Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

10. bölüm..

ben ,ne diyeceğimi şaşırmış bakarken..

es--- yok  beyim, o gelemez..  hayvanlara bakamadık bugün ,yemlerini  verecek...

boş bulunup.. "yaa "demişim,farkına varınca.. başımı salladım, tamam manasında..

tuna ,bana baktı bir an..üzüldü mü ne..
kalktı.. ayağa...

tu--- hoşçakalın..

misafir ,ne de olsa hepimiz kalktık..

ha--- kolay gelsin, bereketli olsun beyim..

atına bindi...
tu--- sağol kahya...

başıyla selam verdi ve hızla uzaklaştı...

tekrar oturdum..ben yiyorum daha..güllü kendi tabaklarını toplarken, esma teyze bana döndü..

es--- kızım, yem bahaneydi.. tavuklara yem vereceksin sadece.. senin gelmeni istemedim.. "bak bak..ahmet ağanın, kızı da gelmiş "diye ..dedikodu yaparlar şimdi..
ne gerek var, değil mi..

ir--- anladım ,esma teyze... tamam...

esma teyze ,güldü bana... ''aferin ''dedi ve güllüyle beraber uzaklaştılar...


hamza amca da, traktörle gitti..
 ee, ben ne yapacağım böyle tek başıma....
bulaşıklarımı götürüp yıkadım..
of layarak ,kümese girdim...
yemlerini ,sularını verdim.... epeyce uğraştım orada..
yumurtaları ,sepete doldurup... çıktım...

tulumbadan, su çekip heryere serptim...etrafı .. süpürdüm, yıkadım..

ay çok yoruldum...  yukarı çıkıp,evin kapısını kilitledim.. 

rüzgarı ve diğer köpekleri serbest bırakıp.. ahıra doğru yürümeye başladım..

tayımı göreceğim ya... heyecanlıyım..ne isim bulsam acaba...

açtım, tahta mandalı....

annesi de, o da ayaktalar... ayy ne tatlı.. bacakları titriyor.. daha..

öğrendim ya.. sakinleşsin diye..annesinin başını okşadım.... işe yaradı..
tayımı sevdim.. çok güzel ,çok..

fazla kaldım sanırım..annesi beni başıyla itince , çıkma vakti geldiğini anladım...

ir--- annen gibi kıskanç ve huysuz olma tamam mı...
baban nasıl acaba.. o da, sahibi gibi ısrarcı mı ki..

söylenerek çıktım ,mandalı kapadım...

eve doğru yürürken.. kanalın, o tarafı tercih ettim.. yol toprak tabi..
son derece lüks bir araba karşımdan geliyor.. ralli de sanki.. kenara çekildim.. hızla geçti.. yanımdan..
bağırdım arkasından.. toz olmuştu her yanım...
ir--- görgüsüüzz... yavaş olsana biraz...


arabanın biraz ileride ,durduğunu görünce...
ir--- duydu herhalde...
dedim ve yürümeye devam ettim..

aklımda ,okulla ilgili pek çok soru vardı.. heyecanlıydım.. bildiğim kadarıyla
ingilizce bölümü ,kampüsün içinde değildi... klavuz kitapçığını ,yanıma almadığıma pişman oldum..
 hoş onu düşünecek ,bir durumdamıydım ki..

arkamdan bir kadın sesi duyunca,döndüm..buraya ait olmadığı o kadar belliydi ki..

sıkıntıyla yaklaştı, topuklu ayakkabılarıyla...

--- bakar mısın.. karalar çiftliğine gidiyorum... yolu karıştırdım herhalde..  bu ne sıcak ya...
derken.. ağacın gölgesine de ,sığınmıştı...

ir-- (elimle.. gösterdim.. çiftliğin yerini.. ) ters taraftan gelmişsiniz.. buradan da gidilir mi,bilmiyorum..
 sıcağımız meşhurdur..
yabancısınız galiba...

---  aslında değilim de.. İstanbuldan geliyorum ... 
ir--- pamuk topluyorlar bugün... gelin, istersenin biraz soluklanın..

---- acelem var,tunayla konuşmam lazım...

tuna diyince,niyeyse.. içimde bir huzursuzluk hissettim...
bol makyajı ,sıcaktan akmış kadını süzdüm iyice...
kendime... beni ilgilendirmez diyordum ama , sordum yine de...

ir--- tuna beyin nesi oluyorsunuz...

---- (güldü .. ) çok meraklıyız bakıyorum... küçük hanım.. sağol, gösterdiğin için...
ir--- (omuzlarımı kaldırdım.. umursamazcasına.. )
niye merak edeyim canım..sizin gibi birisiyle ,tunanın ne işi olur diye ..sormuştum sadece..

sahiplenmiş gibi konuşmuştum  ... bana neyse..

kadın da, dikkatle.. süzdü beni..

---- demek , tanıyorsun tunayı... sence ben ,nasıl birisiyim ki..
ir--- bilmiyorum,ilgilenmiyorum..iyi günler size...

---- sana da, adın ne..
ir--- adımı bilmenize gerek var mı..  meraklı  dediniz ya..

--- (sesli sesli ,güldü kadın.. ) siz köylüler ,hep böyle olursunuz zaten.. ( kısık sesle )
banka yok sanki.. ayağına getirtti ya..  intikamımı da ,alacağım tabi.. gerçi beni hiç  beklemiyordu ,şok olacak ama olsun.. ben memnunum..

gidip, arabasına bindi.. hızla uzaklaştı.. yine toz olmuştum...

duyduklarımdan sonra, tuna ve o kadını aynı yerde bile ,düşünemeyeceğime karar verdim..

sinirlenmiştim de,  neden onu bilmiyorum.. kadının beni aşağıladığını ,düşünmüyorum bile..

tunaya kızdığımı ,fark ettim hayretle..

bana neydi ki, kiminle isterse ..görüşürdü..

hırsla koşmaya başladım..

odama gelip..  yatağa attım kendimi...
kendimi anlamıyorum..neler oluyor bana, diye diye.. uyuyakalmışım...

************

Hiç yorum yok: