi ya, rahatını kaçırdım desene... sen, epeyce okulda kalacaksın yani..bunları yapmak için.. 
 
tu--- ee hamama giren terlermiş.. şartlar böyle gerektirdi,sevince gözün başka birşey görmüyor...zaten, bu yılı atlatınca kolaylaşacak herşey..
 
ir--- kim sana öğrencine aşık ol dedi ,dimi..
 
tu--- yanlışın var... ben öğrencime aşık olmadım.. onu tasvip etmem, mümkün değil.. ..öyle olsaydı eğer... okul bitene kadar, asla belli etmezdim.. 
 bir arkadaş da öyle sanıyormuş...toplantıdayken,sordu..  bende anlattım hepsine.. öğretmen cephesinde sorun kalmadı...
sen de,  mutlaka duyacaksındır birşeyler... öğrenciler çok acımasızdır... beraberce.. üstesinden geleceğiz.. tamam mı... 
 
ir---- tamam.. 
 
arkadan çantamı alıp.. inci küpelerimi taktım...
 
ir---- nereye davet ettiler bizi... nasıl döneceğiz,içki içersen... 
 
tu--- sürpriz olsun... ama dönmeyeceğimizi bil de,için rahat etsin... 
 
ir---- hımm, orada da evin mi var.. yada abilerinin... yada ne bileyim otelde falan mı kalacağız...
 
tu---- ağzımdan laf alamayacaksıınnn... 
 
ir--- ama merak ettim,tunaaa..
 
tu---- (gülümseyerek...) böyle tuna dersen ,dayanamam ki ben... 
 
ir--- e bende sana dayanamıyorum, canıımmm derken... 
 
tu---- teknede kalmamızı teklif etti..abiciğim..  teknesinde... kalırsak çok mutlu olurmuş.. 
 
ir---- neee...dördümüz, beraber mi kalacağız yani... unut bunu ,tuna..ben kalmam.. 
 
tu--- .......iremmm.. sakin olsana..beraber kalacak olsak, ben kalırmıyım hiç... yemekten sonra,tekneyi  bize bırakacakmış..öyle dedi.. 
ve ben henüz tamam demedim.. 
duruma göre 
değişir.. önce tavırlarını bir göreyim de.. 
 
 
ir---  niye söylemedin... yanımıza birşeyler alırdık... yatmak için... 
 
 arzu dolu gözlerle ,bana baktı... ama birşey demedi... 
 
ir---- neee ,ne diyecektin... 
 
tu--- vazgeçtim.. yine utandım dersin diye...senin şu masumluğun bitiriyor beni... 
geldik bak.. şu tekne...  .. serap..yazan.. .  hangi sevgilisinin adıdır... kimbilir.. 
 
 
 
limanda... ilerliyoruz.. serap adlı tekneyi arıyorum bende... gördüm sonunda..
 
ir--- tekne dediğin bu mu .. bu devasa birşey tuna...  bende küçük birşey sanmıştım..
 
tu--- eren abim,zevkleri  pahalı adamdır..  etkilemek ister.. 


Hiç yorum yok: